Directorii de companii se arată optimişti cu propriile companii, dar sunt presimişti în privinţa economiei în ansamblu
Directorii generali din România sunt mai optimişti decât omologii lor la nivel global în ceea ce priveşte perspectivele de creştere ale afacerilor, potrivit rezultatelor ediţiei 2013 a raportului Romania CEO Survey, realizat de PwC la nivel global şi adresat directorilor de companii.
Creşterea economică nesigură sau instabilă, răspunsul Guvernului la deficitul fiscal şi la povara datoriilor, volatilitatea cursului de schimb sunt principalele îngrijorări ale directorilor generali din România. Creşterea bazei de clienţi si fidelizarea acestora, managementul talentelor şi structura organizaţională sunt principalele arii în care se anticipează schimbări de strategie. Directorii de companii se vor concentra pe întărirea relaţiilor cu principalii stakeholderi: clienţi, furnizori, autorităţi, presa şi comunitatea locală
Directorii generali din România par să-şi fi regăsit încrederea în perspectivele de creştere ale companiilor lor, atât pe termen scurt, cât şi mediu. 42% dintre respondenţi s-au arătat foarte încrezători cu privire la perspectivele de creştere ale companiilor lor în următorul an, iar 60% şi-au manifestat această aşteptare pentru următorii trei ani (în comparaţie cu 36%, respectiv 46% la nivel global).
"În schimb, optimismul acesta pentru propriile companii pare decuplat de perspectivele globale de creştere, opiniile despre situaţia economică generală fiind mai degrabă rezervate. Este un semn că directorii generali din România au învăţat că în actuala conjunctură economică nu se pot baza decât pe forţele proprii pentru creşterea afacerilor”, a declarat Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC România.
Astfel, 47% dintre respondenţii din România anticipează că economia va stagna în acest an, iar 38% văd chiar o deteriorare a conjuncturii economice (în timp ce media globală este de 28%).
Cei mai mulţi dintre directorii generali din România se vor concentra pe oportunităţi de creştere organică pe piaţa internă (33%) şi pe dezvoltarea de noi produse şi servicii (29%), în timp ce doar 5% dintre respondenţi mizează pe noi pieţe externe. în schimb, 15% dintre respondenţi consideră că extinderea operaţiunilor de pe pieţele externe unde companiile lor sunt deja prezente este cea mai bună opţiune de creştere. Se remarcă şi o orientare către proiecte de fuziuni şi achiziţii, joint-ventures şi alianţe strategice – 18% dintre respondenţi mizând pe astfel de strategii de creştere, faţă de doar 5% care vedeau astfel de oportunităţi în ediţia anterioară.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
-
Bancul zilei | Șeful cel nou
GANDUL.RO
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro