Care este viziunea şefului Mercedes asupra viitorului maşinilor

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 03 octombrie 2017 2621 afişări

Mercedes-Benz a continuat seria premierelor la salonul auto de la Frankfurt, unde accentul s-a pus mai ales pe segmentul maşinilor electrice. Dieter Zetsche, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler şi preşedinte al Mercedes-Benz Cars, şi Britta Seeger, membru în consiliul de administraţie al Daimler, au vorbit despre schimbările din industria auto, viitorul motoarelor diesel, dar şi despre colaborarea de lungă durată cu cei de la AMG.

Care este viziunea şefului Mercedes asupra viitorului maşinilor

Principala noutate a celor de la Mercedes-Benz a fost anunţul că vor lansa 50 de modele electrice până în 2022; acestea vor acoperi toate clasele existente în prezent, precum şi gama întreagă de vehicule produse sub brandul smart.

Mai exact, toate maşinile smart vor fi electrice peste cinci ani. Anunţul se încadrează în planurile celor de la Daimler de a duce segmentul vehiculelor electrice la 25% din totalul vânzărilor. în acest sens, compania a prezentat la Frankfurt conceptul smart Vision EQ fortwo, o maşină electrică complet autonomă destinată transportului de tip car-sharing.

Chiar dacă Mercedes-AMG Project ONE (despre care am scris în ediţiile anterioare) a atras privirile la Frankfurt, producătorul german a adus, în premieră mondială, şi conceptul EQA - varianta electrică a Clasei A. Varianta de serie a EQA va intra în producţie în 2020, şi chiar dacă maşina nu va arăta precum conceptul prezentat, sunt şanse mari ca designul să ofere indicii asupra gamei de electrice pe care Mercedes-Benz o va lansa în următorii ani.

Conceptul EQA are două motoare electrice care generează o putere combinată de 268 de cai-putere şi este dotat cu o baterie care oferă o autonomie de până la 400 de kilometri. O facilitate interesantă este cea de încărcare rapidă, care promite o autonomie de 100 de kilometri în doar 10 minute.

”Am început cu prezentarea modelului EQ anul trecut la Paris, demonstrând că vrem să aducem condusul electric în zona de maşini compacte, iar EQA nu face decât să întărească această idee“, a spus Britta Seeger, care pe lângă rolul din consiliul de administraţie conduce divizia de marketing şi vânzări a Mercedes-Benz Cars. ”în ceea ce priveşte mobilitatea electrică, trebuie în primul rând să acceptăm faptul că nu există o singură tendinţă în lume. Sunt multe lucruri de luat în calcul, spre exemplu normele impuse de guvern în fiecare stat; există pieţe unde autorităţile susţin achiziţionarea maşinilor electrice şi oferă fonduri în acest sens. Trebuie apoi să vedem dacă statul în cauză este pregătit să ofere infrastructura necesară - vedem diferenţe extrem de mari. Chiar dacă privim Europa ca o piaţă mai omogenă, există suficiente diferenţe între ţări“, a mai spus ea.

Există o tendinţă a oamenilor de a fi mai dispuşi să cumpere online, iar asta e o schimbare extraordinară pentru piaţa auto, a remarcat Britta Seeger. ”Trebuie să pregătim această călătorie a clientului, pentru că el decide să meargă mai întâi în magazine sau showroomuri şi apoi să cumpere online. Digitalizarea reprezintă o schimbare uriaşă pentru noi, pentru că trebuie să găsim o cale - alături de dealeri - de a răspunde nevoilor clientului.“

Ea a explicat că în cazul modelelor din gama EQ s-a pus accent pe designul exterior şi interior, existând convingerea că oamenii care sunt interesaţi de maşinile electrice vor fi din ce în ce mai interesaţi de aceste elemente. ”Clienţii care aleg mobilitatea electrică vor să aibă o maşină frumoasă, o maşină sexy, şi din acest motiv vom investi resurse în experienţa pe care o ai atunci când te afli la volan, dincolo de ceea ce înseamnă motorul. Brandul EQ nu se referă doar la produs în sine, ci la un întreg ecosistem.“

