Ce nu poate copia AI-ul? Pe liderii care au urcat pe scena Galei CEO Awards 2025 şi cele 1.000 de coperte de istorie a businessului românesc
Peste 300 de invitaţi au umplut sala la gala BUSINESS Magazin, într-o seară cu trei borne cuplate: 21 de ani ai revistei, ediţia cu numărul 1.000 şi lansarea catalogului „100 cei mai admiraţi din România”. Dincolo de aniversări, s-a impus mesajul că, deşi tehnologia accelerează ritmul, ceea ce rămâne imposibil de delegat este felul în care un lider ţine oamenii aproape. Şi, chiar dacă viteza e online, memoria se ţine încă pe hârtie.
„Este istoria voastră, pe care am scris-o noi: 21 de ani, 1.000 de ediţii — acesta e cloudul nostru bazat pe trecut”, a spus la deschiderea evenimentului Cristian Hostiuc, directorul editorial al ZF & BUSINESS Magazin. În faţa peretelui cu coperte care au traversat crize, listări, schimbări de generaţii şi direcţii, Hostiuc a continuat: „Aici puteţi găsi aproape totul despre voi… Acesta este cloudul nostru, este cloudul vostru. Dacă nu ai trecut, nu ai ce să oferi în prezent”. Un schimb scurt de replici cu gazdele despre „următoarele 2.000 de numere” a destins atmosfera, înainte de mulţumirile adresate cititorilor, partenerilor şi tuturor echipelor care au dus revista până aici: „Prima echipă, a doua, a treia, a patra… cu ajutorul tuturor putem fi astăzi aici”.
Tema anului — „Superliderul în era AI” — a fost discutată într-un panel cu Bogdan Florea (CEO, Connections), Fady Chreih (CEO, Reţeaua de Sănătate Regina Maria) şi Octavian Pantiş (cofondator, Qualians). Concluzia comună a venit rapid. „Nu cred că funcţia executivă poate fi delegată unui AI mai mult decât ca asistent pentru rutine”, a spus Florea. „În management există un conţinut uman pe care nu-l văd preluat de tehnologie.” Întrebat ce ar delega, a admis că partea organizatorică şi administrativă „îţi ocupă timpul şi îţi erodează satisfacţia”, în timp ce satisfacţia maximă rămâne „când reuşim să construim o soluţie de la zero pentru o nevoie complexă — vezi ce se poate face plecând de la nimic”. Fady Chreih a vorbit despre accentul moral al deciziei: „Când aveţi opţiunea de a fi umani, alegeţi-o — pe termen lung câştigi”. Tot el a spus că dacă ar avea posibilitatea că „ar renunţa mâine la orice întâlnire cu autorităţile”, dar nu ar renunţa la „conversaţiile dificile cu clienţii, angajaţii, partenerii — sunt sursa de învăţare şi inovaţie”, în situaţia ipotetică în care ar avea un co-CEO AI care să îl înlocuiască. Octavian Pantiş a rezumat cu un cadru de utilizare clar: „AI-ul e un asistent foarte isteţ, dar un pic aiurit: nu te poate înlocui pe deplin, trebuie supravegheat”. Pentru Pantiş, contactul direct cu clienţii, „în fiecare zi”, rămâne radarul cel mai bun al schimbării reale. De pe scenă, discuţia a respirat între 2004 şi 2025 — de la cozile de la vize de atunci, la libertatea de mişcare de acum, de la dilemele personale („Rămân în România sau plec?”) la felul în care vizibilitatea s-a transformat în monedă a încrederii. A urmat episodul despre cum s-a construit lista „100 cei mai admiraţi” în 2025. Costin Tudor (CEO, wherewework) a detaliat că anul acesta au fost 816 voturi, într-un context în care unele companii au „optimizat” structurile şi nu au mai înlocuit o parte din rolurile de CEO. „Votează vizibilitatea — fie a persoanei, fie a brandului. Liderii vor fi măsuraţi, nu doar admiraţi: angajaţii au început să-şi recenzeze CEO-ul”, a spus el. Finalul serii a adus trofeele CEO Awards, acordate liderilor cu evoluţii remarcabile în ediţia curentă a catalogului pe care îl vom lansa în curând. Mesajele, diferite ca stil, au avut aceeaşi rădăcină: diferenţa decisivă rămâne umană. „În industrie nu există spectaculos, există muncă 24/7”, a spus Carmen Petcu (CEO, De’Longhi Group în România), completând cu