Omul care a detronat edy Spedition. A ajuns la afaceri de 90 milioane de euro cu 1.000 de camioane

Autor: Bogdan Alecu Postat la 07 aprilie 2014 25381 afişări  

Omul care a detronat edy Spedition. A ajuns la afaceri de 90 milioane de euro cu 1.000 de camioane
Omul care a detronat edy Spedition. A ajuns la afaceri de 90 milioane de... deschide galeria

De la doar câteva sute de metri de capătul autostrăzii Bucureşti-Piteşti, omul de afaceri Ion Lazăr controlează în prezent cel mai mare transportator de pe piaţa locală, business de peste 90 milioane de euro, câteva sute de angajaţi şi peste 1.000 de camioane.

Dacă ne uităm la numărul de vehicule de transport avem cele mai multe din ţară. Dacă adunăm camioanele de la Lazăr Internaţional, peste 400 de camioane, cu cele 22-23 de la Lazăr Junior, mai adaugăm 30-40 de camioane de la BAT, împreună cu cele 500 de ansamble de la celelalte companii unde suntem acţionari majoritari, la care se adaugă 80 de la Hoedlmayer-Lazăr, divizia de transport pentru transport de automobile (unde anul acesta vom ajunge la 100), depăşim 1.000 de unităţi", detaliază şeful grupului Internaţional Lazăr structura flotei sale, cea mai mare de pe piaţă în acest moment. Expansiunea şi diversificarea portofoliului reprezintă strategia de creştere a grupului condus de Ion Lazăr, grup fondat în urmă cu 20 de ani în Piteşti şi care s-a dezvoltat „în acelaşi ritm cu Dacia".

„Cu Dacia, la nivel de grup, avem cam 15-20% din cifra de afaceri. Pentru ei noi facem distribuţia de piese de schimb la nivel naţional pentru dealeri, dar şi exporturi şi importuri de componente„, a spus Lazăr. Spre exemplu, pentru Dacia există transport feroviar de tablă de la Kosice din Slovacia, de unde se importă tabla produsă de cei de la US Steel, iar din depozitul Lazăr din Piteşti este încărcată pe camion şi pleacă la Dacia.

Grupul Lazăr este alcătuit din şapte companii unde Ion Lazăr este acţionar, grup care a rulat anul trecut afaceri de aproximativ 94 milioane de euro, dintre care aproape jumătate reprezintă businessul Internaţional Lazăr Company, firma de transport a omului de afaceri.

„Noi facem acum şi transport şi logistică, vrem acum să facem transport intermodal, atât rutier, cât şi feroviar. Vrem să investim într-un astfel de terminal. Noi am investit în extinderea căii ferate până în depozitul de la BAT Bascov. Terenurile din această zonă au fost achiziţionate din 2002 tocmai pentru a face conexiunea pe calea ferată„, a spus Ion Lazăr.

În 2008 Ion Lazăr a construit în Bascov, lângă Piteşti, primul depozit de logistică, activitate conexă celei de transport, depozit care în prezent este transformat în fabrică de cablaje de cei de la Leoni. „Din august 2010 până la 1 aprilie 2011 a fost mai mult liber după plecarea Pirelli şi după aceea l-am închiriat celor de la Leoni pe patru ani.

Le-am mai construit 19.000 mp şi avem acum 27.000 mp închiriaţi până în 2019. Acolo se fac acum cablaje auto. În depozit au făcut fabrică şi, mai mult, acum mai vor dezvoltare. Închiriind acest depozit, am investit într-un altul nou, dar şi cu legătură feroviară, deoarece am avut un client ce dorea transport pe calea ferată„, a spus Lazăr. 

Strategia grupului în acest moment este de a „reacţiona rapid şi în funcţie de oportunităţi„. Motiv pentru care Ion Lazăr caută de fiecare dată oportunităţi de a cumpăra la preţuri cât mai bune inclusiv utilaje şi camioane, astfel încât presiunea financiară asupra companiei să fie cât mai mică.

Din acest motiv, compania a preluat camioane inclusiv din cele reposedate din flota edy Spedition sau din utilitarele utilizate de Mercadia, compania controlată de Dinu Patriciu ce deţinea lanţul de magazine Mic.ro.

