Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii media din lume

Postat la 18 aprilie 2017 14 afişări  

Născut pe 1 ianuarie 1974, Jonah Peretti a crescut în Oakland, California. El a urmat cursurile Universităţii Santa Cruz, de unde a obţinut în 1996 o diplomă în studii de mediu. În liceu a strâns bani făcând muncă de grădinar, pentru a cumpăra un calculator Macintosh.

Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii media din lume
Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii...

A descoperit navigatorul Netscape în studenţie, iar după ce a terminat facultatea a fost la un interviu la un start-up de tehnologie. A decis însă că un job de 24.000 de dolari pe an ca profesor de informatică la o şcoală privată din New Orleans ar fi mai interesant. A ajuns în cele din urmă la MIT Media Lab, unde a dezvoltat un software de predare şi învăţare pentru cursuri şcolare.

În 2005, alături de Kenneth Lerer şi Ariana Huffington, Jonah Peretti a fondat The Huffington Post, una dintre primele publicaţii exclusiv online care au şi jucat un rol important în acest domeniu, din Statele Unite. Un an mai târziu, el lansa BuzzFeed, un portal de ştiri cu tematică socială şi de divertisment la nivel internaţional. Mai exact, BuzzFeed difuzează atât informaţii insolite, liste cu animale, imagini, cât şi ştiri serioase. Peretti a părăsit Huffington în 2011, atunci când AOL a cumpărat publicaţia într-o tranzacţie de 315 milioane dolari.

Acela a fost şi momentul în care BuzzFeed a devenit principala preocupare a lui Peretti. În anul 2014, fondul de investiţii Andreessen Horowitz a anunţat o investiţie de 50 de milioane de dolari în platforma BuzzFeed. De asemenea, ca urmare a acestei investiţii, Chris Dixon, unul din partenerii fondului de investiţii, intra în consiliul de administraţie al BuzzFeed.

La sfârşitul aceluiaşi an, Jonah Peretti a intuit că oamenii nu vor renunţa la aplicaţiile lor de social media şi de aceea a schimbat drastic strategia companiei: în loc să încerce să atragă privirile asupra propriului site, aşa cum fac cei mai mulţi publisheri, BuzzFeed publică texte originale, poze şi conţinut video direct acolo unde audienţa îşi petrece timpul, pe 30 de platforme globale diferite, de la Facebook la reţeaua rusească de socializare VK şi Telegram.

Pe toate platformele pe care publică materiale, compania generează cinci milioane de afişări – jumătate din conţinut video, o afacere care nici nu exista în urmă cu doi ani. Traficul de pe site s-a menţinut – 80 de milioane de utilizatori în SUA în fiecare lună, ceea ce pune BuzzFeed înaintea The New York Times, chiar dacă până la 75% din conţinutul BuzzFeed este acum publicat pe alte site-uri. Acum compania are 1.200 de persoane şi este evaluată la 1,5 miliarde de dolari. Cu toate acestea, Peretti încă o consideră un workshop.

Jonah Peretti compară secretul succesului BuzzFeed cu o flotă de maşini care se conduc singure: fiercare maşină învaţă de la toate celelalte în timpul mersului, astfel că în cele din urmă toate ajung de mii de ori mai deştepte. Celălalt secret al succesului este o cultură care îmbrăţişează continuu schimbarea, dar rămâne fidelă evaluărilor bazate pe date. Este o combinaţie complicată, dar esenţială pentru orice companie care speră să prospere în actualul mediu de afaceri tumultuos.

Citiţi aici mai multe despre Buzzfeed, compania media care face legătura dintre curcanii vii şi atleţi

„Oamenii spun că internetul e format din pisici. Motivul nu are însă nicio legătură cu pisicile; motivul este că oamenii vor să simtă o emoţie care să le permită să suspine cu toţii în acelaşi timp.”
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Tehnologia sănătăţii: care sunt inovaţiile care transformă munca medicilor şi sănătatea celor de acasă Tehnologia sănătăţii: care sunt inovaţiile care transformă munca medicilor şi sănătatea celor de acasă

Ne aflăm de ani buni în mijlocul unei revoluţii tehnologice, dar acest lucru este mai vizibil în industrii precum telecom sau auto. Tehnologia nu a ocolit însă pe nimeni, iar unul dintre marii beneficiari este sistemul medical. De la exoschelete la dispozitive pentru purificarea aerului, sute de dispozitive ajung anual pe piaţă cu scopul de a face mai uşoară viaţa medicilor şi a oamenilor de rând.

vezi continuarea
ZF.ro
SURPRIZĂ de proporţii după decizia şoc a guvernului de a introduce TVA ZERO la tranzacţiile imobiliare SURPRIZĂ de proporţii după decizia şoc a guvernului de a introduce TVA ZERO la tranzacţiile imobiliare
ONE.ro
Anna Lesko, siluetă incredibilă în costum de baie Anna Lesko, siluetă incredibilă în costum de baie
Kim Kardashian, în bikini, fără Photoshop. Cum arată vedeta în realitate
Fiul lui Florin Călinescu, nuntă în secret. Cum arată mireasa lui
Descopera.ro
Barcelona îşi alungă TURIŞTII. Descizie SCANDALOASĂ luată de primăriţa comunistă Barcelona îşi alungă TURIŞTII. Descizie SCANDALOASĂ luată de primăriţa comunistă
Această FEMEIE va fi prima persoană din lume care NU va îmbătrâni. ''Vom scrie ISTORIE''
Marele SECRET al lui Kim Jong-Un, dictatorul din Coreea de Nord de care mulţi râd
Go4it.ro
Microsoft avertizează utilizatorii să nu instaleze manual noul Creators Update pentru Windows 10, deocamdată Microsoft avertizează utilizatorii să nu instaleze manual noul Creators Update pentru Windows 10, deocamdată
Fenomen INEXPLICABIL petrecut pe Staţia Spaţială Internaţională, la scurt timp după o apariţie OZN. NASA confirmă: Vom începe o investigaţie imediat!
Cât va costa versiunea Galaxy Note7 recondiţionată şi ce compromis vor avea de acceptat viitorii cumpărători
Csid.ro
Te înşală? Felul în care face sex îl dă de gol! Te înşală? Felul în care face sex îl dă de gol!
Dacă vrei să eviţi balonarea, iată ce NU ar trebui să mănânci la micul dejun!
Zahărul - îl eliminăm sau nu de tot din dietă? VIDEO BrulesBrocks

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.