Amenzi record în Franţa: Google, sancţionat cu 325 mil. euro, iar gigantul chinez Shein cu 150 mil. euro pentru încălcarea regulilor privind modulele cookie
Autoritatea franceză pentru protecţia datelor (CNIL) a amendat miercuri Google cu 325 de milioane de euro (380 mil. dolari) şi retailerul de tip fast-fashion Shein cu 150 de milioane de euro (175 mil. dolari) pentru încălcarea legislaţiei privind modulele cookie, conform France24.
Autoritatea franceză pentru protecţia datelor (CNIL) a amendat miercuri Google cu 325 de milioane de euro (380 mil. dolari) şi retailerul de tip fast-fashion Shein cu 150 de milioane de euro (175 mil. dolari) pentru încălcarea legislaţiei privind modulele cookie, conform France24.
Cele două grupuri, fiecare cu zeci de milioane de utilizatori în Franţa, au primit două dintre cele mai grele penalităţi impuse vreodată de autoritatea de supraveghere CNIL: 150 de milioane de euro pentru Shein şi 325 de milioane de euro pentru Google.
Ambele companii nu au reuşit să obţină consimţământul liber şi informat al utilizatorilor înainte de a plasa module cookie publicitare în browserele acestora, a constatat autoritatea într-o decizie pe care companiile o pot contesta în instanţă.
Modulele cookie sunt fişiere de mici dimensiuni salvate în browser de către site-urile web, care pot colecta date despre activitatea online a utilizatorilor, fiind esenţiale pentru publicitatea online şi pentru modelele de business ale multor platforme mari.
CNIL şi-a intensificat controalele privind utilizarea acestora, ca parte a „unei strategii generale de aliniere a jucătorilor din piaţă la noile reguli în ultimii cinci ani, vizând în special site-urile şi serviciile cu trafic ridicat”, a precizat autoritatea.
Shein a colectat volume „masive” de date prin intermediul modulelor cookie pe care le-a plasat pe computerele celor 12 milioane de utilizatori lunari din Franţa, a adăugat instituţia.
Firma asiatică de îmbrăcăminte low-cost nu a obţinut consimţământul utilizatorilor, nu i-a informat în mod adecvat şi a oferit opţiuni necorespunzătoare pentru retragerea consimţământului.
De la momentul investigaţiei, Shein şi-a actualizat sistemele pentru a se conforma cerinţelor CNIL, în conformitate cu legislaţia franceză şi europeană.
Compania a declarat pentru AFP că va contesta amenda, pe care a descris-o ca fiind „total disproporţionată având în vedere natura neregulilor imputate” şi „conformitatea sa actuală” cu legislaţia.
Reprezentanţii Google au declarat că vor studia decizia şi că s-au conformat solicitărilor anterioare ale CNIL.
Autorităţile au justificat valoarea sancţiunilor prin numărul foarte mare de utilizatori Google din Franţa şi prin gama largă de „neglijenţe” de care CNIL acuză compania că se face vinovată.
Aproximativ 53 de milioane de francezi au fost, de asemenea, afectaţi de practica Google de a insera reclame între e-mailurile din inbox în popularul său serviciu Gmail.
O astfel de practică necesită consimţământul prealabil al utilizatorilor, conform precedentului juridic european, consimţământ pe care Google nu l-a obţinut, potrivit CNIL.
Pe lângă amenzi, Google a primit ordinul de a-şi alinia sistemele la normele în vigoare în termen de şase luni.
Nerespectarea acestei dispoziţii va atrage penalităţi suplimentare de 100.000 de euro pe zi atât pentru Google, cât şi pentru subsidiara sa din Irlanda.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













