68% dintre români preferă maşina personală ca mijloc de transport, în contextul COVID-19. Ce riscuri există

Autor: Andra Stroe Postat la 08 septembrie 2020 52 afişări

68% dintre români preferă maşina personală ca mijloc de transport, în contextul COVID-19. Ce riscuri există

În contextul generat de pandemia de COVID-19, cei mai mulţi români cu vârste de peste 18 ani (68%) consideră că maşina personală este cel mai sigur mijloc de transport în momentul de faţă, arată Barometrul IRES-UNSAR privind „Percepţia riscului şi cultura asigurărilor din România”. Autoturismul personal este urmat, în preferinţele românilor, de transportul public (11%) şi de bicicletă (9%).

În cazul categoriei de vârstă 18-50 de ani, maşina personală este preferată de o proporţie mai mare a populaţiei (77%), însă bicicleta este al doilea cel mai preferat mijloc de transport (8%), urmat de transportul public (7%).

„Percepţiile asupra riscului sunt în continuă schimbare în contextul pandemiei, iar preocupările românilor sunt reflectate în consecinţă. Dacă, până acum câteva luni, asistam la o consolidare a transportului public ca alternativă pentru mobilitate şi reducere a impactului asupra mediului înconjurător, suntem acum în punctul în care maşina personală pare a reveni în centrul atenţiei, datorită siguranţei sporite pe care o oferă în faţa virusului SARS-CoV-2. În acelaşi timp, România este, din păcate, statul european cu cele mai multe decese pe şosele în 2019 – un motiv în plus pentru a ne concentra toate eforturile, împreună cu factorii de decizie, în direcţia reducerii frecvenţei şi severităţii accidentelor auto”, a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.

Conform datelor publicate de Comisia Europeană în iunie 2020, România înregistrează cele mai multe decese cauzate de accidentele rutiere, cu o rată de 96 de decese/milion de locuitori, aproape dublu faţă de media europeană, de 51 de decese/milion locuitori. În acelaşi timp, deşi la nivelul Uniunii Europene se înregistrează progrese în ceea ce priveşte scăderea numărului de decese provocate de accidente rutiere, numărul victimelor în accidentele rutiere grave din România, în 2019, este comparabil cu cel din 2018, conform statisticilor publicate de Poliţia Română.

Mai mult, parcul auto din ţara noastră s-a situat, până în prima parte a anului 2020, pe un trend ascendent. Datele publicate de APIA – Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată că, numai anul trecut, au fost înmatriculate peste 606.000 autoturisme, ceea ce a condus la o creştere de 23,4% a înmatriculărilor faţă de 2018. Dintre autoturismele nou înmatriculate, aproape trei sferturi (73,3%) au fost autoturisme rulate.

„Analiza acestor tendinţe ne confirmă importanţa programelor de siguranţă rutieră, care pot contribui la protejarea vieţii oamenilor. Avem, pe de o parte, cea mai mare rată a deceselor din Uniunea Europeană cauzate de accidente rutiere, şi, pe de altă parte, un parc auto învechit care, din păcate, poate prezenta riscuri suplimentare pentru siguranţa în trafic. Tocmai de aceea ne dorim să amplificăm în continuare acţiunile noastre în zona de educaţie şi prevenţie rutieră”, a declarat Alexandru Ciuncan, director general al UNSAR.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transport,
romani,
masina

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Industria care explodează în pandemie. Posibilităţile de creştere sunt uriaşe
Mediafax
Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record
Misterul paturilor de ATI, lămurit de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Situaţia locurilor la Terapie Intensivă în Bucureşti şi în ţară
MonitorulApararii
Tranziţia de la Trump la Biden: modelul argentinian Tranziţia de la Trump la Biden: modelul argentinian
PREVIZIUNI POLITICE 2021: Politica externă a SUA - Partea întâi
MonitorulPartidelor
Un politician acuză: Nimeni nu vrea să piardă pensiile speciale Un politician acuză: Nimeni nu vrea să piardă pensiile speciale
Clotilde Armand: De asta are societatea noastră nevoie
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.