Proprietarul decide brandul

Postat la 07 octombrie 2008 134 afişări

Artima, La Fourmi, Albinuta. Toate cele trei lanturi de magazine vor fi rebranduite pana la sfarsitul anului, primind si numele companiilor care le-au cumparat. Mai raman companii romanesti care sa conteze in comert?

In 1992, cand primul La Fourmi aparea pe piata bucuresteana, in urma investitiei libanezului Charles Maalouf, odata cu el aparea si modelul occidental de comert. In anii ce au urmat, odata cu intrarea pe piata a marilor retele comerciale internationale, de la Metro la Mega Image si Carrefour, vechile alimentare au cedat locul magazinelor moderne, iar pofta de a cumpara din supermarket, apoi din hipermarket au devenit la ordinea zilei. Astazi, patru din cinci romani afirma ca pentru ei mersul la cumparaturi este o placere, conform unui studiu Nielsen.

Daca la inceputul anilor 2000 intrebarea la ordinea zilei era cine va mai veni in Romania dintre marii comercianti straini, acum intrebarea este cine mai cumpara pe cine. Pe o piata unde batalia se da inca pe numarul de spatii si pe cea mai buna amplasare, comerciantii vizeaza in special lanturi romanesti de magazine pentru a-si mari retelele sau, in cazul Carrefour, pentru a intra in segmentul supermarketurilor. E interesant de vazut, in context, cum din ce in ce mai multe branduri romanesti de magazine au disparut, inlocuite de puternicele nume ale strainilor.

Anul trecut, operatorul francez Carrefour a decis sa cumpere lantul de supermarketuri Artima, dand astfel startul tranzactiilor din domeniu. Cu 21 de magazine in toata tara, Artima fusese infiintata in 2001 de catre Florentin Banu - fondatorul brandului de napolitane Joe (vandut catre Nestlé) si al magazinelor Snack Attack - si apoi vanduta de catre acesta pentru 17 milioane de euro unui fond de investitii polonez. Mai multe companii, printre care si francezii de la Interex, si-au aratat interesul pentru a cumpara Artima, dar suma oferita de Carrefour, 55 de milioane de euro, a desemnat de departe drept castigator operatorul de hipermarketuri.

 

Chiar inainte de tranzactia realizata de Carrefour, un alt comerciant strain, Profi, parte a grupului belgian Louis Delhaize, viza achizitia unui lant romanesc de magazine, de aceasta data in segmentul magazinelor cu discount. “Am avut noroc ca Albinuta s-a potrivit perfect conceptului nostru de magazin”, explica directorul general al magazinelor Profi, Caius Crisan, decizia companiei de a cumpara reteaua bucuresteana de magazine. Desi negocierile au fost finalizate in vara anului trecut, cei de la Profi au anuntat abia in aceasta toamna inceperea procesului de rebranding al celor noua magazine din Bucuresti, dand drept explicatie o serie de proceduri prealabile, cum ar fi evaluarea investitiilor necesare pentru remodelarea spatiilor comerciale.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
retail,
comert,
marketing,
hipermarket
/media-marketing/proprietarul-decide-brandul-3279920
3279920
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.