Ce face astăzi Cristian Constantinescu, cofondatorul Noriel, care a vândut businessul de jucării pe 24 mil. euro către un fond de investiţii? Antreprenorul a investit în domeniul frumuseţii

Autor: Cristina Roşca Postat la 19 februarie 2024 939 afişări

Cristian Constantinescu, unul dintre cei mai discreţi antre­prenori locali, cunoscut pentru că a cofondat şi apoi a vândut grupul Noriel, cu activităţi în retailul, distribuţia şi producţia de jucării, dezvoltă acum lanţul de magazine de cosmetice naturale Nala, un business pe care l-a înfiinţat în 2017 şi care a ajuns la 50 de unităţi în România.

Ce face astăzi Cristian Constantinescu, cofondatorul Noriel, care a vândut businessul de jucării pe 24 mil. euro către un fond de investiţii? Antreprenorul a investit în domeniul frumuseţii

Retailerul de cosmetice naturale Nala a ajuns la 50 de magazine în România, unde vinde produse de înfrumuseţare sub brand propriu Mai mult, brandul se dezvoltă în sistem de franciză în Republica Moldova.

Cristian Constantinescu, unul dintre cei mai discreţi antre­prenori locali, cunoscut pentru că a cofondat şi apoi a vândut grupul Noriel, cu activităţi în retailul, distribuţia şi producţia de jucării, dezvoltă acum lanţul de magazine de cosmetice naturale Nala, un business pe care l-a înfiinţat în 2017 şi care a ajuns la 50 de unităţi în România.

„Am deschis Nala Sunplaza, al 50-lea magazin din România şi am înregistrat un număr record de clienţi“, a scris omul de afaceri într-o postare pe reţeaua de sociali­zare de business LinkedIn. Contactat ulterior de ZF, el nu a răspuns pentru a oferi detalii suplimentare privind acest business.

Antreprenorul a început să dezvolte Nala la scurtă vreme după ce a vândut Noriel, alături de familia sa, către fondul de investiţii Enterprise Investors. Acesta din urmă a plătit atunci 24 mil. euro pentru o reţea proprie de zeci de magazine, o mică fabrică în Prahova şi o afacere în distribuţia de jucării.

Cu banii încasaţi, Cristian Constan­tinescu a pornit un nou business, Nala, care activează pe nişa produselor cosmetice sănătoase, o nişă în plină dezvoltare astăzi. „Formulele produselor Nala au un conţinut de peste 90% ingrediente naturale şi nu conţin parabeni. Formulele produselor Nala au fost dezvoltate de Nala Cosmetics Olanda pentru a te proteja de ingredientele chimice nedorite şi pentru a îţi asigura un ten şi un corp sănătos“, scrie pe site-ul companiei.

Constantinescu, care se descrie pe propriul profil de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn drept un „antrepre­nor în serie, care a creat businessuri evaluate la peste 40 mil. euro (valoare equity), cu un exit la activ şi actualmente CEO al Nala Cosmetics (...)“, a dezvoltat rapid businessul din domeniul frumuseţii. El a mizat pe deschideri de magazine offline, cu care a acoperit principalele oraşe din ţară, de la Târgu-Jiu la Constanţa şi de la Arad la Bacău, pariind cel mai adesea pe centre comerciale şi malluri. Compania are atât magazine clasice, cât şi insule de mai mici dimensiuni.

Această expansiune accelerată cu magazine proprii (conform LinkedIn) a dus şi la o creştere a vânzărilor. Potrivit Minis­te­rului de Finanţe, în 2022, ultimul an pentru care există date publice, cifra de afaceri a Nala Cosmetics SRL a fost de aproape 34 mil. lei (6,8 mil. euro), cu o marjă netă de circa 10% şi cu 122 de salariaţi. Businessul a crescut cu aproape 50% într-un an şi s-a mai mult decât dublat versus 2020.

Recent, compania a oferit franciza bran­dului unor parteneri din Republica Moldo­va, care au inaugurat deja primele magazine pe această piaţă. De altfel, pe profilul de LinkedIn al brandului apare informaţia conform căreia Nala se extinde sub nume propriu în Europa Centrală şi de Est.

Primul magazin Nala a fost deschis în septembrie 2017 în centrul comercial Pro­menada din Bucureşti şi apoi expansiunea a continuat. Astfel, Constantinescu urmea­ză cu acest business un model similar cu cel de la Noriel - unde compania a dezvoltat o reţea de magazine sub brand propriu.

Grupul Noriel a fost fondat în 1995 de familia Constantinescu ca importator şi distribuitor de jucării şi de jocuri. În 1999, antreprenorii au creat Toys and Games, propria divizie de producţie de jocuri de carton şi puzzle-uri. Noriel şi-a continuat dezvoltarea prin intrarea în retail în 2010, cu sprijinul investitorului financiar Balkan Accession Fund, creând o reţea de maga­zine specializate în vânzarea jocurilor şi a jucăriilor. În 2016, înainte de exit, familia Constantinescu mai avea 60% din acţiuni, în timp ce fondul de investiţii Axxess Capital avea restul de acţiuni. În acel an, fondul de investiţii Enterprise Investors a plătit 24 mil. euro pentru 100% din Noriel.

Trecerea lui Cristian Constantinescu din sectorul de jucării către cel al cosme­ti­celor naturale a venit în contextul în care piaţa de profil e subdezvoltată. Mai exact, românii cheltuie circa 1 mld. euro pe cos­me­tice în total, iar consumul per capita este mult sub media europeană şi chiar sub cea regională. Mai mult, nişa cosmeticelor na­turale creşte puternic pe fondul apetitului consumatorilor pentru eco-bio şi natural în toate sectoarele.

Nala Cosmetics este deţinută majoritar (86%) de Nala Cosmetics BV din Olanda şi minoritar de Cristian Ludovic Pop (10,5%) şi Cristian Constantinescu (diferenţa). Cristian Ludovic Pop este tot un antrepre­nor în serie, cunoscut pentru că a dezvoltat şi apoi vândut Animax, reţeaua-lider de pet-shop-uri din România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.