Lecţii de monetizare de la Facebook. Reţeaua de socializare devine tot mai mult o maşină de făcut bani

Postat la 08 august 2014 1319 afişări  

Atunci când Mark Zuckerberg începea să codeze în dormitorul său de la Harvard reţeaua socială care avea să schimbe lumea, puţini şi-ar fi închipuit că în mai puţin de zece ani toată acea tehnologie urma să încapă pe un ecran de 11 centimetri. Însă Facebook a reuşit să se adapteze schimbărilor şi să se apropie tot mai tare de ceea ce Eduardo Saverin, unul dintre cofondatori, şi-a imaginat încă din prima zi. Saverin îşi imagina ceva extrem de simplu: o maşină de făcut bani. Diferenţele de viziune dintre el şi Zuckerberg au reprezentat şi motivul pentru care Saverin a părăsit compania, în urma unei poveşti ce a făcut înconjurul lumii. Şi chiar dacă Zuckerberg a avut în minte imaginea unei reţele sociale nealterate de mesaje publicitare sau orice formă de advertising, presiunea investitorilor şi a celorlalte părţi interesate a fost prea puternică, iar Facebook a luat, în ultimii ani, acelaşi drum pe care toate ideile de succes îl iau: drumul către monetizare.

Lecţii de monetizare de la Facebook. Reţeaua de socializare devine tot mai mult o maşină de făcut bani
Lecţii de monetizare de la Facebook. Reţeaua de socializare devine tot...

Studiul „Publicitatea pe Facebook: Pasul următor pentru branduri“, realizat de eMarketer, detaliază cum cei din industria de advertising vor fi influenţaţi de ultimele schimbări introduse de reţeaua socială. Până de curând, ideea generală era că reţelele sociale reprezintă mediul ideal pentru crearea de brand awareness şi mai puţin pentru conversia utilizatorilor în clienţi.

Cei de la Facebook şi-au concentrat însă eforturile pentru a-i ajuta pe cei care au ca scop vânzările, lăsând mai puţine opţiuni pentru companiile care foloseau reţeaua socială pentru a-şi dezvolta brandul şi pentru a crea interacţiune cu publicul. „Companiile se gândesc în continuare la Facebook ca locul unde pot sta de vorbă cu potenţialii clienţi, însă reţeaua încearcă acum să se prezinte altfel“, spune Debra Aho Williamson, analist la eMarketer. „Facebook şi-a schimbat politica, însă pentru unele companii e destul de greu să urmeze exemplul.“
Facebook a raportat pentru trimestrul al doilea din 2014 venituri de 2,9 miliarde de dolari, reprezentând o creştere anuală de 61%. Profitul s-a dublat, ajungând la 791 milioane de dolari.

Lupta pentru supremaţie în mobile
După prezentarea acestor rezultate financiare, nu mai există niciun dubiu asupra faptului că Facebook şi Google domină piaţa de advertising online şi mai ales pe cea de mobile advertising. „Împreună, cele două companii acoperă majoritatea pieţei de dispozitive mobile, înregistrând creşteri cumulate de 6,92 miliarde de dolari, adică peste 75% din totalul de 9,2 miliarde de dolari. Google şi Facebook îşi consolidează poziţiile dominante pe piaţă, deservind două treimi din clienţii care apelează la acest tip de advertising“, arată un studiu eMarketer.

Facebook are, în prezent, 1,3 miliarde de utilizatori activi lunar şi 829 de utilizatori activi zilnic. Fiecare dintre aceştia a generat, în medie, 2,24 dolari; în 2013, fiecare utilizator genera doar 1,60 dolari. Interesant este însă faptul că cea mai mare creştere a reţelei sociale vine din partea de mobile: din veniturile generate din advertising, reclamele pe dispozitive mobile au reprezentat peste 62%.

Numărul de utilizatori ce accesează Facebook exclusiv de pe mobil a ajuns în 2013 la aproape 400 de milioane de utilizatori, în creştere cu 180 de milioane. Aceştia reprezintă aproape 30% din baza totală de useri ai reţelei sociale.

Piaţa de advertising digital (tradiţional şi pe dispozitive mobile) a crescut cu aproape 15% în 2013, ajungând la 120 de miliarde de dolari. În 2014, se estimează că suma va ajunge la aproape 140 de miliarde de dolari. Segmentul destinat dispozitivelor mobile este încă relativ mic, iar jucătorii care se luptă să îl ocupe sunt destul de mulţi. Dacă în 2013 acest segment a atins 18 miliarde de dolari, estimările pentru 2014 arată 31 de miliarde de dolari.
 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/it/lectii-de-monetizare-de-la-facebook-reteaua-de-socializare-devine-tot-mai-mult-o-masina-de-facut-bani-13057953
13057953
comments powered by Disqus
Nu te opri niciodată din alergat! Nu te opri niciodată din alergat!

Sportiv de performanţă, membru al armatei israeliene, contabil, senior manager într-o companie de audit şi CEO al unei companii de leasing operaţional: Tal Lahav a reuşit să le facă pe toate.

vezi continuarea
ZF.ro
Cel mai bun hobby pe care îl puteţi avea în CV. Dacă aveţi trecut asta, şansele să vă găsiţi un job EXPLODEAZĂ Cel mai bun hobby pe care îl puteţi avea în CV. Dacă aveţi trecut asta, şansele să vă găsiţi un job EXPLODEAZĂ
Decizia ŞOC luată de guvernul Dragnea/Grindeanu. Preţurile la apartamente vor scădea FABULOS
ONE.ro
Cum arată soţia lui Caramitru. Cât de frumoasă este Micaela Cum arată soţia lui Caramitru. Cât de frumoasă este Micaela
În tinereţe, era fabuloasă! Cum arată la 75 de ani actriţa Raquel Welch
Kate Middleton, îmbrăţişată de o fetiţă de la orfelinat. Cum a reacţionat ducesa
Descopera.ro
Imaginea de la atentatele din SUA, ASCUNSĂ timp de 15 ani Imaginea de la atentatele din SUA, ASCUNSĂ timp de 15 ani
S-a aflat în sfârşit de ce unii oameni sunt STÂNGACI
Chiar şi Bill Gates şi Steve Jobs le foloseau! Efectele NOCIVE ale halucinogenelor
Go4it.ro
Huawei P10 şi P10 Plus anunţate oficial. Vin în culori vii şi configuraţii performante Huawei P10 şi P10 Plus anunţate oficial. Vin în culori vii şi configuraţii performante
Lenovo dezvăluie Moto G5 şi G5 Plus, două modele mid-range premium cu preţuri competitive
Şosetele inteligente care dispun de aplicaţie pentru smartphone
Csid.ro
Ce se întâmplă dacă nu faci sex o perioadă îndelungată Ce se întâmplă dacă nu faci sex o perioadă îndelungată
Ce boli poate ascunde hemoglobina scăzută?
Motivul grav pentru care nu ar trebui să mai pui gura pe ţigări

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.