Cum şi-au schimbat românii obiceiul de consum al cafelei în pandemie

Autor: Andra Stroe Postat la 02 octombrie 2020 353 afişări

Cum şi-au schimbat românii obiceiul de consum al cafelei în pandemie

Potrivit unui studiu desfăşurat de Philips împreună cu echipa Cult Market Research, pe timpul pandemiei au existat o serie de schimbări în comportamentul românilor în ceea ce priveşte consumul de cafea: 95% s-au (re)obişnuit cu prepararea cafelei acasă; 24% au schimbat brandul de cafea; 21% sunt mai preocupaţi de ritualul preparării cafelei şi cel al consumului de cafea; 16% au achiziţionat un aparat de cafea; 5% au schimbat modul de preparare a cafelei şi 8% consumă mai multă cafea.

De altfel, rezultatele acestui studiu arată că în pandemie a crescut uşor şi proporţia celor care preferă să îşi bea cafeaua la espressorul automat (de la 12% la 15%).

Profilul socio demografic al băutorilor de cafea în România arată astfel: 58% sunt femei si 48% bărbaţi; din punct de vedere al vârstei 23% au între 18 şi 34 ani, 29% - 35-49 ani, 31% - 50-64 şi 17%, peste 65 de ani; ca stare civilă, 65% sunt căsătoriţi, 28% singuri, 5% locuiesc cu partenerul şi 2% locuiesc singuri, iar ca mediu de provenienţă, 57% sunt din mediul urban şi 43% din cel rural.

Studiul arată şi faptul că, printre cele mai importante criterii de selecţie ale unui espressor se numără, în principal: preţul, uşurinţa de preparare a cafelei, brandul de provenienţă, dar şi funcţia care să permită spumarea laptelui.

Remarcând, în urma studiului, o creştere în dorinţa consumatorilor de a bea specialităţi de cafea cu lapte în confortul propriei case, reprezentanţii Philips spun că au hotărât să lanseze două serii noi de espressoare automate dotate cu „sistemul LatteGo, singura carafă din doar 2 părţi, fără tuburi sau alte componente, care se curăţă în mai puţin de 15 secunde”, 5400 şi 4300. Noile espressoare sunt produse în fabrica de la Orăştie, singura fabrică de espressoare Philips din lume, şi au preţuri cuprinse între 2.528 de lei şi 3.497 de lei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cafea,
studiu,
brand

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.