Cum a construit o stewardesă o afacere deosebită. „Fostul loc de muncă mi-a oferit oportunitatea să văd atâtea produse noi din străinătate care la noi nu erau“
♦ În cinci ani vreau să ajung la o cifră de afaceri de un milion de euro.
Carolina Aldea, fostă însoţitoare de zbor, a creat brandul Marabou Boutique pentru a aduce şi în România accesoriile pe care le vedea în ţările în care călătorea. „Cred că fostul loc de muncă m-a ajutat să-mi descopăr această pasiune şi mi-a oferit oportunitatea să văd atâtea produse noi din străinătate care la noi nu erau“, spune Carolina Aldea.
Ea şi-a dat seama că exista un gol în piaţa accesoriilor din România atunci când prietenele sale îşi doreau produsele pe care ea le avea, aşa că a început să importe accesorii şi pălării din ţări precum China, Turcia, Spania, Anglia.
„Am început în 2017, la început importam bijuterii, gablonţuri, apoi ochelari de soare cu pietre şi pălării de plajă. De aproximativ un an, am observat că clientele vor produse personalizate, pe care am decis să le facem noi integral, am făcut şi nişte cursuri, ateliere la Londra. Am găsit şi furnizori noi de la care aduc materiale, avem şi un atelier, unde încercăm să facem noi toate produsele. Acum producem la comandă pălării şi accesorii, dar încă mai avem produse pe care le-am comandat mai de mult. Pentru produsele noastre există alt preţ şi un timp de livrare mai mare, dar şi alte materiale. Pălăriile făcute de noi ajung până la 500 lei, iar cele pe care le mai avem din import sunt aproximativ 150-200 lei“, povesteşte Carolina Aldea.
Pe lângă acest atelier şi magazinul online, Carolina Aldea spune că îşi doreşte să deschidă şi un magazin fizic şi un showroom în Bucureşti deoarece clientele au nevoie să probeze produsele pe care le comandă.
Până acum, Marabou Boutique a vândut lunar până la 400 de pălării în sezonul vacanţelor, iar fosta însoţitoare de zbor spune că a observat că pălăriile sunt purtate din ce în ce mai mult şi se gândeşte să se axeze doar pe acest tip de produse.
„Primim multe comenzi de accesorii pentru a fi purtate la evenimente, sperăm ca în toamnă să se poată organiza mai multe. Vrem să adăugăm şi produse pentru bărbaţi“.
Carolina Aldea, fostă însoţitoare de zbor, a creat brandul Marabou Boutique pentru a aduce şi în România accesoriile pe care le vedea în ţările în care călătorea.
Carolina Aldea povesteşte că ea s-a ocupat de întregul business de la început, fiind de meserie inginer, site-ul este făcut de ea, dar acum colaborează cu o agenţie de marketing care o ajută cu reclamele din online şi cu un grafician pentru bannere.
Pandemia a fost pentru Marabou Boutique o oportunitate de dezvoltare, pentru că magazinele erau închise, majoritatea persoanelor îşi căutau accesorii în online.
„În 2019, cifra de afaceri a Marabou Boutique a fost de 35.000 de euro, iar în 2020, pentru că magazinele au fost închise, iar noi eram deja prezenţi în online, cifra de afaceri a crescut la 70.000 de euro. Până acum, am avut o marjă de profit de 30-40% care probabil că va scădea atunci când vom avea angajaţi şi un magazin fizic“, spune antreprenoarea.
În cinci ani, Carolina Aldea îşi doreşte ca brandul ei să fie prezent în centre comerciale, iar obiectivul principal pentru următorii cinci ani este să ajungă la o cifră de afaceri de un milion de euro care, spune ea, este realizabilă deşi necesită multă muncă şi multe sacrificii.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
citeste si:
- Afaceri de la zero. Alina Novac a creat cu finanţare Start-up Nation un atelier de îmbrăcăminte în Botoşani şi vrea trei magazine până la final de 2021
- Afaceri de la zero. Alexandra Vaşvari şi Roxana Dinu au strâns peste 200 de produse pentru casă şi grădină sub brandul Natura Living, iar ambiţia lor este ieşirea pe pieţele europene

Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe monitorulpartidelor.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro