A promovat un angajat şi l-a lăsat să îi conducă afacerea. Când s-a întors a găsit o gaură de 20.000 de euro

Autor: Razvan Muresan Postat la 30 septembrie 2014 29668 afişări

A promovat un angajat şi l-a lăsat să îi conducă afacerea. Când s-a întors a găsit o gaură de 20.000 de euro

Cea mai mare greşeală făcută de antreprenorul Alexandre Gorj, creatorul brandului Madame Lucie, cu activităţi în producţia şi comercializarea de prăjituri macarons, a fost aceea că a lăsat nesupravegheat la cârma firmei un manager care avea să profite de încrederea care i s-a acordat. L-a promovat din simplu angajat pentru că cunoştea bine afacerea, părea de încredere şi lucra încă de la început în echipa care a construit proiectul.

În decembrie 2010, tânărul Alexandre Gorj, născut şi crescut în Franţa, dar cu mama româncă, a ales să deschidă un business în România, după ce Decathlon l-a adus în ţară ca manager al primului magazin deschis pe piaţa locală. Gorj avea 23 de ani când a deschis primul magazin de macarons în zona Dorobanţi din Capitală, pe o piaţa în care concurenţii aproape că nu existau, iar oamenii se gândeau la paste când auzeau de prăjiturile franţuzeşti.

„Lumea avea o problemă când auzea de macarons, se gândea la paste şi la Italia, prin urmare trebuia să ne ocupăm mai întâi de poziţionarea ca prăjitură“, povestea anterior tânărul în Business Magazin. A investit mai întâi 50.000 de euro şi a ajuns rapid la trei magazine în Bucureşti, apoi a deschis unităţi şi în Cluj, Iaşi, Constanţa, Sibiu, Ploieşti, Chişinău.

Gorj povesteşte că nu a vrut să angajeze un manager din afara companiei, ci a considerat că cea mai bună variantă ar fi aceea a promovării interne, un demers care va motiva angajaţii să devină mai productivi şi mai implicaţi. Tânărul dorea să se ocupe de expansiunea internaţională a brandului, potrivit planurilor făcute publice, urmărind să dezvolte magazine Madame Lucie în Franţa, Spania, Italia, China şi SUA, alături de parteneri locali.

Călătorind săptămâni la rând, tănărul a scăpat de sub control activităţile magazinelor de pe piaţa locală, angajatul său, devenit între timp manager, având cale liberă să gestioneze după bunul plac banii societăţii. Iar consecinţele încrederii mult prea mari nu au întârziat să apară.

Întors din Asia, unde negocia intrarea pe piaţa chineză cu un întreprinzător local, Gorj avea să constate că magazinul său din incinta complexului comercial AFI Cotroceni dispăruse. La fel şi cel din AFI Ploieşti. Cauza: neplata chiriei a dus, fireşte, la încetarea contractului aflat în derulare. A găsit o gaură de mai bine de aproape 20.000 de euro, iar partenerul său avea să devină în scurt timp concurent, după ce a decis că e timpul să deschidă un business similar în Bucureşti. 

"Decât să ai prea multă încredere, aşa cum am făcut eu, poate că e mai bine să fii paranoic şi mult mai atent cu ce se întâmplă cu fiecare leu din firmă. Am învăţat multe în România, iar experienţa de aici este practică, am trăit-o pe pielea mea şi înseamnă mai mult decât un MBA la vreo universitate de prestigiu", spune tânărul, care îşi reproşează că nu a fost mult mai vigilent cu angajatul său şi, mai mult, i-a dat şi drept de semnătură.

În prezent, Madame Lucie mai deţine un magazin în Bucureşti, în zona Dorobanţi, unul în Constanţa, unul în Cluj şi o franciză în Iaşi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
management,
madame lucie,
alexandre gorj
/analize/comert/a-promovat-un-angajat-si-l-a-lasat-sa-ii-conduca-afacerea-cand-s-a-intors-a-gasit-o-gaura-de-20-000-de-euro-13356538
13356538
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.