Industria auto se află în mijlocul unei transformări, mai notează Britta Seeger, iar unele lucruri nu sunt încă clare. ”Ştim unde trebuie să mergem, de aceea am şi prezentat anul trecut strategia CASE. Trebuie să pregătim dealerii, trebuie să avem maşinile potrivite pentru a cuceri această piaţă.“ Strategia de care vorbeşte Britta Seeger, CASE, se traduce prin ”connected, autonomous, shared & service and electric drive“ - conectat, autonom, folosit în comun şi electric. Deviza a fost prezentată anul trecut de către Dieter Zetsche în cadrul Salonului Auto de la Paris. ”Automobilul cu emisie zero reprezintă viitorul. Iar noul nostru brand, EQ, depăşeşte ideea maşinilor electrice. EQ reprezintă un ecosistem electric de servicii, tehnologii şi inovaţie. în 2007, conceptul e-smart a fost un pioner al motoarelor electrice. Acum suntem pregătiţi să lansăm o ofensivă a produselor electrice care va acoperi toate segmentele auto, de la maşini compacte la cele de lux“, declara la acea vreme preşedintele consiliului de administraţie al Daimler.

Anul acesta însă, Dieter Zetsche a făcut referire la intenţia declarată a mai multor state de a interzice motoarele diesel. ”Principalul aspect atunci când vorbim de motoarele diesel este cel al emisiilor de oxid de azot şi modul în care comunităţile trebuie să lucreze pentru a reduce aceste emisii“, a spus el în cadrul unui interviu acordat revistei Business Magazin. ”Cred că există un obiectiv comun între politicieni şi comunităţi de a evita anumite limitări impuse maşinilor cu motoare diesel, dar o să depindă foarte multe de zona legislativă.“

”Este clar că s-au făcut greşeli din partea anumitor companii“, a spus şeful Daimler, ”însă trebuie să vedem şi relevanţa anumitor fapte. Cred că trebuie să ajungem la o discuţie despre viitor, mai curând decât la una despre trecut. E mai important ce putem face pentru a ajunge la o reducere cât mai mare a emisiilor, dar ar trebui să înţelegem şi faptul că aceste emisii s-au redus cu 70% din 1990 încoace. Citind presa de azi ai impresia că lucrurile stau extrem de prost, mai rău decât înainte, dar adevărul este că suntem la un nivel mult mai redus decât cel din 1990.“

El a remarcat faptul că discuţiile din ultima vreme se referă doar la emisiile de oxid de azot, nu şi la cele de dioxid de carbon, iar asta arată succesul procesului de optimizare a motoarelor pe benzină.

”Cred că unul dintre motivele pentru care avem atât de mult succes este chiar faptul că suntem în competiţie directă cu BMW şi Audi, ambele companii având sedii la câteva sute de kilometri depărtare“, a opinat Dieter Zetsche. El s-a referit şi la noua direcţie a industriei auto, cea de electrificare, în sensul în care aceasta face posibilă apariţia unor noi producători. ”Nu mă aştept ca mâine să avem de cinci ori mai mulţi competitori, dar cred că electrificarea zonei auto permite şi intrarea altor companii pe piaţă. Un exemplu e Tesla, care a dovedit că nu ai nevoie de 30 de ani de cercetare sau dezvoltare pentru a avea succes.“

Colaborarea din Mercedes-Benz şi AMG s-a dovedit una de succes, ca dovadă stând şi modelele din ultimii ani lansate sub numele celor două companii – în special cele din Clasa S. Clienţii care preferă versiunile AMG caută, de obicei, adrenalina pură pe care o simţi atunci când te afli la volanul unei maşini cu sute de cai putere; cum ar putea aceşti clienţi să treacă la versiuni electrice, în general mult mai silenţioase destinate unui alt segment de public? ”Cred că am demonstrat că putem face acest lucru prin Project ONE„, a spus Dieter Zetsche. ”Nu trebuie să ne rezumăm însă la aceste 275 de exemplare, pentru că pe viitor vom avea tot mai multe modele electrificate şi de la AMG.„

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.