Două grupuri româneşti din industria cărnii, cu afaceri cumulate de peste 100 mil. euro, şi-au făcut o companie comună şi au investit într-o nouă fabrică în Prahova, în care fac produse ready to cook. Capacitatea zilnică e de 20 tone
Producătorii locali Poultry Investment, deţinut de investitori din România şi Ungaria, şi Authentic Meat, deţinut de Alin Zamfira, ambii jucători mari în industria cărnii din România, cu peste 1.200 angajaţi şi o cifră de afaceri cumulată în 2024 de peste 100 de milioane de euro au înfiinţat compania comună - Meat Partners - pentru dezvoltarea segmentului produselor din carne ready to cook. Ei au investit într-o nouă fabrică în judeţul Prahova, cu o capacitate zilnică e de 20 tone.
„Parteneriatelele de tip joint venture sunt parte importantă din strategia noastră de dezvoltare prin care ne propunem să ajungem în următorii ani un jucător de top în domeniul avicol. După joint-venture-ul realizat în 2023 cu familia Oprea, care ne-a permis să lansăm gama de produse Puiul de Crăieşti - Zero Antibiotice Folosite Vreodată, suntem încrezători că Meat Partners ne va lansa pe piaţa producătorilor locali de produse ready to cook. Gama bistro marchează o diversificare a portofoliului nostru de produse, şi în acelaşi timp, o dovadă a maturităţii de business, având în vedere cei peste 30 de ani de activitate cu Puiul de Crăieşti”, a spus Dénes Laczkó, CEO al Poultry Investment.

Cei doi jucători şi-au unit forţele pentru a pătrunde pe segmentul produselor ready to cook, o piaţă dominată de produse din import, susţin aceştia.
Ei menţionează că 43% dintre români afirmă că mănâncă produse semipreparate cel puţin o dată pe săptămână, iar majoritatea produselor existente la raft sunt din import. Consumul de produse din gama ready meals în România a crescut de la 265.000 tone în 2019 la peste 285.000 tone în 2024, iar estimările indică un consum per capita de 16,2 kg în 2030. „În ciuda cererii în creştere, piaţa este acoperită în proporţie covârşitoare de importuri.”
Noua companie creată în acest sens, Meat Partners SRL pune pe piaţă preparate proaspete, gata de gătit. În prezent, gama cuprinde şniţele pane şi pui crispy, produse exclusiv din piept de pui de calitate superioară.
Noua fabrică de producţie, amplasată în localitatea Boldeşti-Scăieni din judeţul Prahova, are o capacitate zilnică de peste 20 tone. Distribuţia va începe prin reţeaua proprie de aproape 70 de magazine, urmând ca în scurt timp să fie extinsă în marile lanţuri de hipermarketuri care susţin şi promovează producţia românească. Compania estimează că noua gamă de produse va contribui cu aproximativ 25% la cifra de afaceri cumulată din următorii trei ani. Planurile pe termen mediu şi lung includ diversificarea gamei de produse, extinderea reţelei de comercianţi pe plan naţional şi deschiderea spre export.
Un avantaj competitiv al gamei, spun ei, este termenul extins de valabilitate al produselor, de peste 15 zile, obţinut fără congelare, datorită tehnologiilor moderne de procesare şi ambalare. „Lansarea gamei bistro vine într-un moment extrem de favorabil, în care segmentul ready to cook se dezvoltă accelerat, iar marile lanţuri de retail susţin tot mai mult producţia locală”, a adaugat Alin Zamfira, fondatorul grupului Cathedral Distribution şi acţionar al Authentic Meat.

Piaţa globală a produselor ready meals este evaluată la circa 120,6 miliarde de euro, cu o rată medie de creştere anuală estimată la 11,9% până în 2031. În România, segmentul este încă emergent, dar în continuă creştere: veniturile au urcat de la 1,88 milioane euro în 2017 la 6,9 milioane euro în 2024, cu perspective de a depăşi 8 milioane euro până în 2029, conform datelor Statista.
Poultry Investment este un joint-venture înfiinţat în 2023 între familia Oprea, care a pus pe piaţă acum 30 de ani în Mureş brandul Puiul de Crăieşti, şi Hodler Capital, un grup de investiţii din Ungaria, activ în sectorul agro-alimentar. Grupul operează în patru judeţe din Transilvania (Satu Mare, Mureş, Sibiu şi Braşov) şi dispune de un lanţ complet vertical de producţie, care include ferme de reproducţie, staţii de incubaţie, capacităţi de creştere a puilor, două abatoare şi propria reţea de magazine. Printre companiile aflate în parteneriat activ cu Hodler în România se numără East Grain trader de cereale şi UBM Feed România, unul dintre liderii pieţei de furaje locale.
Authentic Meat este o companie românească specializată în prelucrarea şi prepararea produselor din carne, cu sediul în Gheorgheni, judeţul Harghita. În 2012, a lansat brandul Székely Falat, bunătăţilor pregătite de bunici. Cathedral Distribution este un grup fondat în septembrie 2015, activ în procesarea şi comercializarea cărnii, cu sediul în satul Pârscov, judeţul Buzău. Grupul şi-a început activitatea cu misiunea de a aduce în marile lanţuri de magazine produse cu specific românesc. În 2024, Grupul Cathedral, deţinut de antreprenorul Alin Zamfira, a intrat în acţionariatul Abatorului Periş, preluând o participaţie de 40% în schimbul a trei unităţi proprii de procesare şi comercializare a cărnii. În prezent, grupul reuneşte două unităţi specializate în procesarea cărnii – Cathedral Distribution şi Policalita – şi compania Almado Total Distribution, care operează o reţea de 12 magazine specializate în judeţele Buzău, Vrancea şi Bacău.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