„Din flota edy am luat 101 Volvo de la BCR Leasing şi 33 de Mercedes-Benz de la Mercedes-Benz Financial Services, care au fost reposedate, dar şi maşini de distribuţie din lotul lui Dinu Patriciu„, povesteşte Ion Lazăr. Decizia de a achiziţiona utilaje reposedate de firmele de leasing a fost luată din motive de costuri, acestea având preţuri mai mici sau mult mai mici comparativ cu cele achiziţionate de la un dealer specializat.

„Eu sunt mai precaut şi econom în ceea ce priveşte banii în această perioadă. Noi ne-am învăţat lecţia în 2008, când am cumpărat camioane de 10 milioane de euro. Am luat 100 de cupluri în toamna lui 2008 şi ne-a fost foarte greu să le plătim la acea vreme şi nu am dat niciuna înapoi. În 1998 am făcut prima oară leasing, cu 30% avans şi am cumpărat şase camioane DAF de la grupul E van Wijk. De atunci şi până acum am contractat leasinguri de cel puţin 48 milioane de euro, iar acum mai avem capital nefacturat de numai 3,5 milioane euro„, spune Ion Lazăr.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/analize/transporturi/omul-care-a-detronat-edy-spedition-a-ajuns-la-afaceri-de-90-milioane-de-euro-cu-1-000-de-camioane-12420780
12420780
comments powered by Disqus
Sky is the limit - Birouri cu vedere spre miliarde de euro Sky is the limit -  Birouri cu vedere spre miliarde de euro

Două milioane de metri pătraţi. Douăzeci de Arene Naţionale puse una lângă alta sau 14 parcuri Cişmigiu aşezate alături. Atât au adunat împreună, în ultimii ani, cei mai mari 50 de proprietari de birouri din Bucureşti.

vezi continuarea
ZF.ro
Este OFICIAL: Olguţa Vasilescu tocmai a făcut anunţul pe care îl aşteptau MII de români. ”De acum, va primi 500 de euro pe LUNĂ de la Guvern oricine va... Este OFICIAL: Olguţa Vasilescu tocmai a făcut anunţul pe care îl aşteptau MII de români. ”De acum, va primi 500 de euro pe LUNĂ de la Guvern oricine va...
ONE.ro
Dezvăluire şocantă. Cine a fost iubitul lui Brigitte Macron, în tinereţe Dezvăluire şocantă. Cine a fost iubitul lui Brigitte Macron, în tinereţe
Meghan Markle, impecabilă la Royal Ascot. Ce secret impresionant stă ascuns în spatele ţinutei sale
Cum arată soţia lui Jeff Bezos, fondatorul Amazon. Acesta este, la ora actuală, cel mai bogat om din lume
Descopera.ro
Cu numai 98 de oameni se poate COLONIZA o planetă din afara Sistemului Solar. Ce trebuie să facă PĂMÂNTENII Cu numai 98 de oameni se poate COLONIZA o planetă din afara Sistemului Solar. Ce trebuie să facă PĂMÂNTENII
Un mare CERCETĂTOR de la Universitatea Bonn a reuşit să vadă şi să înregistreze IMAGINI din VIITOR cu o tehnică revoluţionară. Ce a apărut pe ecran - VIDEO
De unde vine numele judeţului în care locuieşti
Go4it.ro
Cel mai SPECTACULOS smartphone de până acum tocmai a fost prezentat. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţă, deoarece acest model „extraterestru” schimbă regulile. Galaxy S9, Huawei P20 şi iPhone X par deja demodate Cel mai SPECTACULOS smartphone de până acum tocmai a fost prezentat. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţă, deoarece acest model „extraterestru” schimbă regulile. Galaxy S9, Huawei P20 şi iPhone X par deja demodate
Ai nevoie de un smartphone ieftin care să facă poze bune în vacanţă? Recomandăm cu încredere acest model!
Ce se va întâmpla cu eMAG, în condiţiile în care gigantul AMAZON se află la graniţa micului său „imperiu” din regiune şi angajează masiv în România, iar coloşii chinezi privesc lacomi spre Occident. Acţionarul Iulian Stanciu a spus ce are de gând să facă
Csid.ro
Astmul, boala cu feţe schimbătoare. Cum poate fi ţinută sub control Astmul, boala cu feţe schimbătoare. Cum poate fi ţinută sub control
Toxiinfecţia alimentară şi indigestia. Cum stăm departe de aceste afecţiuni în vacanţă
Alina Puşcaş: Adopt des dieta cu multe legume şi salată verde

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.