Aproape jumătate dintre români aruncă mâncarea la gunoi

Autor: Anca Barbulescu Postat la 23 mai 2013 183 afişări

Aproximativ 42% dintre respondenţi aruncă frecvent (săptămânal sau zilnic) la gunoi mâncarea consumată acasă, în timp ce doar 10% au declarat că nu aruncă niciodată mâncarea, arată un studiu realizat pentru Unilever.

Aproape jumătate dintre români aruncă mâncarea la gunoi

Compania lansează rezultatele după doi ani ale Planului Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil, împreună cu rezultatele unui studiu local despre ce fac românii pentru a avea un stil de viaţă sustenabil.

Unilever îşi continuă obiectivul major ca până în 2020 să-şi dubleze cifra de afaceri, în timp ce îşi va înjumătăţi impactul asupra mediului. Compania a obţinut rezultate foarte bune pe toţi cei trei piloni ai Planului pentru un Stil de Viaţă Durabil: îmbunătăţirea sănătăţii şi a bunăstării a peste un miliard de oameni, procurarea în proporţie de 100% de materii prime sustenabile şi înjumătăţirea impactului asupra mediului a produselor noastre, de-a lungul întregului lanţ valoric.

Îmbunătăţirea sănătăţii şi a bunăstării. Unilever a ajuns la peste 224 de milioane de oameni prin campanii de încurajare a spălatului pe mâini cu săpun, prin furnizare de apă potabilă, promovarea igienei orale şi creşterea stimei de sine a consumatorilor prin Campania Dove ”Descoperă Frumuseţea”.

În România, Domestos, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, a continuat proiectul educaţional ”Igiena acasă şi la şcoală”. Proiectul a început în 2010 şi a fost implementat în peste 630 de şcoli, ajungând la 100.000 de copii, 2.000 de profesori şi peste 70.000 de părinţi. Totodată, Unilever s-a alăturat şi anul acesta programului “şi Eu Trăiesc Sănătos”, dedicat combaterii obezităţii infantile, implicând, din 2010, 79.500 de copii, 3000 de educatori şi peste 160.000 de părinţi.

Prezent pe piaţa din România din 2007, Becel a lansat în 2013 o nouă variantă cu un profil nutriţional mai bun, cantitatea de grăsimi saturate din produs fiind redusă cu până la 25% faţă de reţeta anterioară. Astfel, produsul contribuie şi mai mult la menţinerea sănătăţii inimii şi a unui nivel normal al colesterolului. De asemenea, nivelul sării din sortimentele Delikat condimente universale a fost redus cu 10%, iar Knorr Legume in Bucate are un conţinut scăzut de sare (28%).

Procurarea de materii prime sustenabile. Procentul de materii prime sustenabile a crescut considerabil la nivel global, de la 14% în 2010 la 36% în 2012. Totodată, Unilever a instruit 450.000 de cultivatori de ceai privind practicile sustenabile, dintre care 300.000 au primit certificare Rainforest Alliance.

Înjumătăţirea impactului asupra mediului. Fabricile Unilever din întreaga lume derulează în continuare programe de reducere a cantităţii de energie, apă, materiale şi deşeuri existente, aducând din 2008 şi până în prezent economii de 300 de milioane de euro. Acestea au redus cu o treime emisiile gazelor cu efect de seră şi au înjumătăţit cantitatea de deşeuri din procesele de producţie.

Fabricile din Ploieşti au înregistrat, de asemenea, rezultate importante. în ceea ce priveşte fabricarea produselor de îngrijire personală şi a locuinţei, faţă de 2008 s-a redus cantitatea de CO2 cu 44%, iar cea de energie cu 17%. în fabrica de produse alimentare, cantitatea de CO2 s-a redus cu 55%, iar  cantitatea de apă utilizată cu 16%.

Consumul sustenabil - una dintre provocările Planului Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil

Una dintre marile provocări rămâne aceea de a încuraja consumatorii să utilizeze produsele într-un mod sustenabil acasă. Cea mai mare parte a amprentei asupra mediului a produselor Unilever - 68% - vine din modul în care consumatorii gătesc, spală şi curăţă cu produsele companiei.

Cât timp petrec românii la duş?

Peste o cincime din persoane declară că alocă mai mult de 15 minute unui duş, potrivit unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe in luna mai, 2013. Pentru cei mai mulţi respondenţi (44%) durata medie a unui duş este de 10 -15 min.

O mare parte din respondenţi (42%) nu iau în calcul reducerea timpului alocat unui duş, deoarece aceştia consideră că, deşi petrec chiar mai mult de 15 minute la un duş, nu consumă la fel de multă apă ca în cazul în care ar alege să facă o baie.

Studiile Unilever UK privind timpul petrecut la duş (Unilever „Sustainable Showering Study”, lansat în noiembrie 2011) arată că un duş de 8 minute utilizează la fel de multă apă ca o cadă de baie, iar un duş de 8 minute în care apa curge continuu consumă de două ori cantitatea de energie şi apă a unei căzi de baie.

Cât de des aruncă românii mâncarea la gunoi?

Aproximativ 42% dintre respondenţi aruncă frecvent (săptămânal sau zilnic) la gunoi mâncarea consumată acasă, în timp ce doar 10% au declarat că nu aruncă niciodată mâncarea.

Majoritatea românilor nu acordă importanţă ambalajului prietenos cu mediul

56% dintre respondenţi au declarat că nu acordă importanţă dacă ambalajul este prietenos cu mediul, atunci când achiziţionează un produs de larg consum.

Decizia de cumpărare  a consumatorilor este influenţată de misiunea socială a brandului

Majoritatea respondenţilor - 68% - declară ca sunt influenţaţi în decizia de cumpărare dacă brandul are şi o misiune socială, în condiţiile în care preţul şi calitatea nu diferă de cele ale produselor similare.

Referitor la rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil şi cele ale studiului local, Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe declară: „înregistrăm progrese considerabile în ceea ce priveşte reducerea impactului asupra mediului în fabricile noastre şi procurarea de materii prime sustenabile. însă ne confruntăm în continuare cu provocarea de a schimba obiceiurile consumatorilor privind sănătatea şi igiena şi în a-I încuraja să utilizeze mai puţină apă şi energie acasă, atunci când spală şi curăţă cu produsele noastre. Adoptarea de către consumatori a unui stil de viaţă sustenabil este esenţial pentru atingerea obiectivelor noastre”.

Sondajul ”Ce fac consumatorii români pentru un stil de viaţă sustenabil?” s-a desfăşurat online în perioada 13  – 17 aprilie 2013 pe un eşantion de 6.308 respondenţi cu vârsta peste 18 ani.

Unilever, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum din România, este cunoscut pentru portofoliul său de mărci în care sunt incluse Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Radox, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Lipton. Unilever este prezent în România din anul 1995. De atunci a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanţi investitori din România.

Unilever este reprezentat pe piaţa românească de către două companii: Unilever South Central Europe - care coordonează din Bucureşti operaţiunile de marketing şi vânzări în România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova şi Kosovo - şi Unilever România, compania care gestionează operaţiunile de producţie desfăşurate pe platforma industrială de la Ploieşti.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mancare,
gunoi,
mediu
/actualitate/aproape-jumatate-dintre-romani-arunca-mancarea-la-gunoi-10897098
10897098
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.