De la ce pornesc problemele de eficienţă cu care se confruntă companiile româneşti

Autor: Andra Stroe Postat la 05 martie 2020 155 afişări

De la ce pornesc problemele de eficienţă cu care se confruntă companiile româneşti

Mai puţin de 20% dintre companiile mari şi medii active în România folosesc instrumente de Business Intelligence, care le ajută să fie eficiente şi profitabile, şi mai ales să se adapteaze rapid modificărilor din piaţă. Raportat la un număr de aproximativ 11.000 de companii cele mai performante din economie, înregistrate ca mari şi medii, potrivit datelor oficiale, numai una din cinci foloseşte, în prezent, instrumente de Business intelligence, arată o statistică a Cyberpro Consulting, companie care oferă consultanţă pentru automatizarea şi integrarea sistemelor informatice.

În lipsa investiţiilor în soluţii informatice adecvate, restul companiilor folosesc excesiv resursa umană şi materială pentru a analiza un volum imens de date despre activitatea lor, generat de raportările clasice, care le răspund la întrebarea „ce s-a întâmplat”, dar nu le arată şi „de ce”. Astfel de rapoarte nu îi susţin pe manageri să ia decizii documentate, rapide şi corecte pentru business-ul lor, existând de multe ori riscul ca instinctul şi presupunerea să îi ghideze în luarea unor măsuri.

Soluţiile moderne de Business Intelligence, un set de aplicatii software şi tehnologii destinate colectării, gestionării şi analizării informatiilor provenite din diferite sisteme de gestiune a afacerii sau din alte baze de date, ajută companiile să facă afaceri în mod inteligent. Se pot conecta la aproape orice sursă de date din companie, inclusiv la sisteme simple de contabilitate sau fişiere excel. Pot arăta direcţia unui business, îndeplinirea KPI-urilor, permit depistarea trendurilor şi problemelor imediat ce apar. Principalul beneficiu comercial pe care îl furnizează este viteza de reacţie atunci când este identificată o schimbare în piaţă.

„Primele companii care au implementat unelte de Business Intelligence în România au fost cele din domeniul financiar, urmate rapid de marile companii din retail şi distribuţie. Este însă îngrijorător faptul ca marea majoritate a companiilor medii şi mari, în special cele cu capital românesc, folosesc puţin sau deloc unelte de Business Intelligence, iar asta se vede în rezultatele raportate”, declară Cristian Udrescu, managing director Cyberpro Consulting.

Companiile care folosesc Business Intelligence sunt reprezentanţe ale unora din străinătate (peste 60% dintre cazuri), ori managerii lor au aflat despre instrumente din presa străină (10% dintre cazuri), de la alţi antreprenori (10% dintre cazuri), ori din prezentările furnizorilor de solutii IT (20% dintre cazuri). Cei mai mulţi au luat pe loc decizia implementării Business Intelligence, ca o decizie absolut necesară îndeplinirii obiectivelor de business.  

„Am decis să investim într-un nou sistem informatic ERP (software general de gestiune şi contabilitate integrate), precum şi în upgradarea tool-urilor globale de Business Intelligence existente pentru a eficientiza o serie de procese interne şi pentru a putea lua decizii de management mult mai rapid. Dacă înainte puteam face analiza în detaliu a afacerii doar la sfârşitul lunii, acum putem lua decizii în timp real, ceea ce ne oferă un major avantaj competitiv în piaţă,” a declarat Lucia Costea, cofondator şi CEO SECOM, companie românească, lider de autoritate în soluţii de medicină integrativă: suplimente alimentare, cosmetice, ceaiuri premium şi consultanţă naturopată, care susţin un stil de viaţă sănătos.

Practica arată că marile companii alocă anual 2-5% din cifra de afaceri pentru investiţii în instrumente de Business Intelligence şi 10-15%, o dată la 5-7 ani, în schimări majore de aplicaţii. Rezultatele, potrivit unor studii internaţionale, se concretizează în creşterea veniturilor cu o treime, a eficienţei operaţionale cu 25% şi a avantajului competitiv cu 10% în următorul an.

„Companiile românesti ar trebui să îşi propună şi să aloce resurse pentru automatizarea proceselor, integrarea sistemelor, digitizare şi unelte BI, care pot începe de la câteva mii de euro pe an, în funcţie de priorităţile de business. Folosind inteligent resursele financiare, pot produce schimbări majore în activitatea lor şi îşi pot îndeplini obiectivele de business”, precizează Cristian Udrescu.

Cyberpro Consulting este o companie specializată în consultanţă privind alegerea, integrarea şi implementarea sistemelor informatice (ERP, SFA, CRM, WMS, POS, BI, etc), cu experienţă de peste 14 ani pe piaţa din România.  Cu peste 100 de proiecte implementate de către consultanţii Cyberpro la firme din România, cunoştintele acumulate cu privire la piaţa de soluţii software locale şi internaţionale le-au ajutat să îşi reducă costurile de implementare cu peste 20% şi să îşi automatizeze procesele, respectând modelele de business proprii fiecăreia în parte.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business,
companii,
investitii

ALEPH STORY: Dezvoltatorii vor lua în vizor hotelurile vechi pentru a le demola şi pentru a dezvolta hoteluri şi blocuri noi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.