Cum a evoluat profitul CEC Bank în S1, în plină pandemie

Autor: Andra Stroe Postat la 31 august 2020 67 afişări

Cum a evoluat profitul CEC Bank în S1, în plină pandemie

CEC Bank anunţă că a încheiat primul semestru din 2020 cu un profit net de 184,4 mil lei, conform rezultatelor preliminare, neauditate, peste nivelul bugetat. Profitul din primul semestru reprezintă 49% din profitul înregistrat la nivelul întregului an 2019.

Potrivit lui Bogdan Neacşu, director general al businessului, activele totale ale CEC Bank au înregistrat o creştere susţinută, de circa 10% în primul semestru, faţă de sfârşitul lui 2019, atingând nivelul de 36,1 miliarde de lei.

În primul semestru, veniturile nete din dobânzi au fost stabile, ridicându-se la circa 555 milioane lei, în timp ce veniturile nete din comisioane au înregistrat o creştere de 5,4% faţă de perioadă similară a anului trecut, ajungând la valoarea de 124 milioane lei, pe fondul creşterii numărului de clienţi şi de operaţiuni. Raportul cost - venit a continuat să se îmbunătăţească, situându-se la sfârşitul primului semestru în partea inferioară a intervalului 50%-55%, fiind în continuare sub media înregistrată în sistemul bancar, cu toate că banca operează cea mai extinsă reţea teritorială, de peste 1.000 de unităţi.

Sursele atrase de la clienţi au crescut cu 8% faţă de sfârşitul anului trecut, depăşind nivelul de 30 de miliarde de lei, persoanele fizice având o pondere de 75%. Pe segmentul persoanelor fizice, creşterea a fost de peste 5%, iar pe segmentul persoanelor juridice, de peste 17%.

Portofoliul de credite, la valoare brută, acordate clientelei a crescut cu circa 3% faţă de sfârşitul anului trecut. În cazul persoanelor fizice, creşterea a depăşit 4% la nivelul întregului portofoliu, urcând la aproape 10% în cazul creditelor pentru locuinţe.

În cazul creditelor acordate companiilor, banca a înregistrat o creştere de circa 3% a portofoliului, creditele de investiţii şi cele pentru finanţarea activităţii curente înregistrând ritmuri de creştere relativ egale. Cel mai mare volum al finanţărilor a avut ca destinaţie domeniile agricultură, industrie şi comerţ. În contextul în care, după declararea stării de urgenţă am asistat la o scădere a cererii de credite, dar şi la o nevoie crescută de finanţare a bugetului de stat, banca şi-a intensificat activitatea pe piaţa titlurilor de stat, soldul activelor de această natură crescând la 12,7 miliarde lei, faţă de 7,7 miliarde lei soldul în decembrie 2019.

În condiţiile creşterii activelor CEC Bank cu circa 10%, peste ritmul de creştere mediu la nivelul sistemului bancar (4,7%), cota de piaţă a CEC Bank a crescut de la 6,64%, la sfârşitul lui 2019, la 6,96%.

Rata creditelor neperformante a crescut la 6,49%. Creşterea se datorează în principal modificării reglementărilor privind modul de raportare, începând cu data de 30.06.2020, anumite categorii de active (RMO, depozite la bănci) nemaifiind incluse în baza de calcul, iar expunerile neperformante nemaifiind diminuate cu valoarea provizionului pentru dobânda depreciată (unwinding). „Banca înregistrează o acoperire confortabilă a creditelor neperformante cu provizioane şi garanţii, de peste 210%", spun reprezentanţii companiei.

În primul semestru, CEC Bank a înregistrat cheltuieli cu ajustări pentru pierderi aşteptate aferente creditelor în valoare de circa 100 de milioane de lei, ţinând cont de perspectivele de deteriorare a indicatorilor macro-economici.

La sfârşitul semestrului 1 din 2020, rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 25,65%, semnificativ peste nivelul cerinţei globale de capital (OCR) aplicabilă băncii. Rata de rentabilitate a capitalurilor a fost de 9,02%. 

Printre măsurile luate de CEC Bank în contextul COVID-19 se numără lansarea, în luna martie, a fluxului CEC_IN, care permite contractarea serviciilor bancare online 100%, fără deplasări la bancă, de către clienţii din România şi din diaspora. Pachetul oferit prin acest flux include cont curent, card bancar şi acces la Mobile Banking.

„Am accelerat eforturile de digitalizare: am lansat CEC_IN, un flux care permite contractarea serviciilor bancare de la distanţă, CEC Bank fiind printre primele bănci din România cu un astfel de sistem, am implementat sisteme de plată contactless de pe telefon sau ceas, am adus multiple îmbunătăţiri serviciului de mobile banking şi am demarat un amplu program de investiţii pentru modernizarea bancomatelor”, a declarat Bogdan Neacşu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
inregistrare,
cec bank

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.