Cine este tânăra care poate vinde orice. Are 37 de milioane de clienţi şi a reuşit să vândă într-o singură zi de peste 300 de milioane de dolari

Postat la 28 octombrie 2020 15473 afişări

Cine este tânăra care poate vinde orice. Are 37 de milioane de clienţi şi a reuşit să vândă într-o singură zi de peste 300 de milioane de dolari

Huang Wei, cunoscută de clienţii săi mai ales sub numele Viya, poate vinde orice. Profitând de apetitul oamenilor pentru cumpărături din confortul locuinţei, tânăra şi-a construit un renume în lumea shoppingului online, dar nu în cea cu care suntem obişnuiţi. Cumpărăturile online live, conceptul promovat de Viya în China, reprezintă o confluenţă naturală a mai multor tendinţe tehnologice actuale - streaming, social, e-commerce - şi oferă companiilor o nouă cale către portofelele consumatorilor.

Tânăra în vârstă de 34 de ani a ajuns la un public record de peste 37 de milioane - mai mult decât au înregistrat finalul „Game of Thrones”, premiile Oscar sau cele mai urmărite programe sportive din SUA, scriu cei de la Bloomberg.

În fiecare seară, publicul său plasează comenzi în valoare de milioane de dolari - de obicei pentru produse cosmetice, aparate, alimente sau îmbrăcăminte, dar şi case sau autoturisme. Cu ocazia Singles Day, cel mai mare eveniment comercial anual din China, a avut vânzări de 3 miliarde de yuani (380 de milioane de euro). Răspândirea coronavirusului, care i-a forţat pe chinezi să respecte ordinele de izolare la domiciliu, i-a dublat audienţa.

Tesla, Procter & Gamble şi Miranda Kerr, între alţii, au apelat la Viya pentru a fi introduşi pe piaţa chineză. Antreprenoarea a generat un ecosistem de 60 de miliarde de dolari din cumpărături online live, câştigând aproximativ 30 de milioane de yuani în 2018 (3,8 milioane de euro), conform celor mai recente cifre ale gigantului chinez Alibaba.

Succesul său le va da de gândit celor din comerţul tradiţional, deja afectaţi de numărul mare de clienţi care se îndreaptă către online. Pandemia de COVID-19 şi declinul economic care a rezultat în urma acesteia au scăzut vânzările şi traficul magazinelor tradiţionale. „Mă poziţionez ca cineva care ajută clientul să ia o decizie – trebuie să mă gândesc la nevoile lor. Mai exact, ambiţia mea este să ofer tot ceea ce fanii mei ar putea avea nevoie. Uşi, covoare, periuţe de dinţi, mobilier, saltele, tot”, a spus Viya, citată de Bloomberg.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
miliarde,
vanzare,
china

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.