Exemplu practic de inginerie genetică: cum arata un pui în 1957 şi cum arată acum, la aceeaşi vârstă şi cu aceeaşi dietă

Autor: Dorin Oancea Postat la 20 octombrie 2014 1279 afişări

Trei pui, unul din 1957, altul din 1978, altul din 2005. Toţi au fost crescuţi în aceleaşi condiţii, şi au fost fotografiaţi la aceeaşi vârstă. Diferenţele sunt însă vizibile. De unde apar aceste diferenţe considerabile?

Exemplu practic de inginerie genetică: cum arata un pui în 1957 şi...

Imaginea provine dintr-un studiu realizat la Universitatea din Alberta, Canada, care a analizat modul în care e evoluat industria avicolă. Diferenţele de mărime sunt urmarea, în primul rând, a separărilor genetice dintre rase, fără a fi influenţate de medicamente sau de calitatea hranei. Care au fost concluziile?

Puii din 2005 sunt de patru ori mai mari decât cei din 1957 pentru că rasa este mai productivă, iar hrana este transformată în carne într-un mod mult mai eficient. Cercetătorii au folosit o unitate de măsură aparte - o rată de conversie a gramului de carne în grame de carne de piept; puiul actuial este de trei ori mai eficient din acest punct de vedere.

O altă concluzie a fost că puii moderni au probleme de sănătate, legate de creşterea oaselor, de inimă şi de sistem imunitar; specialiştii pun aceste probleme pe seama efectelor genetice colaterale, dar şi a dietei moderne

Cât valoarează cel mai important aeroport din ţară? Cât valoarează cel mai important aeroport din ţară?

Aeroportul Henri Coandă a înregistrat anul trecut una dintre cele mai mari creşteri ale traficului aerian în 2016 la nivel european, lucru care se traduce în cifre referitoare la veniturile companiei, dar şi ale businessurilor susţinute de acest aeroport, de peste 1 miliard de euro.

BREAKING NEWS! Mişcare ŞOC a Carrefour în România. Este pentru prima oară când se întâmplă asta! BREAKING NEWS! Mişcare ŞOC a Carrefour în România. Este pentru prima oară când se întâmplă asta!
Semnal de alarmă surprinzător de direct de la BNR: Numeroşi antreprenori se plâng de discriminare negativă. Firmele româneşti să aibă acelaşi tratament din partea statului ca firmele străine
Cum arată resortul lui Radu Mazăre din Madagascar. Cât costă aici un bungalow Cum arată resortul lui Radu Mazăre din Madagascar. Cât costă aici un bungalow
Cum arată una dintre cele mai bogate femei din lume. Aceasta este văduva fondatorului Apple
Andreea Berecleanu şi-a serbat ziua de naştere: ”Mă consider o bunică de 90 de ani”
DESCOPERIRE COLOSALĂ în Egipt. ''A fost o mare regină şi cea mai frumoasă dintre toate'' DESCOPERIRE COLOSALĂ în Egipt. ''A fost o mare regină şi cea mai frumoasă dintre toate''
Adevăratul Ragnar Lodbrok, legendarul viking care a UMILIT Franţa - VIDEO
Celebrul TIGRU tasmanian, dispărut acum 80 de ani, a fost VĂZUT din nou. ''Am verificat de două ori. Este INCREDIBIL'' - FOTO
Telescopul Hubble a descoperit acest obiect BIZAR, care a produs panică. NASA a încercat să calmeze spiritele, dar nu are o explicaţie. Este dovada clară că există civilizaţii extraterestre avansate în univers? Telescopul Hubble a descoperit acest obiect BIZAR, care a produs panică. NASA a încercat să calmeze spiritele, dar nu are o explicaţie. Este dovada clară că există civilizaţii extraterestre avansate în univers?
Samsung confirmă: Galaxy Note7 se întoarce la vânzare
În curând cyborgii vor păşi printre noi, fără să ştim şi se vor putea conecta la computerele noastre prin puterea minţii. Povestea companiei MISTERIOASE, finanţată de Elon Musk, care va dezvolta supraoameni
De ce e bine să consumi verdeţuri de sezon
La cât timp după ce te laşi de fumat se curăţă plămânii de tutun

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.