Care sunt investiţiile prioritare pentru Guvernul Bolojan în infrastructura de transport

Autor: Iulian Moşneagu, Mediafax Postat la 23 iunie 2025 44 afişări

Care sunt investiţiile prioritare pentru Guvernul Bolojan în infrastructura de transport

Noua coaliţie de guvernare, formată din PSD, PNL, UDMR, USR şi Grupul Minorităţilor Naţionale, îşi propune prin Programul de Guvernare 2025-2028 să accelereze investiţiile în infrastructura de transport, pe toate segmentele.

Partidele din coaliţie transmit că programul de guvernare a fost construit pe principiile stabilităţii economice, bunei guvernări şi respectului pentru cetăţeni.

Dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii rutiere, feroviare şi aeriene reprezintă o prioritate strategică în programul de guvernare. Până în 2028, Guvernul îşi propune finalizarea variantelor de ocolire pentru localităţile supraaglomerate, în parteneriat cu autorităţile locale, pentru a scoate traficul greu din oraşe şi a îmbunătăţi calitatea vieţii cetăţenilor.

Transportul feroviar ar urma să fie modernizat prin dezvoltarea reţelelor de trenuri suburbane şi metropolitane, menite să reducă aglomeraţia rutieră şi să crească mobilitatea urbană.

În acelaşi timp, Guvernul vizează crearea de coridoare feroviare rapide şi eficiente pentru transportul de marfă.

Printre proiectele rutiere de prioritate maximă se află:

• Autostrada A1 Sibiu – Piteşti şi Lugoj – Deva pentru conectarea portului Constanţa şi a capitalei la vestul Europei
• Autostrada de Centură a Bucureştiului A0 împreună cu noi conexiuni radiale spre capitală
• Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani
• Autostrada A3 Transilvania Tg.

Mureş – Cluj – Oradea,
• Autostrada A8 Unirii Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni
• Autostrada Timişoara – Moraviţa
• Autostrada A4 Sud ”Alternativa Techirghiol”
• Autostrada Craiova – Lugoj cu ramificaţia spre Tg. Jiu
• Drumurile expres Craiova – Piteşti, Arad – Oradea, Bacău – Piatra Neamţ, Focşani – Brăila
• Conexiunea zonei metropolitane lărgite Rm. Vâlcea la Autostrada A1 Sibiu – Piteşti prin modernizarea drumului naţional existent (etapa 1) şi construirea unui drum expres nou (etapa 2)

Transport feroviar: coridoare rapide pentru marfă şi trenuri metropolitane
• Magistrala Predeal – Braşov – Sighişoara – Simeria – Deva – Arad
• Magistrala Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova – Bucureşti
• Magistrala Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor
• Magistralele Giurgiu – Videle şi Constanţa – Mangalia
• Stabilirea oportunităţii şi elementelor generale de culoar şi viteză pentru calea ferată de mare viteză Bucureşti – Cluj – Budapesta
• Îmbunătăţirea conexiunii feroviare în Portul Constanţa
• Modernizarea staţiilor de cale ferată în parteneriat cu autorităţile locale şi îmbunătăţirea conexiunilor zonelor agricole la infrastructura feroviară

Material rulant

• Peste 100 de trenuri electrice noi, respectiv 70 de locomotive şi 140 de vagoane noi sau modernizate care să atingă fiecare reşedinţă de judeţ ce beneficiază de cale ferată electrificată până în 2028.

Metrou

• Magistrala 6 Aeroport Otopeni – 1 Mai
• Magistrala 4 Gara de Nord – Gara Progresu
• Magistrala 5 Eroilor – Iancului – Pantelimon
• Extensii ale magistralelor actuale în zonele metropolitane şi reabilitarea magistralelor existente, inclusiv conexiunea terminal T1 si viitorul T2 – Aeroport Henri Coandă.

Investiţiile prioritare pe segmentul aerian
• Dezvoltarea unui nou terminal la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti
• Dezvoltarea terminalelor cargo

Investiţiile prioritare în sectorul naval

• FAST DANUBE – Decolmatarea sectoarelor de pe Dunăre prin dragaj, pe sectorul comun România-Bulgaria, astfel încât să se asigure navigarea continuă fără blocaje şi la un tonaj mai ridicat al navelor şi barjelor cea mai mare parte a anului
• Parteneriate între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, autorităţile navale şi cele locale pentru dezvoltarea proiectelor de investiţii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
guvern,
transport,
investiţii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.