Nestlé România: Nu te ambala, acum reciclarea e clară!
Nr. de angajaţi (2024)*: 622
Cifra de afaceri (2024)*: 1,5 mld. lei
*conform mfinanţe.ro
MOTIVAŢIE
Nestlé a observat un interes crescut al populaţiei în ceea ce priveşte colectarea selectivă a ambalajelor din polietilenă sau alte tipuri de plastic flexibil utilizat preponderent în industria alimentară, atenţie care este necesară în contextul creşterii constante a ţintelor de reciclare şi dezvoltării sistemului de garanţie returnare.
Proiectul face parte din campaniile derulate în România de Nestlé, care s-a implicat şi în iniţiative ecologice şi de responsabilitate socială. În ultimii 4 ani compania a plantat 110.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050. Pe de altă parte, începând din 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acţiunilor de îmbunătăţire a calităţii vieţii şi contribuţiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului „Nestlé for Healthier Kids”, extinderea iniţiativei „Nestlé needs YOUth” şi dezvoltarea activităţilor de management sustenabil al performanţei de mediu.
Nestlé îşi menţine poziţia de lider global în industria de alimente şi băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susţin părinţii şi tutorii să crească copii mai sănătoşi, de la activităţi de cercetare şi formulare a produselor până la servicii de educaţie şi nutriţie inovatoare pentru un stil de viaţă sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Şi eu trăiesc sănătos - SETS”, iniţiat de Fundaţia PRAIS. De asemenea, prin iniţiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth”, obiectivul Nestlé este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunităţi de carieră până în anul 2030. Această iniţiativă globală combină şi coordonează toate activităţile care susţin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
DESCRIEREA PROIECTULUI
130 de jurnalişti şi influenceri au fost vizaţi de campania Nestlé de informare că dezvoltarea unui sistem de colectare pentru plasticul flexibil este posibilă şi fezabilă, însă acest proces necesită o abordare integrată şi colaborativă între industrie, autorităţi şi consumatori. Dezvoltarea infrastructurii locale în sistemul centralizat de colectare separată, precum şi sisteme alternative ca de exemplu RetuRO, care a fost implementat cu succes pentru ambalajele de băuturi, demonstrează că un sistem bine structurat, susţinut de un cadru legislativ adecvat, poate aduce rezultate semnificative în ceea ce priveşte colectarea şi reciclarea deşeurilor de ambalaje.
Cei 130 de jurnalişti şi influenceri au primit un kit de reciclare conţinând informaţii relevante şi utile despre etapele necesare pentru dezvoltarea unui sistem care să funcţioneze şi pentru plasticul flexibil. În primul rând, crearea unui cadru legislativ clar care să susţină colectarea şi reciclarea acestor materiale şi apoi dezvoltarea infrastructurii de colectare prin parteneriate între sectorul privat, colectori, reciclatori, organizaţii de transfer de responsabilitate de tip OIREP (Organizaţie de Implementare a Răspunderii Extinse a Producătorului) şi administraţia publică. Aceste măsuri trebuie dublate de campanii de educare şi informare pentru a creşte gradul de conştientizare în rândul consumatorilor şi pentru a facilita colectarea separată corectă. La acestea, s-ar adăuga investiţii în tehnologia de procesare, spălare şi reciclare propriu-zisă pentru a asigura reutilizarea plasticului flexibil în economie, precum şi susţinerea creării unei pieţe a acestui tip de reciclat şi creşterea cererii de deşeuri de ambalaje de plastic flexibil.
Suma alocată acestui proiect este de 25.000 de euro, din surse interne, sponsorizări, granturi etc.
REZULTATE ŞI IMPACT
Irina Siminenco, Corproate Affairs Manager, Nestlé România, spune că unul dintre principalele învăţăminte ale campaniilor derulate este că succesul unei astfel de iniţiative depinde de un efort comun – educarea consumatorilor trebuie susţinută de infrastructuri de colectare eficiente şi de un cadru legislativ adecvat. Educarea consumatorilor şi dezvoltarea unor soluţii eficiente de reciclare sunt esenţiale pentru reducerea amprentei de mediu a acestor ambalaje. Nestlé îşi asumă un rol în acest proces, investind în soluţii sustenabile şi colaborând cu parteneri relevanţi pentru a crea un sistem de colectare separată şi reciclare în mod funcţional şi eficient. De asemenea, prin această campanie, „Nestlé a arătat la ce coş se poate colecta selectiv fiecare ambalaj de la produsele sale – borcanele de la cafea la sticlă, capsulele de cafea la aluminiu şi plastic, ambalajele de ciocolată şi napolitane la plastic, ambalajele de Smarties la hârtie şi de aceea am creat o cutie în care fiecare ambalaj are marcată culoare şi binul la care trebuie colectate. Am creat o campanie de informare în digital pe Instagram şi Youtube şi am colaborat cu trei influenceri pentru a transmite mesajele campaniei în comunităţile lor de tineri”, punctează Irina Siminenco.
Tot ea adaugă că modul în care Nestlé România şi-a adaptat portofoliul de produse pentru a evita risipa alimentară este ilustrativ: majoritatea produselor (cereale, batoane, tablete) sunt astfel porţionate încât să fie uşor de consumat complet, iar pe ambalaje sunt precizate porţiile. Anul trecut a fost lansat primul Ghid de Nutriţie a Copiilor din România scris de dieteticieni autorizaţi de la Asociaţia Dieteticienilor din România cu sprijinul Nestlé, pentru părinţii care au nevoie de informaţie bazată pe dovezi şi inspiraţie pentru alimentaţia copiilor. „De asemenea, compania a susţinut crearea de culegeri de reţete speciale de la părinţi pentru părinţi şi a finanţat campanii de informare şi educare a consumatorilor în privinţa evitării risipei alimentare. Nu în ultimul rând, Nestlé România donează anual în jur de 60 de tone de produse către Banca pentru Alimente, pentru a le salva de la risipă şi distrugere, ajutând astfel beneficiarii Băncii”, conchide Irina Siminenco.
„O companie cu adevărat responsabilă, aşa cum este Nestlé, se preocupă de toate aspectele vieţii şi subsumează toate eforturile îmbunătăţirii nivelului de trai al consumatorilor produselor sale, al angajaţilor şi furnizorilor săi. “
Irina Siminenco, corporate Affairs Manager, Nestlé România
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













