Ce planuri de expansiune au marii retaileri în 2024, când se vor vedea şi primele efecte ale tranzacţiilor-cheie de anul trecut?

Autor: Cristina Roşca Postat la 21 ianuarie 2024 95 afişări

Comerţul modern local a depăşit la finalul anului trecut pragul de 4.500 de magazine, după ce retailerii au deschis circa 320 de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount şi proximitate modernă, arată calculele şi estimările ZF.

Ce planuri de expansiune au marii retaileri în 2024, când se vor vedea şi primele efecte ale tranzacţiilor-cheie de anul trecut?

Unele reţele menţin ritmul, altele accelerează  Pariul e pe proximitate şi discount  În trecut, marile lanţuri scoteau din buzunare chiar şi 1 mld. euro pe an pentru dezvoltare În 2024, cei mai mulţi se feresc de cifre.

Comerţul modern local a depăşit la finalul anului trecut pragul de 4.500 de magazine,  după ce retailerii au deschis circa 320 de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount şi proximitate modernă, arată calculele şi estimările ZF. Ritmul este ceva mai lent decât în anii anteriori, însă nu cu mult.

Cum va arăta 2024?

Retailerii anunţă planuri ambiţioase de expansiune, unele reţele având de gând să menţină ritmul setat în anul anterior, în timp ce altele apasă pedala de acceleraţie. Iar asta într-un an în care se vor vedea primele efecte ale marilor tranzacţii din 2023.

Mai exact, pe de-o parte, autorităţile din domeniul concurenţei vor anunţa în acest an care este ìverdictulî lor în ceea ce priveşte preluarea reţelei Profi de către grupul Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image. Pe de altă parte, polonezii de la Zabka, un retailer de top din cea mai puternică economie din regiune, îşi vor trasa primele directive pentru România. Zabka este cel mai important nume nou intrat în comerţul alimentar autohton în ultimul deceniu. Nu în ultimul rând, Carrefour va finaliza integrarea operaţiunilor Cora în propriul portofoliu, după ce deal-ul a primit deja acordul Consiliului Concurenţei. Compania anunţă totodată că va continua şi expansiu­nea, pariind pe proximitate. Tot pe proximi­tate mizează şi conaţionalii de la Auchan.


Anul 2024 urmează a fi încă unul de creştere pentru comerţul modern local, un domeniu care a mizat pe dezvoltare şi pe expansiune indiferent de contextul economic. Reţelele prezente în România au inaugurat magazine noi şi în criza din 2009-2010, şi în anii de boom, dar şi în timpul pandemiei.


În ultimii ani, când a venit vorba de expansiune, retailerii au pariat în special pe două formate - proximitate şi discount. De altfel, multă vreme, Mega Image şi Profi, două reţele care dezvoltă supermarketuri şi magazine de proximitate, au fost campioa­nele extinderii. Anul trecut, an marcat de preluarea de către Ahold Delhaize (proprietarul Mega Image) a Profi, cifrele expansiunii arată diferit. Mai exact, cele două lanţuri au frânat dezvoltarea.

La fel a făcut şi Lidl, liderul comerţului modern local după cifra de afaceri, iar asta după mai mulţi ani de dezvoltare accelerată. Potrivit informaţiilor din piaţă, nemţii au tăiat investiţiile pentru că inflaţia a trimis în aer preţul dezvoltărilor de noi magazine. Ce urmează în 2024?

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.