Carrefour îşi adaugă în reţeaua de franciză un magazin din Bucureşti cu afaceri de 3 mil. lei şi 16 angajaţi

Autor: Cristina Roşca Postat la 09 ianuarie 2014 113 afişări

Carrefour România, companie cu afaceri de 930 mil. euro în 2012 care se află în insolvenţă de la finalul anului trecut, a transformat magazinul Salviamax din Bucureşti în magazin de proximitate Express , adăugându-şi astfel un nou francizat la reţea.

Carrefour îşi adaugă în reţeaua de franciză un magazin din Bucureşti cu afaceri de 3 mil. lei şi 16 angajaţi

Carrefour România, companie cu afaceri de 930 mil. euro în 2012 care se află în insolvenţă de la finalul anului trecut, a transformat magazinul Salviamax din Bucureşti în magazin de proximitate Express , adăugându-şi astfel un nou francizat la reţea.

Express Salviamax se află pe strada Nicolae Grigorescu, nr. 20, bloc CA14, are o suprafaţă de 110 mp şi un total de aproximativ 2.000 de produse. Compania Salviamax a terminat anul 2012 – ultimul pentru care există date disponibile - cu afaceri de 3,1 mil. lei şi pierderi de peste 200.000 de lei. Firma a fost înfiinţată în decembrie 2011.

Carrefour a mai rebranduit şi un magazin RostCom din Braşov şi a ajuns în reţeaua Express la 48 de unităţi în Bucureşti şi Ilfov şi zece în Braşov.

Conceptul de franciză propus de către Carrefour România permite partenerului care are o afacere de familie (1-3 magazine) sau o reţea de magazine să păstreze, să administreze şi să îşi dezvolte această afacere. Afacerea este în continuare condusă de către proprietarul acesteia care este asistat în gestionarea magazinului de către Carrefour România.

Carrefour operează în prezent în România 4 formate de magazine, cu un total de 162 de unitati (25 hipermarketuri „Carrefour”; 78 supermarketuri „Market”; 58 magazine de proximitate „Express”; un magazin online).

Carrefour România, compania cu afaceri de 930 mil. euro care operează hipermarketurile cu acelaşi nume şi magazinele de proximitate Express, va afla pe 15 ianuarie dacă Tribunalul Bucureşti aprobă cererea grupului francez de a anula sentinţa de intrare în insolvenţă. Potrivit site-ului Tribunalului Bucureşti Carrefour România a înregistrat pe 27 decembrie – la patru zile după ce compania a intrat în insolvenţă - o cerere al cărei obiect este “ordonanţă preşedinţială cerere susp. exec. s.c. 11175/2013”, prin care cerere astfel suspendarea executării sentinţei de intrare în insolvenţă.

Tribunalul Bucureşti a aprobat la finalul anului trecut la cererea producătorului de scutece GSL Logistic intrarea în insolvenţă a Carrefour România, companie cu afaceri de 930 milioane de euro care operează reţeaua de hipermarketuri cu acelaşi nume. Decizia Tribunalului este una surpinzătoare având în vedere stabilitatea financiară a Carrefour România şi cash-ul de care dispune compania.

Piaţa locală de retail a fost zguduită în ultimele zile ale lui 2013 de decizia Tribunalului Bucureşti de a aproba insolvenţa Carrefour România, una dintre cele mai mari companii locale, cu afaceri de aproape 1 mld. euro. Aceasta este de altfel cea mai mai mare insolvenţă din România, depăşind-o pe cea a Hidroelectrica, companie cu afaceri de circa 700 mil. euro, intrată în insolvenţă în 2012 la propria cerere.

Compania Carrefour România, care operează cele 25 de hipermarketuri cu acelaşi nume (supermarketurile Carrefour Market sunt operate de compania Artima) a terminat anul 2012 cu afaceri de 930 de milioane de euro, profit de 23 de milioane de euro şi aproape 7.000 de angajaţi în 2012, ultimul an pentru care există informaţii financiare. După cifra de afaceri din 2012 Carrefour România este a 12-a cea mai mare companie de pe piaţa locală.

GSL Logistic, o companie cu 8 angajaţi, a avut în 2012 o cifră de afaceri de 1,7 milioane de lei (380.000 de euro), în scădere cu 15% faţă de anul precedent, şi un profit de 12.800 de lei (2.870 de euro), conform datelor publicate de Ministerul de Finanţe.

Potrivit unor surse apropiate companiei, datoriile Carrefour România către furnizor sunt de circa 800.000 de lei (170.000 de euro), respectiv jumătate din cifra de afaceri a GSL Logistic. De altfel, Carrefour (prin hipermarketurile şi magazinele de proximitate Express) era potrivit site-ului GSL unul dintre principalii clienţi ai companiei, alături de Cora şi Metro Cash&Carry. Scutecele Gughis, brandul companiei GSL Logistic, sunt distribuite şi către Direcţiile pentru Protecţia Copilului, spitale, maternităţi, potrivit site-ului propriu.

 La cererea avocaţilor, Carrefour a achitat deja datoria şi a cerut suspendarea hotărârii de intrare în insolvenţă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
carrefour,
magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/actualitate/carrefour-isi-adauga-in-reteaua-de-franciza-un-magazin-din-bucuresti-cu-afaceri-de-3-mil-lei-si-16-angajati-11875906
11875906
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.