Peste câţiva ani în oceanul planetar va fi mai mult plastic decât peşti - raport Davos - FOTO, VIDEO

Autor: Dorin Oancea Postat la 22 ianuarie 2016 643 afişări

Un raport al World Economic Forum, prezentat la forumul de la Davos, are o concluzie surprinzătoare: în anul 2050 în oceanul planetar va fi mai mult plastic decât peşte.

În prezent în ocan se află 150 de milioane de tone de material plastic, iar producţia de plastic a lumii urmează să se dubleze în următorii doi ani, după ce a crescut deja de 20 de ori faţă de cea a anului 1964. Cantitatea de plastic din ocean ar urma să crească cu 4,8% în fiecare an până în 2025, şi cu 3% din 2025 până în 2050.

Analiza ia în calcul o cantitate de peşte, aflată în ocean, de 1.000 de milioane de tone, cantitate care nu se va modifica în mod semnificativ în deceniile următoare. În schimb până în 2025 oceanul va conţine 250 de milioane de tone de material plastic, iar în 2050 plasticul va depăşi cantitatea de peşte.

Mai trebuie spus că numai cinci ţări ale lumii, confom unui alt studiu McKinsey, sunt responsabile  pentru 60% din plasticul din oceanul planetar. Este vorba de China, Filipine, Thailanda, Indonezia şi Vietnam. Niciuna nu are o strategie de reciclare a deşeurilor de acest fel, şi, conform studiului citat, sunt necesare investiţii de 5 miliarde de dolari anual în managementul deşeurilor, în următorii 10 ani, pentru a schimba cât de cât situaţia.

Povestea bărbatului cu origini româneşti care a şocat lumea dezvăluind secretele băncilor elveţiene Povestea bărbatului cu origini româneşti care a şocat lumea dezvăluind secretele băncilor elveţiene

Povestea lui Bradley Birkenfeld pare ruptă din filme: a lucrat timp de mai mulţi ani ca bancher, învăţând şi înţelegând practicile instituţiilor financiare, iar la un moment dat a înţeles că multe dintre lucrurile pe care le văzuse nu erau ceea ce păreau a fi.

Unul dintre cele mai cunoscute branduri DISPARE din România. În nu-l veţi mai găsi deloc la magazine Unul dintre cele mai cunoscute branduri DISPARE din România. În nu-l veţi mai găsi deloc la magazine
Smiley şi-a renovat casa de 300.000 de euro. Cum arată acum Smiley şi-a renovat casa de 300.000 de euro. Cum arată acum
Ce mănâncă Andreea Berecleanu în timpul postului. Micul dejun e inedit
Cum a ajuns Smiley să facă atâţia bani: "Mi-am luat, în rate,...
Marea MINCIUNĂ despre Mircea cel Bătrân pe care ai învăţat-o la şcoală Marea MINCIUNĂ despre Mircea cel Bătrân pe care ai învăţat-o la şcoală
VIDEO - Cel mai NEBUNESC experiment! Ce a făcut acest bărbat pentru a demonstra că PĂMÂNTUL este PLAT îi ŞOCHEAZĂ inclusiv pe astronauţii NASA
Un ASTEROID hoinar şi UNIC i-a ALERTAT pe astronomii NASA: ''Oumuamua s-a arătat a fi nou în cartier. Nu am mai GĂSIT niciunul ca el''. Este trimis de EXTRATEREŞTRI?
Galaxy S9: primele imagini şi noi informaţii despre hardware-ul intern Galaxy S9: primele imagini şi noi informaţii despre hardware-ul intern
iPhone SE2 ar putea fi lansat în curând, cu un design familiar şi hardware mai puternic
Sunt preşedinţii americani păziţi de reptilieni extratereştri? Cei care susţin teoria spun că au dovada de netăgăduit: „Se vede pe cameră cum tehnologia pe care o foloseşte dă o eroare şi...” [VIDEO]
Cum se transmite Helicobacter Pylori, bacteria care creşte riscul de cancer Cum se transmite Helicobacter Pylori, bacteria care creşte riscul de cancer
7 semne că partenerul te înşală
11 lucruri nostime şi mai puţin ştiute din istoria toaletelor şi nu numai

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.