Designul conteaza

Postat la 14 octombrie 2008 18 afişări

Spatii mari, culori nebune, acord perfect intre individ si spatiul pe care il locuieste. Asa a regandit Karim Rashid, considerat un superstar al designului contemporan, conceptul de lifestyle.

“Cred ca singurul sens al vietii este creatia”, marturiseste Karim Rashid, unul dintre cele mai cunoscute nume din industria designului de produs. Rashid si-a pus semnatura pe mai mult de 2.500 de proiecte de design de mobilier, de interior, corpuri de iluminat sau moda din intreaga lume.

Cu toate acestea, numele sau a devenit cunoscut relativ recent la noi datorita pieselor de mobilier cu care a revolutionat piata. O piata care, in ultimul timp, a inceput sa evolueze, pe masura ce gusturile devin mai sofisticate in materie de mobilare a locuintelor sau a birourilor.

Daca ar fi sa punem in doua cuvinte principala tendinta pe care o propune Rashid pentru un spatiu modern si cu bun gust, acelea ar fi “minimalism senzual”. “Prin aceasta inteleg ca toate aceste spatii ar trebui sa fie moi, rotunde si conceptuale. Ar trebui sa fie antrenante din punct de vedere tehnologic, izbitoare din punct de vedere vizual, cu texturi variate si o multitudine de culori, dar ramanand in acelasi timp simple, eficace si neincarcate”, explica Rashid in cartea “Design Yourself”, pe care, dupa cum spune el insusi, a scris-o timp de trei ani, in timpul zborurilor cu avionul. “Ceea ce m-a determinat sa scriu aceasta carte a fost frustrarea pe care mi-au transmis-o oamenii pe care i-am cunoscut, nemultumiti de viata lor”, spune Rashid.

Designerul combate cu vehementa tiparele traditionale si nostalgia trecutului, proiectele sale propunand solutii ce se doresc inovatoare pentru orice tip de spatiu. Dupa parerea sa, designul este pentru toata lumea, dar ar trebui adaptat la fiecare tip de personalitate. Talentul si aplecarea pentru stilizarea realitatii a mostenit-o de la tatal sau, un pictor egiptean, pe care in copilarie il insotea la toate vernisajele unde participa. “Obisnuiam sa ma ascund sub pat si sa desenez ore in sir”, isi aminteste designerul, care si acum are anumite piese de mobilier inspirate din schitele facute pe vremea cand era copil. Desi este cunoscut in primul rand ca designer, Karim Rashid abordeaza in cartea pe care a lansat-o saptamana trecuta la Bucuresti mai multe aspecte ale vietii: de la cele simple, precum spatiul casnic, biroul, dieta, miscarea, pana la teme mai complexe, precum educatia, iubirea, moartea. Chiar daca notorietatea sa pe piata romaneasca se afla intr-un stadiu incipient, Rashid crede ca Romania are o societate in care noile tendinte in design vor atrage repede publicul. Mai mult, intrebat de un student la Facultatea de Arte daca ia in considerare colaborarea cu designeri romani, Rashid a raspuns prompt: “De ce nu?”.

Recent, artistul s-a concentrat pe un nou proiect, designul vestimentar. “Inca nu am foarte multe piese in colectie, ci doar cateva perechi de jeans”, spune el. Planul lui e insa de a se extinde in cat mai multe zone de creatie, dupa ce si-a creat reputatie si in amenajarea hotelurilor, a restaurantelor, a cazinourilor sau a barurilor. Ca designer industrial, Karim Rashid a avut printre clienti grupuri precum Prada, Issey Miyake, Casamania, Cappellini, Sony, Toyota, Umbra si Alessi.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
design,
Karim Rashid,
lifestyle
/media-marketing/designul-conteaza-3310776
3310776
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.