REPORTAJ: Cum arata o tombola cu case pentru doctori

Postat la 12 iulie 2009 96 afişări

Dupa cum anuntase, dezvoltatorul Gindi Rom, filiala locala a grupului israelian Gindi, a organizat o tombola la care au participat membri ai comunitatii medicale. In vremuri de criza economica si blocaj rezidential, membrii comunitatii medicale au sperat sa iasa castigatori, pentru a plati de la 75.600 de euro pentru o locuinta aflata in stadiul de macheta

 Vineri seara, circa 100 de persoane erau adunate intr-un hotel din Bucuresti. Scopul: o tombola organizata pentru vanzarea a 81 de apartamente, reprezentand un bloc din cadrul proiectului GViTown din zona Vitan din Bucuresti. Proiectul, primul local al grupului israelian Gindi, ar urma sa fie compus din 324 de apartamente, care ar trebui finalizate pe etape pana in 2012.

 

La vanzare a fost scos doar primul bloc, dezvoltatorul alegand o tactica de marketing inedita pentru piata locala: tintirea unei bresle profesionale. Astfel, proiectul a fost promovat ca un proiect pentru membrii comunitatii medicale, fiind trimise oferte catre 20.000 de persoane, potrivit declaratiilor anterioare ale oficialilor Gindi. Oferta consta in o reducere de 12 – 15% fata de preturile generale, o garsoniera constand astfel de la 75.600 de euro iar un apartament cu doua camera intre 84.000 si 89.000 de euro (TVA si un loc de parcare inclus). Termen de finalizare: 18 – 20 de luni de la data inceperii constructiei, programata pentru perioada urmatoare.

 

Reprezentantii Gindi au sustinut ca cateva de persoane s-au aratat direct interesate de contractarea unei locuinte in GViTown si cum doar 81 erau oferite la vanzare, a fost organizata o tombola. Vineri seara circa 100 de persoane au participat la evenimentul Gindi: cupluri tinere, familii intregi sau persoane in varsta au asteptat ca numele lor sa fie extrase dintr-un bol, urmand sa intre apoi intr-o camera unde se semnau rezervari, in schimbul unei taxe patite pe loc, de 1.000 de euro. Apoi, dupa cateva saptamani, in momentul semnarii antecontractului, se plateste 25% din valoarea locuintei iar restul in functie de acordurile cu bancile finantatoare – Raiffeisen, Banca Transilvania, Leumi, Libra Bank si Unicredit Tiriac.

 

Atmosfera dinaintea extragerii la sorti si evenimentul in sine poate parea chiar incredibil intr-un context in care majoritatea dezvoltatorilor numara pe degete apartamentele vandute lunar si in care peste 40% din apartamentele care se vor livra in urmatoarea perioada in Bucuresti sunt nevandute, potrivit unei analize recente a BUSINESS Magazin – unele dintre ele, la preturi similar sau chiar mai mici decat cele din GViTown.

 

Incepe extragerea, primul nume, aplauze si o urma de invidie. Se extrag inca patru nume iar respectivele persoane intra intr-o sala unde se afla agenti de vanzare ai dezvoltatorlui; restul participantilor se intorc la discutii si un pahar de suc sau apa. In curand ies si primii cumparatori care incep sa fie chestionati de catre alti participant. “Eu am cumparat un apartament cu doua camera, pentru mine si fetita mea. Nu m-au interesat niciodata cele vechi”, spune una dintre primele cumparatoare iesite din “sala rezervarilor”. Acesta mai afirma ca, desi exista un interes pentru achizitionarea unei locuinte noi, inainte de a afla de oferta pentru comunitatea medicala, nu s-a interesat deloc de alte oferte rezidentile din Bucuresti. “Consider ca este o oferta buna, este un apartament nou, e altfel spatia…”, argumenteaza aceasta decizia sa.

 

Intre timp, unii dintre participant vorbeau intre ei, intrebandu-se daca au auzit ca se plateste pe loc 1.000 de euro, ei nestiind de acest lucru. Altii in schimb, fusesera informati – reprezentantii Gindi au declarat ca toti participantii stiau de plata taxei de rezervare. “Eu stiam”, spune un domn care insotea pe cineva din familie. “Nu m-am interesat de ofertele existente, am mai participat la targuri dar oricum nu cred ca mai sunt valabile preturile respective. Daca tot dau un ban, macar sa iau ceva nou si bun.”

 

Primele apartamente incepeau sa fie rezervate, in fata salii fiind un panou pe care erau desenate apartamentele, cele rezervate fiind insemnate ca atare. “70 si ceva pentru doua camera”, spune repede o cumparatoare abia iesita din sala. “Domnule, nu ma intereseaza alta oferte, eu vreau sa ma mut acum! Aratati-mi dumnevoastra alt apartament nou construit acum la pretul asta si-l iau. Cum, astea nu-s construite? Ca eu am inteles ca au deja un bloc construit”, spune cumparatoarea, care tocmai platise o mie de euro pentru o locuinta in stadiul de machete. “Eh, nu conteaza, ma grabesc, o sa vad eu”, mai spune cumparatoarea, si pleaca in graba.

 

Ca si ea, unii participanti au plecat fara a mai fi interesati de extragere. “Este normal, ne asteptam la asa ceva. Pe lista au fost peste 300 de participanti, unii nu vin de la bun inceput, altii pleaca pe parcurs”, afirma managerii Gindi. Nu toti partipantii erau insa acolo cu intentia de a cumpara. “Am vazut ca se fac rezervari, ca se vand, dar eu nu am venit sa cumpar. Am cerut pur si simplu o oferta detaliata si nu mi s-a dat nimic. Dupa ce am mai insistat, mi s-a facut aceasta invitatie, de a participa la eveniment”, spune o tanara, insotita de alte trei persoane de aceeasi varsta. “Noi vrem doar sa aflam mai multe amanunte.”

 

De asemenea, in sala erau prezente si alte persoane, care nu lucrau in domeniul medical. “Lucrez in marketing, dar mi se pare interesanta oferta, chiar daca este in stadiul de machete. M-am mai interesat de doua proiecte in zona, cel de la Baba Novac facut de Mivan (NewTown Residence – n.red) si cel facut de cei cu mall-ului (InCity, dezvoltat de catre Anchor Grup, proprietarul Bucuresti Mall si a Plaza Romania – n.red). Preturile lor erau prea mari”, spune potentiala cumparatoare, care spera ca nu se vor rezerva toate apartamentele.

 

Dupa doua ore, se rezervasera 26 de unitati, in sala mai fiind circa 40 – 50 de persoane. “Strategia noastra de a pune accent pe grupurile profesionale s-a dovedit corecta si ne-a adus rezultate foarte bune in conditiile in care majoritatea dezvoltatorilor nu au vandut mai nimic de la inceputul anului”, a declarat Kfir Gindi, director general al Gindi Rom.

 

Click aici pentru a citi parerea consultantilor privind noile metode de promovare ale ansamblurilor rezidentiale.

 

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/reportaj-cum-arata-o-tombola-cu-case-pentru-doctori-4633838
4633838
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.