Criza versus alcoolul

Postat la 20 octombrie 2009 43 afişări

Dupa ani de crestere cu ritmuri de 20-30%, piata de bauturi spirtoase nu doar ca si-a pierdut avantul, dar a inceput sa scada. Companiile din domeniu au insa pareri impartite in ce priveste perioada de timp in care vanzarile vor reveni macar la nivelul inregistrat anul trecut.

Ritmurile de crestere cu care au fost obisnuiti jucatorii din aceasta piata nu se vor mai intalni niciodata, crede Tudor Furir, directorul general al companiei importatoare de spirtoase Pernod Ricard Romania, cu o experienta de 15 ani in industria bunurilor de larg consum, din care peste 7 ani in industria de bauturi alcoolice de import. "Nu vom mai putea vorbi de plusuri de 30-40% sau chiar 50%", sustine Furir. "La sfarsitul anului viitor, economia va incepe sa se relanseze, iar piata bauturilor spirtoase va creste cu 8-9%", apreciaza Furir care e de parere ca volumul de vanzari din 2008 va fi reatins abia in 2011.

Andi Dascal, directorul general al Prodvinalco, producator clujean de bauturi alcoolice, sustine acelasi scenariu cu privire la redresarea pietei. Pe fondul majorarii accizei si in 2010, din cauza deprecierii monedei nationale fata de euro, el se asteapta la scaderi si anul viitor. "Incepand cu 2011, piata ar trebui sa isi revina si probabil ca in 2012 va atinge volumul avut in 2008", estimeaza Dascal.

Din perspectiva volumelor comercializate, criza "ne-a dat inapoi cu trei ani", constata directorul general al Prodvinalco. Impactul a fost resimtit si de importatorul Pernod Ricard, insa nu la fel de acut. "Suntem la nivelul lui 2007 ca nivel al consumului de spirtoase", explica Furir, a carui companie si-a sporit profitul la sase luni cu 69%. Rezultatele, care nu se incadreaza in tendinta pietei, se datoreaza politicii de gestionare mai atenta a cheltuielilor, pe care Pernod Ricard a inceput s-o aplice inca de anul trecut, pentru a spori profitabilitatea.

In tabara cealalta, a optimistilor din industria alcoolului, se afla Pepe Berciu, directorul general al BDG Import, o companie care a intrat in domeniul spirtoaselor in 2006 prin preluarea distributiei brandurilor Jack Daniel's si Finlandia de la compania condusa de Furir. "Ca vanzari suntem intre 2007 si 2008, mai aproape de 2008", spune Berciu, care crede ca din punct de vedere psihologic criza a trecut deja si se pot stabili obiective de crestere la nivel de companie. si Nearchos Papacharalampous, directorul general al companiei de import Sollers PPD, are o opinie similara. "In al treilea trimestru, vanzarile din piata s-au stabilizat si suntem la un nivel similar cu rezultatele de anul trecut", afirma Papacharalampous, care spera intr-o crestere in volum a pietei de 6-8%. "Ca volum, piata s-a stabilizat, dupa ce a inregistrat o scadere, dar ca valoare este peste anul trecut", comenteaza la randul sau Gyuri Eperjessy, director comercial al producatorului Alexandrion, care a inregistrat la jumatate de an venituri mai mari cu pana la 10%, desi volumele s-au redus.

Click aici pentru a vedea ce spun managerii celor mai importanti jucatatori din piata bauturilor alcoolice spirtuoase despre anul crizei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FMCG,
criza,
vanzari,
consum,
alcool,
Tudor Furi
/analize/comert/criza-versus-alcoolul-4975611
4975611
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.