În Vest revine moda trenurilor de noapte

Autor: Bogdan Cojocaru Postat la 23 mai 2021 60 afişări

Trenul de noapte Paris-Nisa, care este mai ieftin şi poluează mai puţin decât zborul direct, a fost reintrodus în Franţa în prezenţa premierului Jean Castex, scrie Euractiv.

În Vest revine moda trenurilor de noapte

♦ Cu o călătorie Paris-Nice care costă între 19 şi 29 euro cu trenul de noapte, ruta este nu numai mai ieftină, ci şi mai ecologică.

Trenul de noapte Paris-Nisa, care este mai ieftin şi poluează mai puţin decât zborul direct, a fost reintrodus în Franţa în prezenţa premierului Jean Castex, scrie Euractiv.

Evenimentul a fost unul im­portant deoarece Franţa, a doua economie ca mărime din UE, va investi 100 de milioane de euro în trenurile nocturne din cele 5,3 mi­liarde de euro alocate sectorului feroviar prin planul de redresare a ţării. Potrivit guvernului, fondurile vor fi utilizate pentru „regenerarea infrastructurii, tranziţie ecologică a căilor ferate, a transportului de marfă sau chiar pentru lupta împotriva poluării fonice“.

Până acum au existat doar două trenuri de noapte în Franţa, care leagă Parisul de Briançon în Alpii de Sud şi de Rodez în sud-vest.

Cu o călătorie Paris-Nice care costă între 19 şi 29 euro cu trenul de noapte, ruta este nu numai mai ieftină, ci şi mai ecologică.

Potrivit Greenpeace, „pentru o călătorie similară, un avion consumă de şase ori mai multă energie decât un tren“. De exemplu, un zbor dus-întors între Paris şi Zürich emite 300 de kilograme de CO2 de persoană, comparativ cu 48 de kilograme pentru tren. Potrivit lui Adrien din organizaţia „Da trenului de noapte“, „există posibilitatea de a aduce cu bicicleta în tren şi, prin urmare, de a continua călătoria, ceea ce înseamnă o mobilitate mai bună“. De ase­menea, trenul de noapte „foloseşte echipamentul feroviar existent, ceea ce limitează antropi­zarea pămân­tului“, a adăugat el.

În decembrie 2020, companiile de căi ferate din Austria (ÖBB), Germania (Deutsche Bahn), Elveţia (CFF) şi Franţa (SNCF) au anunţat crearea unor rute europene de tren de noapte începând cu decembrie 2021, viitoarele linii incluzând Paris-Viena, Zürich-Roma, Paris-Berlin şi Berlin-Bruxelles.

În 2019, 1,5 milioane de persoane au folosit trenurile Nightjet operate ÖBB. „Am văzut o tendinţă ascen­dentă înainte de COVID-19, cu o creştere de 10% a rezervărilor în fiecare an“, a menţionat un purtător de cuvânt al ÖBB. În Franţa, mi­nistrul transpor­turilor Jean-Baptiste Djebbari a declarat în ianuarie că vrea ca 12 tre­nuri de noapte să revină în circulaţie până în 2030.

bogdan.cojocaru@zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
noapte,
trenuri,
revenire

ALEPH STORY: Câţi bani câştigăm din EURO 2020? O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.