Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii media din lume

Postat la 18 aprilie 2017 25 afişări  

Născut pe 1 ianuarie 1974, Jonah Peretti a crescut în Oakland, California. El a urmat cursurile Universităţii Santa Cruz, de unde a obţinut în 1996 o diplomă în studii de mediu. În liceu a strâns bani făcând muncă de grădinar, pentru a cumpăra un calculator Macintosh.

Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii media din lume
Antreprenorul care a fondat două dintre cele mai influente companii...

A descoperit navigatorul Netscape în studenţie, iar după ce a terminat facultatea a fost la un interviu la un start-up de tehnologie. A decis însă că un job de 24.000 de dolari pe an ca profesor de informatică la o şcoală privată din New Orleans ar fi mai interesant. A ajuns în cele din urmă la MIT Media Lab, unde a dezvoltat un software de predare şi învăţare pentru cursuri şcolare.

În 2005, alături de Kenneth Lerer şi Ariana Huffington, Jonah Peretti a fondat The Huffington Post, una dintre primele publicaţii exclusiv online care au şi jucat un rol important în acest domeniu, din Statele Unite. Un an mai târziu, el lansa BuzzFeed, un portal de ştiri cu tematică socială şi de divertisment la nivel internaţional. Mai exact, BuzzFeed difuzează atât informaţii insolite, liste cu animale, imagini, cât şi ştiri serioase. Peretti a părăsit Huffington în 2011, atunci când AOL a cumpărat publicaţia într-o tranzacţie de 315 milioane dolari.

Acela a fost şi momentul în care BuzzFeed a devenit principala preocupare a lui Peretti. În anul 2014, fondul de investiţii Andreessen Horowitz a anunţat o investiţie de 50 de milioane de dolari în platforma BuzzFeed. De asemenea, ca urmare a acestei investiţii, Chris Dixon, unul din partenerii fondului de investiţii, intra în consiliul de administraţie al BuzzFeed.

La sfârşitul aceluiaşi an, Jonah Peretti a intuit că oamenii nu vor renunţa la aplicaţiile lor de social media şi de aceea a schimbat drastic strategia companiei: în loc să încerce să atragă privirile asupra propriului site, aşa cum fac cei mai mulţi publisheri, BuzzFeed publică texte originale, poze şi conţinut video direct acolo unde audienţa îşi petrece timpul, pe 30 de platforme globale diferite, de la Facebook la reţeaua rusească de socializare VK şi Telegram.

Pe toate platformele pe care publică materiale, compania generează cinci milioane de afişări – jumătate din conţinut video, o afacere care nici nu exista în urmă cu doi ani. Traficul de pe site s-a menţinut – 80 de milioane de utilizatori în SUA în fiecare lună, ceea ce pune BuzzFeed înaintea The New York Times, chiar dacă până la 75% din conţinutul BuzzFeed este acum publicat pe alte site-uri. Acum compania are 1.200 de persoane şi este evaluată la 1,5 miliarde de dolari. Cu toate acestea, Peretti încă o consideră un workshop.

Jonah Peretti compară secretul succesului BuzzFeed cu o flotă de maşini care se conduc singure: fiercare maşină învaţă de la toate celelalte în timpul mersului, astfel că în cele din urmă toate ajung de mii de ori mai deştepte. Celălalt secret al succesului este o cultură care îmbrăţişează continuu schimbarea, dar rămâne fidelă evaluărilor bazate pe date. Este o combinaţie complicată, dar esenţială pentru orice companie care speră să prospere în actualul mediu de afaceri tumultuos.

Citiţi aici mai multe despre Buzzfeed, compania media care face legătura dintre curcanii vii şi atleţi

„Oamenii spun că internetul e format din pisici. Motivul nu are însă nicio legătură cu pisicile; motivul este că oamenii vor să simtă o emoţie care să le permită să suspine cu toţii în acelaşi timp.”
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Copii fără copilărie: când începe suprasolicitarea celor mici? Copii fără copilărie: când începe suprasolicitarea celor mici?

Părinţii din ziua de azi sunt bombardaţi de o uriaşă varietate de activităţi extracurriculare - sporturi, cursuri de artă, limbi străine - astfel încât e de aşteptat să se găsească ceva pentru orice copil.

vezi continuarea
ZF.ro
Ce face România, la fiecare şase luni schimbă premierul? Criză politică TOTAL neaşteptată: Cum a ajuns populaţia din nou OSTATICĂ în lupta pentru putere Ce face România, la fiecare şase luni schimbă premierul? Criză politică TOTAL neaşteptată: Cum a ajuns populaţia din nou OSTATICĂ în lupta pentru putere
ONE.ro
De nerecunoscut! Cum arată acum Sandra Izbaşa, cea mai frumoasă gimnastă româncă De nerecunoscut! Cum arată acum Sandra Izbaşa, cea mai frumoasă gimnastă româncă
Transformare spectaculoasă! Cum arată acum fosta şefă de la Finanţe, Ioana Petrescu
Chef Scărlătescu a slăbit 30 de kilograme! A renunţat la un singur aliment
Descopera.ro
CANICULA de acum este doar începutul. Ce se va întâmpla cu vremea. ''Opţiunile noastre sunt între cele rele şi cele ÎNGROZITOARE''. Anunţ de ultimă oră al specialiştilor CANICULA de acum este doar începutul. Ce se va întâmpla cu vremea. ''Opţiunile noastre sunt între cele rele şi cele ÎNGROZITOARE''. Anunţ de ultimă oră al specialiştilor
Marele FALS din spatele lui Iisus. Descoperirea acestui DOCUMENT ''vechi de mii de ani'' a INDIGNAT întreaga lume. ''Mulţi au crezut''
LOVITURĂ de proporţii pentru Trump din partea prietenului PUTIN. ''Este foarte PERICULOS ce a făcut rusul''
Go4it.ro
Motivul, ştiut de puţină lume, pentru care ai acces GRATUIT la GPS pe smartphone. S-a întâmplat ca urmare a unei mari catastrofe în care au murit 269 de oameni [VIDEO] Motivul, ştiut de puţină lume, pentru care ai acces GRATUIT la GPS pe smartphone. S-a întâmplat ca urmare a unei mari catastrofe în care au murit 269 de oameni [VIDEO]
Cel mai bogat chinez avertizează: există riscul ca această tehnologie să cauzeze Al Treilea Război Mondial. „Un singur LUCRU ne poate salva”
Chinezii au lansat un „Galaxy S8” care costă 300 de dolari. Iată ce caracteristici tehnice are
Csid.ro
Ce temperatură optimă trebuie să aibă aerul condiţionat pe caniculă Ce temperatură optimă trebuie să aibă aerul condiţionat pe caniculă
Te înşală? Felul în care face sex îl dă de gol!
Pericolele din salamul de vară

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.