un îndemn simplu: „Daţi sens oamenilor din jurul vostru şi creşteţi oameni lângă voi… Copacii falnici pot face diferenţa.” Radu Timiş Jr. (CEO, Cris-Tim Family Holding) a redefinit pe scurt brandul: „Un brand înseamnă încredere; un brand puternic înseamnă încredere livrată constant”. A vorbit despre munca invizibilă din spatele performanţei şi despre ţinta pentru 2030: cel mai mare producător de food din România, cu o cifră de afaceri de minimum 500 de milioane de euro, în contextul în care listarea companiei a stârnit interes „impresionant” din partea investi-torilor de retail încă din primele zile. Elisabeta Moraru (country director, Google România) a invitat sala să privească tehnologia ca oportunitate, nu ca sumă a fricilor: „Dacă facem lucrurile cu aceleaşi instrumente, nu putem avansa”. A reamintit trei atribute ale liderului viitorului — autenticitate, storytelling, viziune macro — şi a pledat pentru o „trambulină” a productivităţii, nu doar pentru rutină. De cealaltă parte, Cornel Cărămizaru (director general, Coca-Cola HBC România) a spus că „cel mai greu de delegat rămâne relaţia umană: a crea conexiuni, a da sens, a ajuta, a creşte”, iar Nicolae Bănică (CEO, Oscar Downstream) a sintetizat ceea ce nu poate fi automatizat: relaţiile, negocierile, alianţele, adică „inteligenţa emoţională pe care doar omul o are deocamdată”, chiar dacă proiectele de automatizare au adus eficienţe masive. Din zona energiei, Corneliu Bodea (CEO, Adrem, şi preşedinte, CRE) a apărat complexitatea ca teren fertil pentru antreprenoriat şi a formulat o prognoză curajoasă: „Văd o scădere semnificativă a preţului energiei în următorii doi ani”. Cristina Verchere (OMV Petrom), Carmina Dragomir (Metropolitan Life) şi Virgil Şoncutean (Allianz-Ţiriac) au transmis mesaje video: succesul ca efort colectiv, nevoia de a învăţa „noua limbă” a tehnologiei şi importanţa unui mediu în care e permis să înveţi, să greşeşti şi să creşti fiind direcţiile de care s-au legat mesajele lor centrale. În dialogurile scurte, copertele revistei au funcţio-nat ca oglindă: o istorie a businessului spusă prin oameni. Pantiş a salutat numerele cu „feţe” pe copertă — „o invitaţie să continui cât mai bine ceea ce faci” —, Fady Chreih a rememorat apariţii care au spart tipare într-un mediu cândva dominat de bărbaţi, iar Bogdan Florea a notat cu admiraţie liderii din IT rămaşi româneşti. Când s-a ajuns la titluri ipotetice pentru o viitoare copertă, răspunsurile au mers de la „Keep on working” (Pantiş) la „Plan de ţară” (Chreih), cu ironia că acestea nu ar fi neapărat „clickabile”, dar ar pune discuţia acolo unde contează. A existat şi o pledoarie pentru print, într-o seară în care anunţul despre publicarea online „la cald” a catalogului a generat aşteptări. „Să nu renunţaţi la ediţia tipărită”, a spus Pantiş: e un ritual care nu se compară cu „mereu site-uri”. Chreih a zâmbit autoironic: „Sunt old school, ţin ediţia pe birou”. La capitolul superlative, Dragoş Pavăl (Dedeman) a fost menţionat ca deţinător al recordului: în patru din cele 16 ediţii a urcat pe cea mai înaltă treaptă a clasamentului. „Consider BUSINESS Magazin un ghid al evoluţiei economice şi sociale în România”, a transmis el, un rezumat potrivit pentru o seară în care tehnologia a fost pusă în locul ei: accelerator, nu destinaţie. AI-ul poate replica procese, poate rutiniza şi poate deschide clape noi de productivitate; dar felul în care un lider creează încredere, ţine echipele aproape şi decide sub presiune rămâne inimitabil. Iar dacă „cloudul” celor 1.000 de ediţii adună trecutul, următoarele 1.000 vor depinde de alegeri încă umane, sperăm noi.
Mulţumim celor care fac evenimentele noastre posibile, partenerilor, colegilor şi
celor care ne inspiră!
Ce au spus cei invitaţi pe scena galei CEO Awards, ediţia 2025?

