Auchan Retail Media

Postat la 31 octombrie 2025 69 afişări

Auchan Retail Media

Companie: Auchan România

Auchan România a devenit liderul pieţei locale de retail media, transformând experienţa de cumpărături într-o platformă de comunicare eficientă pentru branduri. Din 2024, compania integrează un ecosistem complet – date, targetare, media 360 şi măsurare – care setează noi standarde în publicitate. Rezultatele confirmă, spun reprezentanţii companiei, care adaugă că retail media este cel mai performant canal de conversie în vânzări.

 

Descrierea inovaţiei:

Auchan este iniţiator al pieţei de retail media din România, cu primele proiecte de ecrane digitale conectate instalate în magazine încă din 2017. Din 2024, compania a integrat în cadrul Auchan Retail Media un ecosistem complet, care integrează datele de cumpărare, media 360, targetarea precisă şi măsurarea rezultatelor. Este o inovaţie cu impact major pe termen lung, care schimbă fundamental relaţia dintre branduri şi consumatori. Retail Media devine astăzi cel mai performant canal de comunicare, cu rezultate directe în vânzări, în acord cu tendinţele internaţionale, spun reprezentanţii companiei. „Prin Auchan Retail Media îmbunătăţim experienţa de cumpărături prin conţinut publicitar personalizat şi relevant, dezvoltăm soluţii media avansate şi oferim brandurilor instrumente eficiente, măsurabile şi de impact, care le maximizează vizibilitatea şi rezultatele”, explică Tiberiu Dăneţiu, director corporate affairs & retail media, Auchan România.

România este filiala grupului Auchan cu cel mai avansat nivel de dezvoltare a acestui ecosistem, devenind reper de bune practici pentru alte ţări.

Elementul de noutate

Auchan Retail Media este primul ecosistem complet de acest tip din România, oferind brandurilor campanii integrate: ecrane TV (peste 1.000 în 50 de magazine), radio instore, POSM-uri, roboţi, promotori digitali, reclame online (search, sponsored products, bannere), campanii CRM şi chiar extensie off-site pe reţele sociale. Forţa diferenţiatoare stă în datele de fidelitate: peste 50% din vânzările zilnice sunt realizate prin carduri de client, ceea ce permite targetarea şi analiza la un nivel fără precedent, cu sprijinul data intelligence şi AI.

Efectele inovaţiei

• Peste 200 de companii folosesc serviciile Auchan Retail Media, inclusiv FMCG, auto, pharma, telecom.

• Bugetele clienţilor au crescut cu 70–200%, iar peste 60% sunt clienţi noi.

• Campaniile generează creşteri de 10–20% în vânzări fără activatori suplimentari, iar combinate cu promoţii pot multiplica rezultatele.

• Studii de eye-tracking confirmă că peste 60% dintre clienţi memorează reclamele din magazine, iar intenţia de cumpărare creşte cu 30%.

• Exemple concrete: un brand de vinuri şi-a dublat notorietatea (20% - 48%) într-o campanie omnichannel; un brand de cosmetice a obţinut Ă10% vânzări, peste ritmul categoriei.


Cifra de afaceri a companiei (2024): peste 1,7 miliarde euro (cu taxe)

Profit (2024): n/a

Număr de angajaţi: cca 7.000

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.