ING lansează în premieră serviciul de geolocalizare, pentru a depista tranzacţii frauduloase şi operaţiuni suspecte în Home’Bank, iniţiate din alte arii geografice

Autor: Claudia Medrega Postat la 06 februarie 2024 24 afişări

ING lansează în premieră serviciul de geolocalizare, pentru a depista tranzacţii frauduloase şi operaţiuni suspecte în Home’Bank, iniţiate din alte arii geografice

ING lansează în premieră în România serviciul de geolocalizare, o nouă funcţionalitate în Home’Bank, cu scopul de a detecta tranzacţiile frauduloase şi operaţiunile suspecte efectuate în aplicaţia bancară din alte arii geografice.

Pentru oferirea unei protecţii suplimentare clienţilor, sistemul poate semnala tranzacţiile efectuate la POS şi transferurile bancare neobişnuite, dar şi acţiunile iniţiate în Home’Bank, precum vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăţilor securizate, transmite banca.

Pentru activarea serviciului de geolocalizare, clienţii trebuie să permită accesul la locaţia dispozitivului mobil de pe care se autentifică, pentru a prelua coordonatele GPS.

„În ING, folosim proactiv sisteme de monitorizare performante pentru a identifica în timp real tranzacţiile care nu se înscriu în tiparul obişnuit al utilizatorului. Noua soluţie de geolocalizare, oferită în Home’Bank, întăreşte parteneriatul dintre clienţi şi ING, pentru a reduce împreună şansele cazurilor de fraudă. Clienţii trebuie doar să activeze locaţia dispozitivului pe telefonul mobil, o singură dată, la momentul autentificării în Home’Bank. Astfel, dacă te afli acum într-un oraş din România, este puţin probabil ca peste câteva minute să autorizezi o tranzacţie dintr-o altă ţară sau de pe alt continent, aşadar vom şti că nu este o tranzacţie legitimă şi o putem bloca.

Ce diferenţiază şi oferă valoare adăugată serviciului nostru este că nu monitorizăm doar tranzacţiile efectuate cu cardul, ci şi operaţiuni iniţiate în aplicaţia bancară, inclusiv tentativele de autentificare frauduloasă în Home’Bank”, susţine Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.

Cum funcţionează opţiunea de geolocalizare din Home’Bank?

Din aplicaţia Home’Bank Android/ iOS, clienţii pot accesa secţiunea ‘Mai multe’ -> ‘Securitate şi login’ -> ‘Geolocalizare’. Opţiunea poate fi dezactivată sau reactivată în orice moment de către clienţi.

Geolocalizarea funcţionează doar cu locaţia telefonului activă. În cazul în care utilizatorii opresc permisiunile pentru locaţie pe acel dispozitiv, ING nu va putea folosi informaţia despre localizare chiar dacă serviciul va figura activ, până la reacordarea permisiunilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ing,
serviciu,
tranzactii,
operatiuni

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.