Relami: OptiComm.AI - Predicţia nevoii clienţilor, pe bază de AI
Companie: Relami
OptiComm.AI revoluţionează comerţul prin predicţia şi îndeplinirea nevoilor clienţilor înainte ca acestea să fie exprimate. Folosind o combinaţie de Deep Learning şi agenţi AI de ultimă generaţie, OptiComm.AI te ajută să afli ce, când şi în ce cantităţi vor comanda clienţii tăi, să le îndeplineşti proactiv comanda şi să-i transformi în cumpărători fideli.
Descrierea inovaţiei:
Lansată anul acesta, cu investiţii de peste 200.000 de euro direcţionate în dezvoltarea proiectului, compania a fost fondată de un grup mic de experţi în comerţ, programare şi marketing de produs, fiecare membru având minim 17 ani de experienţă în domeniul lor de activitate. OptiComm.AI a încheiat mai multe parteneriate, de la parteneriate strategice cu giganţi recum Nvidia, AWS, Google sau Microsoft şi parteneriate cu firme de automatizare, până la parteneriate educaţionale cu instituţii de învăţământ.
De ce au mizat pe această idee? În acest moment, comerţul global este o industrie care se concentrează prea mult pe atenţia clienţilor şi prea puţin pe nevoile lor. Mai mult, când există pierderi de 1,77 trilioane de dolari din managementul defectuos al stocurilor, a devenit destul de clar că soluţiile clasice de demand forecasting nu pot rezolva problemele industriei.
OptiComm.AI vine cu o soluţie care, în loc să se concentreze doar pe inventar, prezice nevoile fiecărui client individual.
În acest moment, OptiComm.AI lucrează cu companii de retail, distribuţie şi logistică din absolut toate sectoarele, atât din B2B, cât şi din B2C. Primul client al companiei a fost Macromex, unul dintre cei mai mari jucători din industria de food din România.
Elementul de noutate
OptiComm.AI este singura soluţie care se concentrează pe predicţia nevoilor specifice la nivel de client individual. Spre deosebire de concurenţă, care analizează doar tendinţe generale, platforma lansată anul acesta, are, conform lui Cristi Movilă, fondator şi CEO al OptiComm.AI, câteva atribute diferenţiatoare:
Prezice ce va comanda fiecare client în parte, în ce cantităţi şi când
Combină datele interne cu inteligenţa externă (date meteo, de trafic, sărbători legale etc) în timp real
Oferă nu doar predicţii, ci şi acţiuni concrete pentru a preveni pierderea de clienţi şi a creşte numărul şi valoarea comenzilor existente.
Poate fi implementată pe infrastructura clientului, păstrând controlul total asupra datelor.
Ce aduce nou în industrie, în viaţa clienţilor? Conform lui Cristi Movilă, OptiComm.AI este mai mult decât o platformă, este o schimbare de paradigmă de business de la focalizarea pe inventar la focalizarea pe client. Este o trecere de la trecut (pe care platformele de demand forecasting se concentrează) şi de la eternul „ce s-a întâmplat?” la „ce ne-am dori să se întâmple!” Mai mult, într-o piaţă unde se vorbeşte excesiv despre inteligenţă artificială, OptiComm.Ai este o platformă care aduce valoare rapid şi concret.

Efecte şi impact
Efectele directe includ: reducerea timpului de comandă şi a timpului petrecut cu aprovizionarea; optimizarea inventarului şi reducerea risipei; îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii prin anticiparea nevoilor înainte de exprimarea lor; ajutarea agenţilor de vânzări să loializeze clienţii şi să vândă mai mult.
La capitolul efectelor indirecte, reprezentanţii companiei enumeră: schimbarea culturii organizaţionale la clienţi de la o abordare reactivă la una proactivă, creşterea încrederii în tehnologie şi AI în sectorul alimentar şi de distribuţie din România; stabilirea unui nou standard pentru platformele de predicţie în Europa de Est; inspirarea altor start-upuri locale să dezvolte soluţii AI pentru probleme reale de business.
În ce priveşte rezultatele cantitative, pentru clienţi acestea se traduc în: reducerea pierderilor de vânzări pentru clienţii care au implementat complet soluţia (cu minim 2-3%); scăderea ratelor de eroare în supply chain prin predicţii mai precise decât cele din demand forecast; diminuarea costurilor administrative prin automatizarea proceselor de predicţie; creşterea veniturilor din cross-sell şi upsell.
Cât priveşte rezultatele calitative, acestea includ: îmbunătăţirea semnificativă a experienţei clienţilor prin disponibilitatea constantă a produselor necesare; creşterea satisfacţiei echipelor de vânzări prin instrumente predictive care le ghidează deciziile; validarea tehnică şi comercială a conceptului „need prediction” vs. „demand forecasting”; stabilirea de parteneriate strategice cu jucători globali (Microsoft, NVIDIA, AWS, Google).
„Clienţii Macromex raportează o experienţă îmbunătăţită de comandă şi o satisfacţie crescută prin disponibilitatea produselor. Alţi doi clienţi, pe moment în implementare, au validat produsul ca având un impact major pentru sectorul produselor perisabile. În general, feedbackul a fost pozitiv constant privind funcţionalităţile oferite”, afirmă Cristi Movilă. În plus, proiectul a primit recunoaştere din partea industriei ca fiind o abordare inovatoare pentru problemele de supply chain, dar a şi atras un interes crescut din partea investitorilor şi acceleratorilor de tehnologie. Nu în ultimul rând, reprezentanţii companiei spun că au remarcat o cerere tot mai mare pentru demo-uri şi prezentări. „Piaţa a recunoscut că OptiComm.AI adresează o problemă reală şi urgentă, poziţionându-ne ca pionieri în categoria <need prediction> - un concept pe care l-am introdus şi dezvoltat în ecosistemul românesc de inovaţie”, conchide Cristi Movilă.
CIFRA DE AFACERI: >300.000 EUR
NR. ANGAJAŢI: 7
2025 ESTE ANUL LANSĂRII COMPANIEI>200.000
DE EURO ESTE VALOAREA INVESTIŢIILOR ALOCATE PENTRU DEZVOLTAREA PROIECTULUI

„OptiComm.AI este mai mult decât o platformă, este o schimbare de paradigmă de business de la focalizarea pe inventar la focalizarea pe client. Este o trecere de la trecut (pe care platformele de demand forecasting se concentrează) şi de la eternul <ce s-a întâmplat> la <ce ne-am dori să se întâmple!>”
Cristi Movilă, fondator şi CEO, OptiComm.AI
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













