Este oferta publica LinkedIn semnalul unui nou balon dot.com?
Trei sferturi dintre cititorii Wall Street Journal asa cred – un sondaj indica 1402 raspunsuri afrimative si 516 negatii, aceasta dupa ce joi, 19 mai, oferta publica initiala cu actiunile companiei de social media au crescut cu 109%. Fondurile atrase au fost de 352,8 milioane dolari, iar compania este evaluata la 11,6 miliarde dolari.
Analistii aseamana succesul companiei cu ofertele derulate de MasterCard si Visa in 2006 si 2008, dar in aceste cazuri nu a fost vorbe de companii din domeniul tehnologic. O bula 2.0 reala in domeniul tehnologic, asemanatoare cu caderea dot.com din anii 1999 si 2000 ar putea fi confirmata numai dupa listarea, eventuala, a altor companii aflate pe val, cum ar fi Twitter sau Facebook.
Numarul utilizatorilor LinkedIn a crescut la peste 100 de milioane, de la 4,8 milioane in 2008, si creste cu o persoana pe secunda. Venitul mediu al unui utilizator este de 109.000 dolari. Un alt numar relevant este 243 de milioane, sunt dolari si reprezinta veniturile companiei in 2010 (70% din bani vin din abonamente). Optimistii cei care nu cred in dot.com 2.0, admit o "goana dupa aurul social" dar cred ca acum afacerile sunt mult mai solide, verificabile si cuantificabile decat in urma cu un deceniu.
Asa ca aprilie 2012, cand Facebook va incepe sa isi publice rapoartele financiare, poate insemna mai mult decat o simpla luna de primavara; poate fi, de exemplu, declansarea unei noi nebunii social gold. Mai aproape decat Facebook poate fi Groupon, mai ales ca directorul executiv Andrew Mason a tot fost vazut in zona marilor banci de investitii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
-
Bancul zilei | Șeful cel nou
GANDUL.RO
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro