Cât aur cumpără românii în vremuri de criză

Postat la 25 martie 2021 50 afişări

Cât aur cumpără românii în vremuri de criză

Una dintre investiţiile pe care românii aleg să le facă este cea în aur. O companie estoniană de profil, intrată recent în piaţa locală, spune că vânzările au crescut cu 20% lunar în perioada pandemiei.

„Declanşarea pandemiei de COVID-19 în primăvara anului 2020, la scurt timp după ce abia intrasem pe piaţa din România, a fost o adevărată provocare pentru noi. Investiţiile în aur fizic s-au dovedit a fi, încă o dată, foarte valoroase pe timp de criză. Tranzacţiile cu aur de investiţie sunt pe un trend ascendent şi în România. Începând cu luna martie 2020, am observat o creştere cu 20% a vânzărilor de la o lună la alta”, spune Dimo Stefanov,  country manager Tavex România, într-un comunicat de presă.

Grupul Tavex este prezent în 10 ţări din Europa, având o reţea de peste 30 de birouri şi un număr total de 250 de angajaţi, iar reprezentanţa din România a fost deschisă la finalul anului 2019, având în prezent trei birouri, toate în Bucureşti. În plus, compania estoniană are un webshop, unde clienţii pot face tranzacţii.

Cele mai căutate produse din aur fizic tranzacţionate de clienţii Tavex la nivel internaţional sunt lingourile de 100 grame şi monedele de 1 oz (31,1 gr). Iar în rândul investitorilor mai mici există un interes foarte mare şi pentru lingourile de aur de 20 grame. Situaţia este similară şi în România.

„Marja dintre preţul de cumpărare şi cel de vânzare este undeva la 3-4%, ceea ce reprezintă un avantaj deosebit de important pentru clienţi. Produsele din aur fizic sunt considerate a fi mai puţin riscante pentru portofoliul investitorilor, dar din păcate sunt mulţi investitori care se gândesc la asemenea tranzacţii doar în timpuri de criză. Noi le recomandăm clienţilor noştri să investească în aur fizic atunci când nimeni nu vorbeşte despre preţul aurului sau când economia este în plin avânt. Altfel, dacă vrei să cumperi când criza a lovit deja, preţurile vor fi deja foarte mari, din cauza lipsei de lichidităţi din economie. Iar criza declanşată de pandemie, a adus şi alte provocări, cum ar fi cele legate de transport. Spre exemplu, în Bulgaria, unde suntem pe piaţă de 10 ani, am fost nevoiţi anul trecut să închiriem curse charter pentru a importa aurul cerut de clienţii noştri”, explică oficialul Tavex.

La nivel global, compania estoniană are peste 2 milioane de clienţi în portofoliu , iar anul trecut a vândut peste 5.500 kg de aur, faţă de 3.300 kg în 2019. În ceea ce priveşte profitul, cifrele anului 2020 sunt estimate la un nivel asemănător anului 2019, când profitul total a fost de 9,6 milioane de euro. Pentru România, unde compania este încă la început de drum, grupul estonian estimează anul acesta o creştere de până la 5 ori a vânzărilor, comparativ cu anul 2020.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aur,
romania,
clienti

ALEPH STORY: Unul din doi angajaţi din România vrea să îşi schimbe locul de muncă. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.