Ce cauta Pepsi si Rompetrol pe pista

Postat la 03 august 2008 67 afişări

Cel mai important circuit auto stradal din Romania - Bucharest City Challenge - atrage anul acesta ca sponsori nume precum Pepsi, Rompetrol sau Bosch. Ce ii atrage pe sponsori la curse?

Anul trecut, cursele din cele trei zile ale evenimentului au strans aproape 70.000 de spectatori si in jur de 800 de milioane de telespectatori din 130 de tari in care a fost difuzat evenimentul. Pentru acest an, organizatorii se asteapta la in jur de 100.000 de spectatori. Hartmut Beyer, directorul executiv al Bucharest Ring, declara ca incasarile de la aceasta editie ar putea fi de aproximativ 1,2 milioane de euro daca se vor vinde toate cele 120.000 de bilete. Nu e de mirare deci ca sponsorii competitiei se asteapta la o expunere buna a brandurilor lor cu aceasta ocazie.

“Pentru Pepsi Max, Bucharest City Challenge este probabil un moment unic in timpul anului, cand isi poate contacta direct consumatorii. Contam pe caracterul memorabil al acestui eveniment, conteaza ca oamenii sa-si aduca aminte si de Craciun ca Pepsi a fost acolo”, afirma Calin Clej, marketing manager al diviziei de bauturi racoritoare carbonatate pentru Romania in cadrul PepsiCo International.

Dar un astfel de circuit auto nu inseamna doar mii de spectatori si o popularitate mai mare, ci si riscul incompatibilitatii dintre brand, eveniment si participanti, costuri mari, vreme nefavorabila sau chiar un numar de spectatori mai mic decat cel asteptat. “Anul trecut, neavand experienta unor evenimente auto de asemenea natura, probabil si noi, si organizatorii ne-am descurcat onorabil, dar am avut si multe lacune. De exemplu, la gestionarea unor momente de criza date de absenta spectatorilor la anumite ore ale zilei”, spune Clej. El adauga ca pregatirea pentru aceasta a doua editie a Bucharest City Challenge a inceput inca din luna mai a anului trecut, pentru ca dupa cele trei zile de curse au urmat mai degraba invataminte decat felicitari.

Daca pentru Pepsi este al doilea an in care sponsorizeaza acest eveniment, reprezentantii Rompetrol nu au fost printre partenerii editiei anterioare, desi au fost invitati. “Ne-a placut ce s-a intamplat anul trecut”, declara Radu Soare, brand manager al Rompetrol Downstream. Soare precizeaza ca promovarea, la care se lucreaza din primavara, se va face prin intermediul canalelor clasice (televiziune, radio), dar si prin branding pe circuitul auto si pe masinile de curse. In jur de 60% din buget se va aloca achizitionarii de spatiu publicitar, in timp ce aproximativ 40% promovarii in cadrul evenimentului.

Asemanatoare este si campania pentru Pepsi Max, care se desfasoara la televiziune, online, prin panotaj stradal in Bucuresti si pe Autostrada Soarelui, in magazine, dar si intr-o retea de benzinarii. La eveniment, brandul se va promova prin bannere, dar si printr-o prezenta pe care Calin Clej o numeste “nonconformista”. La inceputul acestui an, Pepsi Max s-a implicat in promovarea lui Alex Gârbacea, unul dintre pilotii romani care trebuia sa participe la circuitul Paris-Dakar, circuit ce a fost insa amanat. “Pepsi a avut asocieri in zona sporturilor cu motor, dar nu inseamna ca va ramane in aceasta zona”, spune reprezentantul PepsiCo International.

Grupul financiar ING a avut ocazia in ultimii ani sa testeze eficienta expunerii prin intermediul unui circuit auto gratie afacerii Formula 1, care depaseste 2,5 miliarde de euro si are un buget de peste 500 de milioane de euro pe an. Companii ca ING sau Vodafone au beneficiat din plin, incepand inca de acum doi ani, de interzicerea reclamelor la tigari in cadrul programelor de sponsorizare. Printr-un program de trei ani de sponsorizare a echipei Renault, care a inceput in 2007 si reprezinta si prima campanie globala de publicitate a ING, grupul financiar olandez a devenit unul dintre numele care s-au alaturat sporturilor cu motor.

Programul in care se investesc anual intre 50 si 150 de milioane de euro, potrivit lui Isabelle Conner, directorul de marketing al ING Group, are ca scop cresterea vizibilitatii brandului, dar si majorarea veniturilor. In urma unui studiu realizat de catre compania de cercetare Research International, la care au participat 16.000 de oameni din 32 de tari, a rezultat ca in urma campaniei de anul trecut, notorietatea ING ca grup financiar international a crescut cu 7%. Daca ING ar fi cumparat publicitate in timpul celor 14.289 de secunde in care brandul a fost vizibil la televiziune, compania ar fi trebuit sa plateasca aproximativ 43 de milioane de euro, sustin oficialii companiei.

O imbunatatire a atitudinii clientilor fata de o companie si marcile lansate de aceasta, consolidarea imaginii, cresterea vanzarilor sau faptul ca firma “apare ca un bun samaritean” sunt avantajele generale pe care le enumera Gabriela Terchila, managing director al agentiei Proximity, comentand asocierea unor branduri cu diferite evenimente de interes pentru marele public. Un brand puternic, adauga Mihai Scortea, directorul executiv al agentiei Mercury360, va imprumuta din forta evenimentului cu care se asociaza, cu atat mai mult daca este vorba de un brand cunoscut drept “creator de evenimente”.

“Riscul sprijinirii doar pe evenimente conjuncturale nu poate ajuta evolutia brandului. Sunt insa branduri care aleg sa combine intr-un mod abil campaniile de comunicare - platforme proprii de evenimente detinute integral de catre brand sau companie - cu evenimentele in care brandul devine asociat”, apreciaza Scortea.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/ce-cauta-pepsi-si-rompetrol-pe-pista-2846871
2846871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.