Ce ne place, de fapt, la români

Autor: Ioana Matei Postat la 01 decembrie 2020 1101 afişări

Ce ne place, de fapt, la români

Ştiţi cu toţii articolele care încep cu formularea „Românul care…”. Le ştiţi şi le citiţi – asta ne spun datele de pe site-ul nostru, din care reiese că fiecare dintre articolele care încep cu aceste două cuvinte au fost citite de zeci de mii de oameni. Motiv pentru care noi tot am continuat să le scriem, repetând de multe ori titlurile de acest tip.

Ştiu că sunt multe lucruri care nu vă plac la români, dar pe tot parcursul anului, îl căutaţi pe românul care vă place. Îl căutaţi în voi, în prietenii voştri, în colegi şi parteneri, în clienţi, în articolele noastre. Şi îl găsiţi.

Cum este el?

Este inventiv: poate să reinventeze o băutură 100% românească şi să o vândă vesticilor la un preţ similar şampaniilor din zona Champagne (Crai Nou, Zetea Transilvania).

Îi place cafeaua şi îi bate chiar şi pe americani când vine vorba despre numărul de pahare vândute, dar şi unităţi răspândite la noi în ţară (Radu Savopol, 5 To Go).

Are idei înaintea vremurilor sale: Când puţini ştiau de existenţa criptomonedei Bitcoin, unul dintre români afla despre o lume nouă şi devenea cofondatorul proiectului unei noi monede digitale de 23 de miliarde de dolari (Mihai Alisie, Ethereum).

Este curajos: Nu se teme să îşi pună la bătaie toate resursele pentru a investi în visul său: un inginer în telecomunicaţii cu experienţă în străinătate a renunţat la IT, dar şi la apartamentul său, pentru a lansa un business cu food-truck-uri cu mâncare mexicană (Andrei Cerbu, care a fondat Mexican Bizness). Nu îi este frică să ia drumul străinătăţii pentru a-şi realiza obiectivele, dar nici să se întoarcă în ţară pentru a-şi pune aici în aplicare cunoştinţele (Dan Doroftei, care conduce acum dezvoltarea unuia dintre cele mai cunoscute proiecte din domeniul sănătăţii - Enayati Medical City).

Este patriot: La doar 30 de ani şi după ce a copilărit toată viaţa în SUA, vorbeşte perfect româneşte, este bancher de investiţii şi pare că are toată lumea la picioare. Visează însă să predea la şcoala din satul în care şi-a petrecut vacanţele, în Zalău (Tim Marian, senior portfolio manager la Morgan Stanley).

Este pasionat de ceea ce face: Cunoaşte cele mai noi trenduri în domeniul său şi a inventat chiar şi un nou cuvânt pentru a le descrie (micromobilitate, termen inventat de românul Horace Dediu).

Este neobosit: Chiar şi după 20 de ani de pionierat în businessul românesc, în care practic a clădit de la zero, la propriu şi la figurat, domenii noi, continuă să inoveze şi să construiască (Iulian Dascălu, care a lansat dezvoltatorul imobiliar Iulius Group, iar acum a început dezvoltarea unui proiect gigant în Capitală).

Are abilităţi tehnice: A creat un al treilea ecran inteligent, după smartphone şi televizor, prezent acum în casele germanilor (Vaha, care a primit recent o nouă finanţare şi unde CTO-ul este românul Călin Popescu).

Este un bun „meşter”: A construit o cabană unde a dormit chiar şi Barack Obama (Ionuţ Sănducu, Hunter Lodges).

Este curios şi preocupat de problemele omenirii: caută să afle de ce prăpastia dintre bogaţii şi săracii lumii trebuie să existe în continuare şi de ce timpul pare să treacă mai repede (teoria constructală lansată de fizicianul Adrian Bejan, Profesor la Universitatea Duke din Statele Unite, a primit numeroase distincţii, inclusiv medalia Benjamin Franklin, acordată în trecut şi unor cercetători precum Stephen Hawking şi Nikola Tesla. Subliniază însă că nu aceste recunoaşteri îi aduc fericirea, ci ideile).

Este ambiţios şi competitiv: a inventat un business într-un apartament dintr-un cartier bucureştean, care a ajuns liderul global pe segmentul roboţilor software (UiPath, companie devenită deja „decacorn”, evaluată la peste 10 miliarde de dolari, înfiinţată de românii Daniel Dines şi Marius Tîrcă).

Este rezistent: îşi duce businessul mai departe, chiar şi într-un context neanticipat şi nefavorabil cum este pandemia (Cristina Bâtlan, Musette sau Ioan Iacob, fondatorul companiei IT Qualitance, care are birouri în Australia, SUA şi România şi a fost inclusă în topurile internaţionale referitoare la cele mai rapide creşteri - printre care şi cel realizat de Financial Times)).

Românii care vă plac sunt inventivi, au idei înaintea vremurilor pe care le trăiesc, sunt curajoşi, pasionaţi, neobosiţi, cu abilităţi tehnice, buni „meşteri”, curioşi şi preocupaţi de problemele omenirii, ambiţioşi şi competitivi, rezistenţi!

Continuăm lista – deschisă tot anul, nu doar de 1 Decembrie.

LA MULŢI ANI „Românilor care….!” LA MULŢI ANI, ROMÂNIA!

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.