Exemplu practic de inginerie genetică: cum arata un pui în 1957 şi cum arată acum, la aceeaşi vârstă şi cu aceeaşi dietă

Autor: Dorin Oancea Postat la 20 octombrie 2014 1313 afişări

Trei pui, unul din 1957, altul din 1978, altul din 2005. Toţi au fost crescuţi în aceleaşi condiţii, şi au fost fotografiaţi la aceeaşi vârstă. Diferenţele sunt însă vizibile. De unde apar aceste diferenţe considerabile?

Exemplu practic de inginerie genetică: cum arata un pui în 1957 şi...

Imaginea provine dintr-un studiu realizat la Universitatea din Alberta, Canada, care a analizat modul în care e evoluat industria avicolă. Diferenţele de mărime sunt urmarea, în primul rând, a separărilor genetice dintre rase, fără a fi influenţate de medicamente sau de calitatea hranei. Care au fost concluziile?

Puii din 2005 sunt de patru ori mai mari decât cei din 1957 pentru că rasa este mai productivă, iar hrana este transformată în carne într-un mod mult mai eficient. Cercetătorii au folosit o unitate de măsură aparte - o rată de conversie a gramului de carne în grame de carne de piept; puiul actuial este de trei ori mai eficient din acest punct de vedere.

O altă concluzie a fost că puii moderni au probleme de sănătate, legate de creşterea oaselor, de inimă şi de sistem imunitar; specialiştii pun aceste probleme pe seama efectelor genetice colaterale, dar şi a dietei moderne

Bio, modă sau afacere? Bio, modă sau afacere?

Miza pe sănătate sau pur şi simplu este „cool” să mănânci bio? Este segmentul produselor ecologice un business profitabil sau mai degrabă riscant? Produsele organice – fie ele alimente, cosmetice, produse de curăţenie, materiale de construcţii sau textile – au cucerit pieţele dezvoltate şi acum iau cu asalt România.

Cei mai bogaţi fotbalişti ai planetei şi averile lor: Deşi Neymar a fost cel mai scump transfer din istorie, nu este cel mai bogat jucător. Surpriza clasamentului Cei mai bogaţi fotbalişti ai planetei şi averile lor: Deşi Neymar a fost cel mai scump transfer din istorie, nu este cel mai bogat jucător. Surpriza clasamentului
Acuzaţii grave: ”Brad Pitt m-a adus la faliment şi şi-a însuşit munca mea” Acuzaţii grave: ”Brad Pitt m-a adus la faliment şi şi-a însuşit munca mea”
Primele declaraţii ale Ginei Pistol despre relaţia cu Smiley
Cuplul momentului! Smiley are o iubită superbă, vedetă la postul TV concurent
Experiment uimitor al chinezilor: au CRIOGENAT un om. ''Într-o zi o vom ÎNVIA'' - VIDEO Experiment uimitor al chinezilor: au CRIOGENAT un om. ''Într-o zi o vom ÎNVIA'' - VIDEO
Dovada INCREDIBILĂ conform căreia EXTRATEREŞTRII chiar există. Descoperirea a avut loc mai aproape de Pământ decât credeau savanţii
Românul în faţa căruia UNGURII au plecat capetele. ''Era un RĂZBOINIC înnăscut şi tare iubit''
Samsung Galaxy Note 8: Go4it transmite lansarea noului phablet în format LIVE TEXT Samsung Galaxy Note 8: Go4it transmite lansarea noului phablet în format LIVE TEXT
Şeicii bogaţi ai petrolului sunt în extaz! Vestea bună primită după ce producătorul lor preferat de telefoane de lux cu brizbriz-uri a dat FALIMENT
Bombele nucleare, TNT şi Agentul Orange sunt nimic pe lângă această armă, care are potenţialul de a ERADICA specia umană. Bill Gates nu înţelege de ce nu se face nimic împotriva ei, iar 100 de cercetători au făcut un apel disperat la ONU
Produsele care favorizează apariţia cancerului la femei Produsele care favorizează apariţia cancerului la femei
Cele mai bune soluţii pentru CONSTIPAŢIE
Cum poate fi depistat cancerul de tiroidă

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.