Tânărul de 29 de ani care l-a descoperit pe Ghiţă Ciobanul, omul care are jumătate de milion de fani pe Facebook

Autor: Ioana Matei Postat la 22 noiembrie 2013 29290 afişări  

„Ghiţă Ciobanul" a devenit una dintre cele mai populare campanii de publicitate din România acestui an, subiectul ei fiind descoperit de Cătălin Dobre, un advertiser de 29 de ani care lucrează în biroul de la Bucureşti al agenţiei McCann.

Tânărul de 29 de ani care l-a descoperit pe Ghiţă Ciobanul, omul care are jumătate de milion de fani pe Facebook
Tânărul de 29 de ani care l-a descoperit pe Ghiţă Ciobanul, omul...

"LA NOI S-A ACTIVAT ÎN ULTIMUL TIMP O MÂNDRIE NAŢIONALĂ: dacă acum zece ani  voiam să fim mai mult ca alţii şi luam exemple de afară, acum ne regăsim identitatea din ce în ce mai mult şi am început să apărăm ce avem în ţară„, descrie Cătălin Dobre, executive creative director în cadrul agenţiei de publicitate McCann Erickson, unul dintre fenomenele care se repetă în peisajul advertisingului recent. Absolvent al Facultăţii de Filosofie din Bucureşti, Dobre lucrează de nouă ani în publicitate şi a devenit un abonat al premiilor din industria de profil: are în palmares doisprezece Lei Cannes şi un Leu de Titan pentru campania desfăşurată pentru ciocolata Rom, unul dintre cele mai vândute branduri de dulciuri din România. Este director executiv şi coordonează împreună cu Alexandru Dumitrescu o echipă formată din 50 de oameni. Compania McCann Erickson a avut în 2012, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, o cifră de circa 220 de milioane de lei.

Regăsirea identităţii naţionale este unul dintre motivele care l-au condus spre una dintre cele mai cunoscute campanii de publicitate din a doua jumătate a anului, proiectul „ciobanului Ghiţă„ din cadrul campaniei „Români cu iniţiativă„ realizate de Vodafone. La scurt timp după lansare, Ghiţă a devenit a treia personalitate românească de pe Facebook ca popularitate, cu aproximativ 400.000 de like-uri înregistrate: „În primele trei zile creştea cu un ritm de 50.000 like-uri pe zi, iar după prima expunere la TV, oamenii intrau pe reţeaua socială să verifice autenticitatea proiectului".

Gheorghe Dănuleţiu, alias Ghiţă, are 29 de ani şi a fost ales de Cătălin Dobre după o preselecţie la care au participat circa zece candidaţi. Baciul din reclamă a terminat opt clase la şcoala din sat şi este cioban de la 14 ani. Este singurul băiat dintr-o familie cu încă cinci fete şi duce prin oierit o tradiţie începută de strămoşii familiei. Alături de ceilalţi ciobani din Jina (Sibiu), practică transhumanţa mergând aproape 300 de kilometri până la Zalău, unde rămâne din octombrie şi până în aprilie.

Ghiţă a câştigat în defavoarea celorlalţi datorită caracterului sociabil: „Este exact genul acela de personaj care te întâmpină şi care nu te lasă să pleci până nu îţi pune ceva de mâncare în faţă„. Ideea a venit ca soluţie pentru promovarea atipică a creşterii zonei de acoperire cu servicii de date a reţelei, primul punct din cadrul proiectului. „Trebuia să găsim un personaj pentru care reţeaua şi viteza de date pot să schimbe total modul de viaţă, nu ca la oraş, unde interconectarea este o normalitate şi a fost folosită deja în mai multe campanii publicitare."

ÎNTÂLNIREA CU GHIŢĂ A FOST FACILITATĂ DE FOTOGRAFUL DRAGOŞ LUMPAN, care a realizat o expoziţie pe tema transhumanţei şi care i-a pus pe reprezentanţii agenţiei în legătură cu tinerii păstori. Planificarea campaniei a durat câteva luni, dar implementarea proiectului Ghiţă a fost făcută în circa trei săptămâni, perioadă în care Ghiţă şi familia lui au primit dese vizite de la echipele de creaţie, producător, reprezentanţi ai clientului, dar şi de la echipa de filmare condusă de regizorul Radu Munteanu. „Am încercat să nu îi modificăm viaţa normală, ce prinde la el este autenticitatea, iar, dacă stricăm asta, ne tăiem singuri craca", argumentează Dobre vizitele din Jina, unde i-a cunoscut pe tatăl, mama, soţia, copilul şi cele cinci surori (dintre care trei sunt prezentate în clipul publicitar). Proiectul nu a creat probleme, iar „singurele nopţi nedormite au fost din cauza ţuicii primite de la Ghiţă", glumeşte Dobre.

