Si sa nu beti prea mult
Cei care doresc sa lucreze in Franta ar face bine sa asculte cele mai noi sfaturi in domeniu, daca vor sa aiba o viata usoara la birou.
Angajatul ideal in Franta isi asculta cu interes seful atunci cand acesta i se plange de problemele sale maritale, dar in niciun caz nu interpreteaza confidentele sefului ca pe o invitatie sa-i vorbeasca despre problemele sale in aceasta privinta. Nici colegii nu trebuie deranjati cu problemele personale sau cu discutii despre chestiuni amoroase sau despre bani, sustine Laurence Caracalla, specialista in relatiile cu presa in mediul corporatist.
Caracalla, care si-a petrecut multa vreme corectand greselile in materie de bun gust sau bune maniere comise de cei din jurul sau, si-a transpus in urma cu doi ani experienta acumulata intr-o carte intitulata "Le Carnet du Savoir-Vivre" ("Caietul bunelor maniere"), care a cunoscut un succes instantaneu, transformand-o pe autoarea sa intr-un arbitru al etichetei in societate.
Lucrarea a fost urmata anul acesta de una care le ofera sfaturi angajatilor, intitulata "Le Carnet du Savoir Vivre au Bureau" ("Caietul bunelor maniere la birou"), care sa-i ajute pe francezi sa se descurce prin hatisul regulilor nescrise de la locul de munca. O femeie care lucreaza intr-o companie franceza trebuie sa arate ca scoasa din cutie chiar si dupa o zi de lucru si sa fie mereu parfumata discret ("cateva picaturi dupa ureche si cateva pe palton iarna sunt suficiente"). Barbatii trebuie sa poarte camasi calcate cu mare grija.
Ambele sexe trebuie sa nu uite sa salute atunci cand se urca in lift; daca in loc de asta prefera sa stea cu privirea atintita la propriii pantofii - care trebuie sa fie lustruiti zilnic - atunci se considera impolitete. De asemenea, nu se discuta salariul. Lipsiti de maniere sunt considerati si cei ce se lauda cu diverse cumparaturi costisitoare ori cu suma pe care isi permit sa o achite pentru o masa la restaurant.
Daca vor sa fie bine vazuti, angajatii trebuie sa aiba mare grija si la felul cum se comporta la petrecerea de sfarsit de an a companiei. Aici, in ciuda unei atmosfere ceva mai relaxate decat la birou, nimeni n-are voie sa exagereze cu distractia, iar autoarea recomanda evitarea colegilor care obisnuiesc sa bea prea mult.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro