Cumparati un Rolls?
Cele 10 zile ale editiei de anul acesta a SIAB au adus doua noi recorduri pentru organizatori: aproximativ un sfert de milion de vizitatori si venituri de aproape doua milioane de euro. Vizitatorii se bucura ca si-au facut poze langa masini rare, iar organizatorii sunt satisfacuti la gandul ca interesul pentru SIAB este in crestere. Pentru ca, dupa toate calculele lor: "interes" inseamna "promovare".
Cele 10 zile ale editiei de anul acesta a SIAB au adus doua noi recorduri pentru organizatori: aproximativ un sfert de milion de vizitatori si venituri de aproape doua milioane de euro. Vizitatorii se bucura ca si-au facut poze langa masini rare, iar organizatorii sunt satisfacuti la gandul ca interesul pentru SIAB este in crestere. Pentru ca, dupa toate calculele lor: "interes" inseamna "promovare".
Despre editia de anul acesta a Salonului International Auto Bucuresti (SIAB) s-ar putea spune ca a lansat o noua moda: cea a fotografiilor facute cu telefonul mobil langa o masina de lux, indiferent ca a fost vorba despre Bentley, Rolls-Royce sau Aston Martin. Multi din cei 240.000-250.000 de vizitatori ai SIAB 2005 n-au ratat ocazia sa se imortalizeze in dreptul unor masini pe care le vezi, cel mai des, in cataloage, in emisiuni TV sau in posterele lipite pe peretii dormitoarelor celor mai pasionati dintre pasionati.
Lasand gluma la o parte, cei aproape 250.000 de vizitatori care au trecut timp de 10 zile pragul SIAB-ului (intre 7 si 16 octombrie 2005) au fost o sursa de bucurie pentru organizatori. "Este un record absolut", afirma Brent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) si directorul importatorului Porsche
La drept vorbind, nu doar marcile exclusiviste, "exotice", cum ii place lui Brent Valmar sa le numeasca au atras atentia vizitatorilor. "Numarul noutatilor prezente la salon se ridica la circa 50-60", explica Thierry Hesse, vicepresedintele AMC-APIA. Fiecare marca prezenta la targ a adus o noutate, incepand cu
Asa stand lucrurile, a fost SIAB 2005 mai mult decat o "sedinta foto", fie ea si una speciala? Organizatorii spun ca, deocamdata, doar s-au facut contractele, urmand ca actul propriul-zis al vanzarii sa se intample in lunile urmatoare.
Cum au mers vanzarile in sectorul masinilor de lux? Reprezentantii producatorului britanic Aston Martin anuntasera ca la editia de anul acesta - prima de altfel la care au luat parte, la fel ca si cei de la Rolls-Royce - au ca obiectiv vanzarea a trei automobile. O estimare similara au facut si cei de la Automobile Bavaria, importatorul BMW in Romania, care mizau pe incheierea a trei contracte pentru modelul Rolls-Royce Phantom. "Am auzit ca toate masinile din standurile marcilor exotice au fost contractate. Asta nu insemana insa ca aceste masini vor fi si vandute", a declarat pentru BUSINESS Magazin Brent Valmar, presedintele
Motivul? In primul rand ar putea fi invocata nevoia de publicitate. Adevarul e ca masini gen Rolls-Royce sau Porsche Carrera GT, al caror pret (cu toate taxele) se apropie de jumatate de milion de euro, nu se vand chiar atat de usor pe cat lasa sa se inteleaga legendele ce se tes in jurul marilor targuri auto din
Totusi, masinile care costa aproape o jumatate de milion de euro nu au fost nici cele mai scumpe, nici cele mai ieftine aparitii de lux de la SIAB. Un Maserati de curse avea afisat un pret de 750.000 de euro (varianta CIP).