CHIAR DACĂ OAMENII NU SE REGĂSESC ÎN CIOBAN, atracţia consumatorilor se justifică prin conţinutul inedit: Ghiţă se trezeşte, mănâncă, nu îi place ziua de luni, dar toate acestea vin din partea unui personaj care stă pe un munte izolat şi este expus la un mod de viaţă atipic. „Majoritatea oamenilor sunt fascinaţi că astfel de personaje încă există şi că nu toată lumea are programul zilnic tras la indigo; o masă «supertare» nu este un restaurant din oraş, ci mămăliga cu brânză preparată de el, dimineaţa nu înseamnă urcat în maşină şi stat în trafic, ci alergat după oi şi admirat priveliştea.„
Cu ce îl ajută pe cioban promovarea recentă? Dobre spune că Ghiţă era oricum o persoană sociabilă, dar situaţia lui îl punea la kilometri distanţă de un oraş unde ar fi putut să îşi facă prieteni.

De aceea, ideea paginii de Facebook a venit chiar din partea lui, potrivit lui Dobre, iar agenţia îi oferă sfaturile despre cum să creeze conţinut şi despre cum să răspundă cerinţelor oamenilor: „Nu a devenit milionar peste noapte, iar remuneraţia este aceeaşi cu a personajelor folosite în proiectele anterioare. Publicitatea îl ajută pe Ghiţă ca om: tehnologia îl ajută să îşi mărească universul. Asta s-ar putea să îi deschidă oportunităţi, fie că vorbim despre o posibilă afacere de turism sau despre creşterea cantităţilor de brânză  vândute„. Sau despre deschiderea unei afaceri care să monetizeze popularitatea obţinută în campania din care a făcut parte: Adrian Boţan, creative partner în cadrul McCann, spunea săptămâna trecută în cadrul ZF Live că „Ghiţă este astăzi (20 noiembrie – n.r.) în Bucureşti, pentru că vrea să-şi deschidă un magazin, pentru a vinde produse marca Ghiţă. Noi o să-i facem campania".

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
bucuresti,
campanie,
publicitate,
ghita ciobanul
http://www.businessmagazin.ro/media-marketing/tanarul-de-29-de-ani-care-l-a-descoperit-pe-ghita-ciobanul-omul-care-are-jumatate-de-milion-de-fani-pe-facebook-11715550
11715550
comments powered by Disqus
Când se termină apa Când se termină apa

Circa un milion de oameni mor, anual, din cauza utilizării apei infestate sau a lipsei acesteia şi 844 de milioane de persoane nu au acces la apă potabilă, deşi 70% din suprafaţa Planetei Albastre este acoperită de apă. Problemele legate de penuria de apă la nivel global nu mai reprezintă o chestiune ipotetică, ci o realitate concretă.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS! Unul dintre cei mai cunoscuţi YouTuberi a MURIT subit BREAKING NEWS! Unul dintre cei mai cunoscuţi YouTuberi a MURIT subit
ONE.ro
Motivul pentru care Meghan Markle trebuie să facă reverenţă în faţa lui Kate Middleton Motivul pentru care Meghan Markle trebuie să facă reverenţă în faţa lui Kate Middleton
Meghan Markle, forţată de regină să ia lecţii de etichetă regală, după ce a încălcat protocolul
Make-up artistul a întrebat-o cum să i se adreseze după nuntă! Ce răspuns incredibil a dat Meghan
Descopera.ro
Ruşii şi francezii au făcut o DESCOPERIRE neaşteptată în solul îngheţat din Siberia. ''Este GIGANT'' Ruşii şi francezii au făcut o DESCOPERIRE neaşteptată în solul îngheţat din Siberia. ''Este GIGANT''
Un mister MACABRU vechi de 150 de ani, de la graniţa României, care a contrariat istoricii, a fost ELUCIDAT în sfârşit
Americanii au vrut să BOMBARDEZE NUCLEAR România. Documentul SECRET conţine detalii şocante
Go4it.ro
Ascunde guvernul SUA ceva TULBURĂTOR in baza secretă AREA 51? O imagine surprinsă zilele trecute de un satelit s-a viralizat. „Credem că a evadat şi se poate afla oriunde...” Ascunde guvernul SUA ceva TULBURĂTOR in baza secretă AREA 51? O imagine surprinsă zilele trecute de un satelit s-a viralizat. „Credem că a evadat şi se poate afla oriunde...”
Vivo APEX, smartphone-ul cu design all-screen demonstrat la MWC 2018, va fi disponibil pentru comandă în mai puţin de o lună
HTC U12+, noul smartphone vârf de gamă al HTC, a fost prezentat oficial
Csid.ro
8 tipuri de bărbaţi: eşti Regele Paranoic sau Fiul Mamei? 8 tipuri de bărbaţi: eşti Regele Paranoic sau Fiul Mamei?
Simona Pătruleasa: Am apelat la o intervenţie ca să rezolv o problemă, dar rezultatele nu au fost cele dorite
Îngheţata, desertul perfect sau nu? VIDEO Brules Brocks!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.