„Funcţia executivă nu se deleagă unui AI; poate fi un asistent bun pentru rutină, dar leadershipul rămâne profund uman.”
BOGDAN FLOREA — CEO şi cofondator, Connections
„Astăzi suntem mult mai bine decât speram în 2005; România mi-a depăşit aşteptările, deşi avem încă mult de făcut.”
„Cele mai mari satisfacţii apar când construim o soluţie de la zero pentru o nevoie reală — când vezi că ceva mare poate porni din nimic.”

OCTAVIAN PANTIŞ — Cofondator, Qualians
„Privind copertele din sală, vezi cât de efemere sunt uneori vârfurile; singura reţetă este să continui să munceşti.”
„Pentru utilizator, AI-ul e un asistent foarte isteţ, dar un pic aiurit — te ajută mult, dar trebuie supravegheat.”
„Contactul direct cu clientul, zilnic, rămâne radarul cel mai bun pentru ce trebuie schimbat cu adevărat.”

FADY CHREIH — CEO, Reţeaua de Sănătate REGINA MARIA
„România are un potenţial mai mare decât locul în care se află astăzi; dacă ne comparăm cu Polonia, încă nu ne-am atins plafonul.”
„Când aveţi opţiunea de a fi umani, alegeţi-o. Poate pe termen scurt pierzi, dar pe termen lung câştigi.”
„Conversaţiile dificile cu angajaţii, clienţii sau partenerii nu pot fi delegate tehnologiei; ele sunt sursa de învăţare şi schimbare.”

CARMEN PETCU — Director general, De’Longhi Group ÎN România
„În industrie nu există spectaculos; există muncă 24/7, de luni până duminică.”
„În De’Longhi sunt 4.300 de oameni care nu muncesc pentru că li se impune, ci pentru că înţeleg sensul şi văd că pot fi competitivi la nivel internaţional.”
„Leadershipul real înseamnă să dai sens — nu doar sarcini.”

COSTIN TUDOR — CEO, wherewework
„AI-ul va lua unele joburi — inclusiv din HR — şi uneori le va face mai bine decât noi. Important este să învăţăm rapid «limba» tehnologiei.”
„Tot mai des, angajaţii îşi recenzează CEO-ul; liderii nu mai sunt evaluaţi doar pe cifre, ci pe impactul real asupra oamenilor.”
„Nu mai este suficient să fii admirat; trebuie să poţi demonstra, zi de zi, că influenţezi prin felul în care conduci.”

ALIN TAPALAGĂ — CEO, Porsche Inter Auto România
„Pentru mine, munca a fost şi job, şi pasiune — când cele două coincid, totul devine mai simplu.”
„Liderii adevăraţi înţeleg viitorul: se adaptează, învaţă permanent şi ştiu să se bazeze pe expertiza echipei.”
„În business nu câştigă cine e rigid, ci cine se schimbă înainte să fie obligat să o facă.”

ELISABETA MORARU — Country Director, Google România
„Vă propun să privim noua tehnologie ca pe un punct de inflexiune a oportunităţilor, nu ca pe suma fricilor.”
„Dacă facem lucrurile cu aceleaşi instrumente, nu putem avansa. AI-ul este o trambulină de productivitate, nu doar un upgrade de rutină.”
„Liderul viitorului are trei calităţi: autenticitate, abilitatea de a spune o poveste şi o înţelegere macro a lumii în care operează.”

„Nu îmi plac lucrurile simple — complexitatea te obligă să inovezi.”
CORNELIU BODEA — CEO, Adrem & Preşedinte CRE
„Nu a fost niciodată uşor să faci business în România şi nu cred că va fi vreodată. Tocmai de aceea merită să construieşti aici.”
„Sunt optimist: văd o scădere semnificativă a preţului energiei în următorii doi ani.”

NICOLAE BĂNICĂ — CEO, Oscar Downstream
„Automatizarea ne ajută să eficientizăm, dar conversaţiile care schimbă direcţii rămân exclusiv umane.”
„Valoarea reală nu vine din operaţiuni perfecte, ci din relaţiile pe care ştii să le ţii în viaţă.”
„În energie nu poţi automatiza relaţia. Trebuie să negociezi, să gestionezi conflicte, să construieşti alianţe — asta cere inteligenţă emoţională, nu algoritmi.”

„Un brand înseamnă încredere, iar un brand puternic înseamnă încredere livrată constant.”
RADU TIMIŞ JR. — CEO, Cris-Tim Family Holding
„Acest premiu înglobează realizările celor peste 2.000 de colegi. Ei duc povestea mai departe.”
„Ţinta noastră pentru 2030 este clară: să devenim cel mai mare producător de food din România.”

RALUCA ŢINTOIU — Deputy CEO & Head of Wholesale Banking, ING Bank România (i-a înmânat premiul lui Nicolae Bănică, CEO, Oscar Downstream)
„Se simte presiunea noului; este un challenge real.”
„Am început să lucrăm cu AI-ul, colegii sunt încântaţi — au existat întrebări de tipul «va mai fi nevoie de noi?».”
„Deocamdată răspunsul este clar: da — tehnologia nu înlocuieşte, ci schimbă felul în care lucrăm.”

„Empatia şi capacitatea de a asculta vor conta tot mai mult, mai ales când impactul schimbărilor nu este încă limpede.”
CORNEL CĂRĂMIZARU — Director general, Coca-Cola HBC România
„Cel mai greu de delegat rămâne relaţia umană: a crea conexiuni, a da sens, a ajuta, a creşte.”
„Tehnologia poate standardiza procese, dar nu poate înlocui felul în care un lider ţine oamenii aproape.”

BOGDAN GUBANDRU — Chief Operations Manager, Redport (I-a înmânat premiul lui Alin Tapalagă, CEO, Porsche Inter Auto România)
„Este o onoare să fim parteneri ai unei gale care premiază viziunea, excelenţa şi performanţa — valori pe care le împărtăşim.”
„Tehnologia îşi va face locul tot mai pregnant, dar la finalul zilei construim pentru oameni, pentru că oamenii folosesc produsele noastre.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