Una dintre masinile foarte scumpe si extrem de rare prezente in premiera la Bucuresti a fost si un Porsche Cayman. Thierry Hesse, vicepresedintele de la AMC-
Ceva "mai jos" cu cateva trepte pe o imaginara scara a preturilor s-a aflat Aston Martin (marca devenita mai cunoscuta in
Luxul nu a fost singurul motor care i-a atras pe vizitaori la standuri. Brent Valmar a sesizat o "mutatie" in gusturile romanilor: "Romanul incepe sa se orienteze nu doar catre masinile care ii confera un anumit statut, ci si catre cele care ofera mai multa siguranta in trafic."
Dincolo de contractele semnate la SIAB, care se vor concretiza sau nu in vanzari propriu-zise, salonul poate accelera vanzarile de masini pana la sfarsitul acestui an. Un reprezentant APIA afirma ca, in ultimul trimestru al lui 2003 - anul in care s-a desfasurat editia anterioara a SIAB - s-au vandut cu 70% mai multe masini decat in trimestrele anterioare targului. Plusul se datoreaza si SIAB, insa nu trebuie ingnorat nici faptul ca, in general, sfarsitul de an este benefic pentru vanzarile din mai toate industriile care se adreseaza consumatorilor finali.
Cat i-a costat pe organizatori acest veritabil regal cu actori pe patru roti? Deocamdata, cifrele pentru acest an nu au fost puse "cap la cap". Totusi, ne-aam putea raporta la editia anteriaora, cand AMC-APIA a scos din buzunar circa 1,5 milioane de euro. Nota bene: acestea sunt doar costurile organizatorilor, la ele adaugandu-se banii investiti de participanti in standuri. Iar din cate spune Valmar, un "stand serios, comparabil cu unul de la saloanele din strainatate", costa pese 100.000 de euro.
La costuri mari, sunt asteptate si venituri pe masura. Cel putin din partea organizatorilor. Totusi, cifrele din 2005 nu vor fi iesite din comun. Cifra de afaceri totala a SIAB se va ridica la circa doua milioane de euro. Si, daca raportam aceasta cifra la costurile de la SIAB 2003, cifrate la 1,5 milioane de euro, (atentie, pentru o suprafata mai mica), vedem ca profitul organizatorilor nu poate fi prea mare.
Numarul de participanti in crestere face ca spatiul de la Romaero sa devina neincapator. Cei de la AMC-APIA nu exclud posibilitatea ca editiile urmatoare ale SIAB sa se desfasoare intr-o alta locatie - posibil Romexpo. De asemenea, numarul importatorilor romani ar putea creste, prin participarea la targ a companiilor auto din cadrul Tiriac Holding.
In continuare, SIAB se va desfasura tot din doi in doi ani. "Organizarea anuala a targului ar necesita un efort financiar nejustificat. In plus, noutatile expuse ar fi mai putine", explica Brent Valmar, de la Porsche
Este evident ca scopul principal al salonului auto de la Bucuresti nu este vanzarea pe loc a automobilelor expuse. Acest lucru se intampla, desigur, insa promovarea este "mobilul" numarul unu al SIAB. O promovare cu costuri ridicate si pentru organizatori, si pentru imporatori. Insa costurille, oricat de piperate, nu ii ustura prea tare pe participanti, pentru ca si vanzarile au mers din plin anul acesta. De fapt, au mers chiar atat de bine incat cresterea de 70% a pietei i-a luat prin surprindere pe toti jucatorii implicati. Si, daca vanzarile merg bine, prin promovare pot merge si mai bine. Cresterea se datoreaza, desigur, si diversificarii mijloacelor de finantare.
Numarul mare de vizitatori ai SIAB nu pot decat sa-i bucure pe dealerii auto. Totusi, nu trebuie neglijata intrebarea cati dintre cei care s-au fotografiat langa masinile expuse la targ au de gand sau isi permit sa faca pasul urmator, sa cumpere. Fie si un model mai ieftin. Cum un profil al viziatorului SIAB nu exista, organizatorii si importatorii se lauda cu cifrele generale. Pana la urma, marimea chiar conteaza. Mai ales cand e vorba de cifre.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro