Oscar Downsteam: Mândru să fiu fermier
Nr. angajaţi: > 500
Reţea: >120 de benzinării (proprii şi în franciză), peste 2.500 de staţii de incintă OSCAR – DIESELPoint

MOTIVAŢIE
Proiectul „Mândru să fiu fermier”, implementat de Fundaţia World Vision România cu sprijinul OSCAR Downstream, îşi propune să ofere copiilor şi tinerilor din mediul rural şansa de a-şi descoperi potenţialul şi de a privi agricultura ca pe o oportunitate reală de dezvoltare profesională şi personală.
Scopul proiecutului este de a reducere inegalitatea de şanse pentru copiii şi tinerii din comunităţi rurale, dar şi de a promova agricultura ca domeniu cu perspective moderne şi atractive. În plus, acest tip de abordare poate juca un rol în prevenirea abandonului şcolar prin oferirea de sprijin educaţional şi motivaţional.
„În 2025, filosofia noastră de CSR se bazează pe ideea de continuitate şi impact real.
Credem că responsabilitatea socială nu înseamnă doar proiecte punctuale, ci angajamente pe termen lung, construite împreună cu parteneri de încredere şi adaptate la nevoile comunităţilor. Prin platforma România Tot Înainte, ne concentrăm pe educaţie, mediu şi dezvoltarea comunităţilor rurale, susţinând proiecte care aduc beneficii vizibile şi durabile”, declară Luiza Dumitru, communication & marketing director în cadrul Oscar Downstream.
DESCRIEREA PROIECTULUI
Obiectivele proiectului sunt de a sprijini elevii în continuarea studiilor şi orientarea către o carieră în domeniul agricol; dezvoltarea abilităţilor de comunicare, relaţionare şi învăţare aplicată; crearea unui cadru de mentorat şi învăţare prin practică în comunităţi rurale; consolidarea legăturilor dintre educaţie, familie şi comunitate.
În cadrul proiectului, au fost derulate activităţi educaţionale şi ateliere tematice despre agricultură, mediu şi dezvoltare sustenabilă. În plus, au fost organizate workshopuri pentru dezvoltarea competenţelor personale şi profesionale, iar elevii au beneficiat de mentorat oferit de specialişti şi fermieri din comunităţi. Au fost organizate vizite de studiu în ferme şi spaţii de producţie modernă; resursele educative şi kiturile de învăţare sunt adaptate vârstei şi nevoilor copiilor.
La proiect, derulat pe parcursul anului şcolar 2024–2025, au participat peste 300 de elevi din comunităţi rurale defavorizate din România, provenind din familii de fermieri sau cu interes de a urma o carieră în agricultură.
Programul a fost realizat cu particiarea echipei de CSR OSCAR Downstream, echipa World Vision România, cadre didactice şi mentori locali, iar metode de lucru au incus sesiuni educaţionale, mentorat, practică, implicarea părinţilor şi profesorilor.
Bugetul dedicat acestui program depăşeşte 60.000 euro, finanţare integrală din partea companiei.
REZULTATE ŞI IMPACT
Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt peste 300 de elevi au participat la activităţi educative şi mentorat, dar în rândul beneficiari indirecţi se numără peste 800 de persoane (familii, cadre didactice, comunităţi).
Conform estimărilor, impactul este legat de creşterea interesului pentru educaţie şi agricultură, prevenirea abandonului şcolar, consolidarea încrederii în propriile abilităţi.
„Pentru noi, sustenabilitatea nu este un proiect separat, ci o direcţie integrată în tot ceea ce facem. De la investiţiile în infrastructură logistică mai eficientă şi tehnologii curate, până la proiecte de CSR dedicate educaţiei şi mediului, abordăm responsabilitatea ca parte a modelului nostru de business. Grija faţă de comunitate se reflectă în felul în care construim parteneriate, sprijinim dezvoltarea rurală şi investim în programe care pot crea valoare pe termen lung pentru oameni, natură şi economie”, conchide Luiza Dumitru.

„O companie cu adevărat responsabilă este aceea care îşi asumă rolul de partener al comunităţii, nu doar de actor economic. Înseamnă să priveşti dincolo de cifre şi să înţelegi că succesul tău este strâns legat de binele oamenilor şi al mediului în care activezi. Responsabilitatea reală se măsoară în schimbările pozitive pe care reuşim să le aducem în vieţile oamenilor şi în modul în care contribuim la un viitor sustenabil.”
Luiza Dumitru, communication&marketing director, Oscar Downstream
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













