Client surpriză pentru una dintre cele mai scumpe maşini din România

Autor: Ioana Matei Postat la 28 august 2013 10914 afişări

În România, maşina este “statementul” suprem, mai ales în randul antreprenorilor”, este concluzia la care a ajuns consultantul de imagine Mihaela Berciu. Ea exemplifică acest aspect prin întâlnirea pe care a avut-o cu un fost CEO al unei bănci din România, venit din Europa de Vest. Pentru el, maşina trebuia să fie eficientă şi confortabila, astfel încât să fie o investiţie, nu o cheltuială. El a fost surprins să afle că în care va fi condus trebuie să fie scumpă şi obligatoriu SUV, deoarece imaginea băncii este în joc şi există riscul de a transmite mesajul că banca nu-şi permite o maşină la nivelul mărimii şi importanţei acesteia.

Client surpriză pentru una dintre cele mai scumpe maşini din România

Tendinţă care pare să fie respectată şi de Banca Naţională a României, care a cumpărat anul acesta una dintre cele mai scumpe maşini existente pe piaţă. Este vorba despre un Range Rover Vogue, vândut de către firma Auto Trading Team, dealer autorizat Jaguar, Land Rover şi Range Rover, după cum reiese dintr-un interviu acordar de Viorel Niculescu, directorul general al companiei, pentru Business Magazin.

Preţurile pentru piaţa românească pentru un astfel de model sunt cuprinse sunt cuprinse intre 75.900 si 109.000 euro, fara TVA (94.116-135.160 euro cu TVA) şi fara dotari optionale, potrivit informaţiilor de pe pagina oficială a producătorului. 

“Într-o cultură totuşI balcanică şI cu prejudecăţI asupra a ceea ce înseamnă societatea capitalistă, maşina este o interfaţă importantă. Se asociază cu cel care o conduce şI se pun etichete precum: e şmecher, are o afacere de succes, îi merge bine sau, dimpotrivă, a sărăcit” a observat Niculescu. El conduce de asemena un Range Rover Vogue, model ales din raţiuni legate de confort, pentru a o face demo pentru prieteni sau eventualii clienţi “nu în ultimul rând, pentru că mi-o pot permite”. Caracteristică generală dealtfel pentru clienţii lui, majoritatea din mediul de afaceri şi din familiile celor cu afaceri de succes, care îşi permit să iasă din uniformizare prin intermediul maşinii. A observat o tendinţă ca oamenii din afaceri din mediul privat să prefere maşinile puternice de tip SUV, cât mai dotate, sau vârfurile de lance la limuzinele BMW, Mercedes sau Audi. În cazul celor din corporaţii, doar cei aflaţi în poziţii de conducere ţintesc spre astfel de maşini, restul angajaţilor ”se codesc” şi sunt restricţionaţi de buget. O alternativă la BMW, Mercedes sau Audi este Range Rover-ul, din ce în ce mai văzut pe străzile Capitalei. Cel mai vândut model din portofoliul Auto Trading Team este Range Rover Evoque, model pentru care compania a fost lider între dealerii Land Rover. Per ansamblu, dacă sunt căutate în continuare confortul sau calitatea, principalul criteriu care stabileşte opţiunea de cumpărare este preţul.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/client-surpriza-pentru-una-dintre-cele-mai-scumpe-masini-din-romania-11277214
11277214
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: România are din ce în ce mai multe businessuri. O discuţie cu Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct ZF şi Ioana Răduca, head of content Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.