Încă un brand pe piaţa de farmacii. Cehii de la Penta Investments, care au cumpărat reţelele Sensiblu şi Punkt, au început extinderea în România

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 08 februarie 2020 19390 afişări

Încă un brand pe piaţa de farmacii. Cehii de la Penta Investments, care au cumpărat reţelele Sensiblu şi Punkt, au început extinderea în România

Fondul de investiţii Penta Investments, care în decembrie 2017 a cumpărat grupul A&D Pharma (reţelele Sensiblu şi Punkt şi distribuitorul de medicamente Mediplus), a pus pe piaţă brandul propriu de farmacii Dr. Max. Cehii au rebranduit o farmacie Punkt din Crângaşi, un cartier din Bucureşti, transformând-o în Dr. Max.

Pe piaţa locală, A&D Pharma era prezentă cu două branduri – Sensiblu şi Punkt (brand din segmentul low cost, pe care au mizat mai mulţi operatori din piaţă la rândul lor).

Dr. Max, brandul de retail al Penta Investments, are 2.100 de farmacii în Europa, fiind prezent în Cehia, Slovacia, România, Polonia, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Italia, Serbia şi Bulgaria se află pe lista ţărilor cu potenţial pentru grupul ceh.

„Ţinta Penta este de a extinde proiectul (Dr. Max – n.red.) în ţările în care este prezent deja şi în Europa de Sud şi Sud Est”, se arată pe site-ul companiei.

Fondul de investiţii angajează peste 44.000 de persoane în cele 10 ţări europene în care activează şi a avut afaceri de 10,4 miliarde de euro în 2018.

În decembrie 2017, Penta a anunţat intrarea pe piaţa din România prin preluarea grupului A&D Pharma, o tranzacţie la care nu au dorit să ofere valoarea, dar sursele din piaţă au estimat achiziţia la 350 mil. euro, fiind un record pentru piaţa de retail farma.

La momentul achiziţiei, Sensiblu şi Punkt numărau 613 farmacii, fiind al doilea cel mai extins lanţ din retailul farma.

În cei doi ani de la preluare, grupul ceh a continuat extinderea pe piaţa locală, cumpărând 46 de farmacii Belladona, un brand pus pe piaţă de antreprenorii Florin şi Alina Gheorghiţă.

Farmaciile Sensiblu şi distribuitorul de medica­men­te Mediplus, parte a grupului farmaceutic A&D Pharma, au raportat afaceri cumulate de 5,6 miliarde de lei în 2018, în creştere cu 2% faţă de anul trecut, potrivit calculelor ZF pe baza datelor publice de la Ministerul de Finanţe.

Grupul A&D Pharma activează în piaţa locală de medicamente de peste 20 de ani, începând în 1994 la Cluj prin Plurifarm, care avea să devină ulterior divizie în cadrul Mediplus. În 1997 au fost puse pe piaţă distribuitorul Mediplus şi prima farmacie Sensiblu, care a ajuns astăzi la circa 700 de unităţi.

În industria farma, modelul de business care include afaceri legate între distribuţie şi retail farmaceutic a fost abordat de marii jucători din piaţă, care îşi securizează astfel afacerile şi îşi asigură stocuri constante.

În retailul farmaceutic, cel mai mare jucător este Catena, urmat de Sensiblu şi Dona. Retailul farma are anual afaceri de 19 miliarde de lei şi cuprinde circa 8.100 de farmacii, potrivit datelor de la Statistică.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.