Povestea businessmagazin.ro. Articolele noastre ajung la jumătate de milion de cititori

Autor: Razvan Muresan Postat la 06 octombrie 2014 200 afişări

Prima versiune a site-ului businessmagazin.ro, cea din 2007, era citită într-o lună de numărul de cititori din prezent dintr-o singură zi. Site-ul a evoluat pentru că aşteptările cititorilor au crescut, iar noi am învăţat să gândim în termeni de trafic şi engagement. Un share nu însemna nimic în 2007. astăzi ne spune în cel mai sugestiv mod că un articol este util şi merită dat mai departe.

Lansarea site-ului Business Magazin în 2007 venea pe fondul dezvoltării online a produselor media tipărite, odată cu creşterea accesului populaţiei la internet şi la noile tehnologii. Mobilitatea nu era atunci una dintre caracteristicile cititorilor, aşa că Business Magazin a început prin a oferi articole din ediţia tipărită, la un interval de timp după apariţia pe piaţă a revistei. Astfel, publicaţia a grupat de-a lungul timpului peste 50.000 de materiale despre evoluţia mediului de afaceri din România. Încă de la început echipa Business Magazin a scris articole ample despre antreprenori, companii, nu doar simple ştiri, ci interviuri sau analize care să răspundă în profunzime la întrebarea „De ce?“. Fireşte, mediul online, caracterizat mai ales de rapiditate, a încurajat mai puţin timpul alocat lecturii unui articol, însă Business Magazin a continuat de-a lungul timpului să scrie pentru cei care înţeleg că zecile de mii de caractere alocate unui subiect nu sunt scrise doar pentru a umple un spaţiu, ci pentru că fenomenele economice complexe trebuie privite din multiple unghiuri. Iar ochi care să ne citească au fost mereu.

Businessmagazin.ro şi-a crescut întotdeauna numărul de cititori în mediul online, ajungând de la 100.000 de vizitatori unici în 2008 la 200.000 în 2011 şi la 500.000 în acest an. Foştii mei colegi Cătălin Ştefancu şi Mihai Mitrică, care nu mai lucrează în presă dar continuă să activeze în industria comunicării, au pus bazele site-ului Business Magazin într-o perioadă în care echipa redacţională nu prea înţelegea de ce i se cer articole scrise exclusiv online sau de ce contează numărul de afişări înregistrat de o ştire. Treptat, redacţia a văzut site-ul ca unul dintre cele mai bune instrumente de a publica o informaţie perisabilă, o ştire care nu putea aştepta până în săptămâna următoare. Singurul canal de distribuţie a informaţiei era Ziarul Financiar, însă din 2007 revista are propria platformă de distribuţie de ştiri.

Din cei zece ani de existenţă ai revistei, am prins ultimii cinci. În iulie 2009 am ajuns în echipa Business Magazin, iar din decembrie 2010 am început să gestionez pagina de internet a publicaţiei. Am încercat în ultimii cinci ani să demonstrăm că într-o lume în care presa este o afacere, iar monetizarea online-ului se face în funcţie de audienţa atinsă de informaţii, traficul nu trebuie să se facă cu orice preţ. Nu am părăsit subiectele legate de business şi am ales să rămânem cu orice preţ în zona articolelor de interes pentru cititori. Cifrele dovedesc că jumătate de milion de cititori ajung astăzi lunar pe pagina Business Magazin, nu doar pentru că vor să citească poveşti, dar şi pentru că aici găsesc cea mai utilă arhivă legată de afacerile şi oamenii de afaceri de pe piaţa locală. Pe site-ul bmag.ro, secretul bogăţiei lui Dinu Patriciu dobora toate recordurile de trafic în 2007. Iar cei interesaţi de subiect îl pot citi şi astăzi. Business Magazin scria atunci în premieră despre grămada de bani pe care KazMunaiGas i-a plătit-o lui Dinu Patriciu pentru 75% din Rompetrol: „Din punct de vedere geopolitic, marele proprietar de hidrocarburi Kazahstan se situează pe malul greşit al Mării Caspice. Şi a avut nevoie de un pod, ca să-şi poată trece marfă pe malul cel bun, spre Europa de Est şi de aici mai departe, spre Occident“. Dinu Patriciu a ţinut homepage-ul site-ului ani la rând, iar creşterea şi descreşterea imperiului omului de afaceri, decedat între timp, sunt stocate în articolele din arhiva online a publicaţiei. Venirea nemţilor de la Obi în România a generat cel mai ridicat interes un an mai târziu, alături de articolele legate de venirea marilor retaileri pe piaţa authotonă. Obi a închis toate cele şapte magazine în 2014, iar succesul mult trâmbiţat şi ameninţarea la adresa Praktiker, vândut între timp de grupul german către un investitor turc, au întârziat să se concretizeze. Deschiderea celui mai mare mall din România în 2009, AFI Palace Cotroceni, devenea cel mai citit subiect al anului, fapt care confirma cozile de mii de oameni de la primul IMAX din ţară, dar şi de la hipermarketul cu program nonstop Real sau de la Zara, Bershka, C&A şi New Yorker.

Apetitul populaţiei pentru preţuri mici, apărut în anii de criză, s-a reflectat vizibil în traficul de pe site. Programul Rabla, alături de subiecte precum cele mai ieftine maşini, bilete de avion, vacanţe, telefoane şi locuinţe au devenit intens vehiculate pe motoarele de căutare, şi, deci, şi articole online în Business Magazin. „Topul celor mai mari dobânzi la depozite“ aducea zeci de mii de cititori pe site în 2010. După mai multe luni în care au oferit clienţilor câştiguri avantajoase pentru economiile aduse în seifurile lor, bancherii tăiau pe scară largă dobânzile la depozite. Valul succesiv de reduceri făcea ca pe piaţă să nu mai existe oferte cu dobânzi de două cifre pentru depozitele la termen. Mai apoi, parcursul celui mai tânăr în milionar în euro, Iustin Paraschiv, în vârstă de 23 de ani, a fost subiectul numărul unu din 2011. Omul de afaceri avea să fie implicat în acest an într-un dosar de evaziune fiscală, fără însă ca demersurile procurorilor legate de trimiterea sa în judecată să fie finalizate.

Site-ul Business Magazin a crescut până la jumătate de milion de cititori, iar niciun alt site din România nu grupează atât de multe poveşti ale oamenilor din business. Pentru că, aşa cum bine spun colegii noştri de la Ziarul Financiar, de fiecare dată când apare un breaking news despre un manager sau antreprenor, „haideţi să dăm rapid ştirea şi apoi să căutăm povestea lui în articolele de la BM“.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business magazin,
trafic,
evolutie,
subiect,
lectura
/media-marketing/povestea-businessmagazin-ro-articolele-noastre-ajung-la-jumatate-de-milion-de-cititori-13366450
13366450
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.