Piaţa cu Freshful

Postat la 24 octombrie 2025 38 afişări

Piaţa cu Freshful

Companie: Freshful by eMAG

Într-o perioadă în care consumatorii urbani sunt tot mai atenţi la originea şi autenticitatea alimentelor, dar dispun de tot mai puţin timp pentru a merge fizic în pieţe, Freshful by eMAG a creat un concept care aduce piaţa direct în casele clienţilor. „Piaţa cu Freshful”, lansată în august 2024, conectează micii producători locali cu consumatorii printr-o platformă digitală de e-grocery, combinând tradiţia pieţei cu avantajele tehnologiei şi livrării rapide.

 

Descrierea inovaţiei:

„Piaţa cu Freshful” este un concept inovator care aduce experienţa autentică a pieţei direct în casele clienţilor. Într-un context în care consumatorii caută tot mai mult produse locale, autentice şi de calitate, dar dispun de mai puţin timp pentru cumpărături tradiţionale, Freshful răspunde acestor nevoi printr-un acces facil la bunătăţi proaspete de la mici producători, livrate rapid şi în condiţii optime. Proiectul a fost dezvoltat de echipele interne Freshful (achiziţii, logistică, marketing, tehnologie) şi implementat în colaborare cu peste 1.200 de mici producători, majoritatea din România.

Aceştia au fost selectaţi pe criterii de calitate şi proximitate, pentru a garanta prospeţimea şi pentru a susţine economia locală. Motivaţia a fost dublă: pe de o parte, să ofere consumatorilor urbani acces simplu la produse curate şi autentice; pe de altă parte, să ofere micilor producători o platformă digitală modernă, cu vizibilitate sporită şi un canal eficient de distribuţie.

Elementul de noutate

Inovaţia aduce pentru prima dată integrarea experienţei de piaţă într-o platformă digitală de e-grocery, cu livrare rapidă – uneori în mai puţin de 24 de ore de la recoltare. Conceptul reduce lanţul clasic de distribuţie, scurtând timpul dintre recoltare şi livrare, ceea ce înseamnă prospeţime, calitate şi eficienţă logistică. Clientul are libertatea de a comanda online produse locale şi proaspete, livrate direct la adresă, şi de a-şi planifica cumpărăturile în avans. Pentru industrie, acest concept marchează un pas înainte în digitalizarea distribuţiei de produse locale şi în promovarea economiei circulare, consolidând poziţionarea Freshful ca lider în e-grocery şi promotor al producătorilor români.

Efecte şi impact

Rezultatele s-au văzut imediat în preferinţele consumatorilor şi în creşterea afacerilor locale. Produsele provenite de la micii producători au generat 31% din totalul vânzărilor în vara anului 2025, confirmând apetitul crescut pentru produse locale. Freshful a livrat 720 de tone de fructe şi legume, dintre care 133 de tone de pepeni (Ă60% faţă de 2024). Segmentul micilor producători a asigurat 75% din carnea şi peştele vândute (11 tone), iar produsele artizanale au înregistrat creşteri spectaculoase: 2,7 tone de cafea de specialitate (de 4 ori mai mult decât vara trecută), peste 17.000 de sticle de bere artizanală şi 60.000 de sticle de vin (16% dintre clienţi). Numărul producătorilor locali care colaborează cu Freshful a crescut cu 20% într-un singur an, iar reacţiile pozitive din partea clienţilor confirmă relevanţa şi potenţialul pe termen lung al acestui model. Astfel, Piaţa cu Freshful devine un catalizator al schimbărilor în consumul urban, susţinând atât preferinţele consumatorilor, cât şi dezvoltarea economiei locale.


Cifra de afaceri a companiei (2024): 357 mil. lei

Număr de angajaţi: 770
 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.