Două prietene din Iaşi şi-au făcut un business altfel cu care au dat lovitura. Acestea au ajuns la comenzi de 1 milion de lei încă din primul an de funcţionare

Autor: Ioana Matei Postat la 01 martie 2019 4257 afişări

Două prietene din Iaşi şi-au făcut un business de design vestimentar mizând pe clientele care vor haine în ediţie limitată, personalizate. Le-au găsit nu doar în România, ci şi în Marea Britanie şi Statele Unite, astfel că au ajuns la comenzi de 1 milion de lei încă din primul an de funcţionare a afacerii.

Două prietene din Iaşi şi-au făcut un business altfel cu care au dat lovitura. Acestea au ajuns la comenzi de 1 milion de lei încă din primul an de funcţionare
Două prietene din Iaşi şi-au făcut un business altfel cu care au dat... deschide galeria

„Ne considerăm un business de nişă într-o piaţă în  general dominată de branduri internaţionale şi curente fast-fashion. Nu încercăm să facem concurenţă acestora, ci în timp ne-am găsit o piaţă care preferă rochii unicat sau în ediţie limitată, personalizate”, descrie brandul Chotronette Laura Cazacu, una dintre fondatoare. 
Silvia Chiteală, cealaltă antreprenoare din spatele brandului, a urmat cursurile Facultăţii de Litere din Iaşi, dar deţine şi o diplomă de master în Filosofie şi management cultural. După un prim job în corporaţie, şi-a dat seama că mediul respectiv nu era ce-şi dorea, aşa că s-a îndreptat spre businessul prin care să îşi exploateze latura creativă, unde i s-a alăturat şi Laura Cazacu. Cele două sunt foste colege de liceu şi prietene de mulţi ani, lucru ce le-a ajutat să-şi construiască o viziune comună şi să treacă mai uşor peste obstacolele de la început. Cazacu a studiat Facultatea de Medicină în Iaşi, dar s-a simţit tot timpul atrasă de lumea modei, motiv pentru care a început businessul alături de ea.
În prezent, businessul Chotronette este format dintr-un atelier şi un showroom în Iaşi, la care se adaugă un magazin online, unde primesc comenzi pentru rochii de la femei din toată lumea. Au colaborări însă şi cu magazine din ţară şi sunt în discuţii cu magazine din Marea Britanie.
„Am început prin a face accesorii. Ne-am bucurat de un moment în care mediul online era o metodă de promovare accesibilă. De asemenea, şi blogosfera ne-a ajutat să construim o bază de oameni care ne urmăresc şi ne apreciază. Aşa ne-am dat seama că putem construi un brand, după care s-a conturat şi un plan de afaceri”, descrie Silvia Chiteală începutul afacerii.
Proiectul a început cu o singură croitoreasă şi o investiţie de 2.000 de euro pentru cumpărarea materialelor cu care aveau să construiască prima colecţie.
„Nu puteam spera la încasări foarte mari la început, aşa că a trebuit să avem şi joburi, în paralel cu businessul”, spune Cazacu.
Colecţia a fost însă bine primită şi s-a vândut integral, în baza unor comenzi primite prin e-mail. Au evoluat astfel treptat şi au crescut din profitul realizat.
Au cumpărat maşini de cusut, au angajat personal şi au lansat magazinul online.
Tinerele spun că majoritatea clientelor lor au între 25 şi 35 de ani şi sunt din România, Marea Britanie şi Statele Unite; au însă o trăsătură comună: „latura neconvenţională”.
Anul trecut, au vândut în jur de 70 de rochii lunar, cu un preţ mediu al rochiilor comandate de 1.532 de lei. Valoarea totală a veniturilor de anul trecut s-a ridicat la peste 1 milion de lei (aproximativ 225.000 euro).
„Toate etapele de producţie se fac la noi în atelier, rochiile sunt realizate individual şi parţial cusute manual”, spune Silvia Chiteală. În prezent, în atelierul lor din Iaşi lucrează 11 persoane. De altfel, găsirea personalului specializat a fost una dintre principalele provocări întâmpinate.
Imaginea brandului este creată în jurul unui tip de personalitate care atrage clienţii cu interese comune, mai greu de identificat de domeniul fashion cu producţie în masă: „Încercăm să dăm o notă personală atât creaţiilor, cât şi experienţei de cumpărare”, descrie Laura Cazacu obiectivele lor.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
clienti,
cautare,
business
​„Să vin la Bucureşti a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o” ​„Să vin la Bucureşti a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o”

La fel ca în viaţă, în businessul de investiţii cheia reuşitei este să ai dreptate de mai multe ori decât greşeşti. Balanţa a înclinat spre investiţiile care au performat bine pentru Johan Meyer, motiv pentru care a ajuns şi în rolul de manager al Fondului Proprietatea şi CEO al Sucursalei de la Bucureşti pentru Franklin Templeton, din care administrează active de peste 2,5 miliarde de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
Schimbări majore în piaţa muncii. Tehnologia care revoluţionează viaţa corporatiştilor Schimbări majore în piaţa muncii. Tehnologia care revoluţionează viaţa corporatiştilor
Secretul succesului în afaceri: Cum poţi câştiga când toată lumea pierde
ProMotor.ro
A început războiul pentru fabrica Volkswagen: Bulgaria îşi dublează oferta. Ce va face România? A început războiul pentru fabrica Volkswagen: Bulgaria îşi dublează oferta. Ce va face România?
Andreea MANTEA într-un pictorial care îţi semnează direct actele de divorţ - Galerie foto incendiară
Viitoarea Skoda Octavia se dezvăluie în primele schiţe de design
Descopera.ro
CREIERUL oamenilor este cu adevărat INCREDIBIL. Doi cercetători nemţi au găsit o zonă neştiută până acum care are o ABILITATE surprinzătoare CREIERUL oamenilor este cu adevărat INCREDIBIL. Doi cercetători nemţi au găsit o zonă neştiută până acum care are o ABILITATE surprinzătoare
După o CERCETARE de amploare s-a răspuns la MAREA întrebare care îi intrigă pe bărbaţi. De ce FAC femeile asta în timpul SEXULUI
Descoperire URIAŞĂ depre controversata Planetă X, considerată ''Raiul Extratereştrilor''
Go4it.ro
Google dezvăluie MOTIVUL pentru care telefonul tău cu Android se descarcă prea repede Google dezvăluie MOTIVUL pentru care telefonul tău cu Android se descarcă prea repede
15 aplicaţii care ar putea să fie ASCUNSE pe telefonul tău Android. Trebuie DEZINSTALATE imediat
O femeie a primit AMENDĂ de 2.500 lei pentru că nu avea baterie la telefon
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.