EXPUR: „Bunica nu aruncă nimic”

Autor: Ioana Matei Postat la 12 noiembrie 2025 57 afişări

EXPUR: „Bunica nu aruncă nimic”

Număr de angajaţi: +500

Cifră de afaceri (2024): peste 1,8 miliarde lei


MOTIVAŢIE

Expur este unul dintre cei mai mari producători de ulei vegetal şi biodiesel din România. Fabrica de la Slobozia produce 90% din energia necesară prin valorificarea cojilor de floarea-soarelui – un exemplu concret de economie circulară. Filosofia CSR în 2025 merge mai departe: sustenabilitatea nu se opreşte la poarta fabricii, ci se extinde către comunitate, spun reprezentanţii companiei. „Bunica nu aruncă nimic” este declaraţia de intenţie a companiei că fiecare gest – mic sau mare – trebuie filtrat prin impactul asupra mediului şi comunităţii.

 

DESCRIEREA PROIECTULUI

Proiectul „Bunica nu aruncă nimic” a fost lansat la Slobozia şi se adresează elevilor din ciclul primar. Activităţile includ:

Ÿ ateliere interactive unde regulile de reciclare sunt explicate prin jocuri şi experimente simple;

Ÿ materiale educaţionale ilustrate cu personajul Bunica, care le transmite copiilor lecţia de a respecta şi reutiliza resursele;

Ÿ premii simbolice pentru cei mai activi elevi, care devin ambasadori ai reciclării acasă.

Profesorii primesc resurse pentru a continua lecţiile de mediu, iar autorităţile locale sprijină proiectul prin facilitarea colectării separate.

 

REZULTATE

În doar doi ani, proiectul a ajuns la peste 200 de elevi, fiind reluat anual în cadrul Săptămânii Verzi. Impactul se vede deja: copiii îi corectează pe părinţi când aruncă plasticul la gunoiul menajer, profesorii continuă lecţiile de mediu, iar comunitatea colectează mai responsabil. „Am înţeles că, atunci când vorbim despre reciclare, copiii sunt cei mai buni ambasadori. Ei duc mesajul acasă şi îl transformă în obicei. Şi, exact ca Bunica din campaniile noastre, ne arată că nimic nu trebuie risipit”, spun  reprezentanţii Expur. Următorul pas este extinderea proiectului în mai multe judeţe, pentru ca lecţia reciclării să devină un exerciţiu zilnic pentru cât mai mulţi copii.

 

„Am vrut să le arătăm copiilor că nimic nu e de prisos, că şi ceea ce pare gunoi poate fi valorificat. Aşa s-a născut ideea proiectului «Bunica nu aruncă nimic».”  - Reprezentanţii Expur

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CSR 2025,
Educatie,
EXPUR,
angajati,
elevi,
comunitate

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.