Drumul de la vapor la bere. Povestea lui Victor Armaselu

Postat la 02 iunie 2011 335 afişări  

Cel mai mare berar de pe piata a avut in ultimii ani un traseu tumultos. A ajuns lider, a crescut vanjos, iar in ultimul an volumele vandute au scazut cu opt procente. Victor Armaselu, sales and distribution vice-president la Ursus Breweries, aseamana evolutia pietei berii cu goana catre vest a pionierilor americani.

Drumul de la vapor la bere. Povestea lui Victor Armaselu

De ce tocmai pionieri americani? "Atunci, cine avea carute mai incapatoare (acum - capacitate de productie) si cai mai vrednici si mai iuti (acum - distribuitori) reusea inaintea celorlati sa-si adjudece terenurile cele mai bune (acum - consumatorii) si sa invinga in lupta cu alti pionieri (acum - competitia)", spune reprezentantul Ursus. Piata locala a berii, spune tot el, a ajuns la maturitate in ultimii 15 ani, ca urmare a dezvoltari economice accelerate si sub catalizatorul crizei. In plus, in ultimii trei ani, consumul a scazut, ajungand la 78 de litri per capita, la un nivel mai scazut decat in 2006; cumparatorii sunt din ce in ce mai informati si mai sofisticati, iar competitia s-a accentuat, spune Victor Armaselu care lucreaza la Ursus Breweries din 2005.

Compania a fost unul dintre clientii noi atrasi in programul de vanzari de flote de autoturisme Volvo, precedentul sau angajator. "In cadrul negocierilor pentru achizitie si ulterior, am avut ocazia sa relationez deseori cu membrii board-ului Ursus Breweries", isi aminteste Armaselu. El crede ca acesti pasi au stat la baza ofertei pe care a primit-o, de a se alatura companiei in pozitia de key accounts manager, adica cel care se ocupa de relatia cu retelele comerciale. Asa a ales sa se intoarca in domeniul bunurilor de larg consum, experienta sa profesionala fiind impartita, spune el, in doua "vieti" diferite. Timp de sapte ani a fost navigator in marina comerciala, ca ofiter mecanic maritim. "A fost o cariera de care sunt mandru si acum, inceputa ca sef de promotie la absolvire (1993) si cu toate brevetele de navigatie obtinute succesiv pana la cel mai inalt nivel posibil pentru specialitatea mea, cel de sef mecanic maritim." In acea perioada a navigat pe rute intercontinentale, in cadrul unora dintre cele mai mari companii de navigatie internationale.

Insa la 30 de ani a decis, impreuna cu familia, sa schimbe complet drumul in cariera si asa a inceput "cea de-a doua viata profesionala", dupa cum povesteste chiar el. In mod sigur, spune tot el, cel mai dificil moment din cariera a fost trecerea de la navigator la cea "de pe uscat". Nu atat din pricina schimbarii ritmului de viata, a tipului si intensitatii interactiunii interumane sau a muncii in sine, extrem de diferite, cat a factorului psihologic. Trecea, la varsta de 30 de ani, de la statutul de a fi un recunoscut bun practicant al meseriei de navigator, cu satisfactii profesionale, personale si chiar si financiare deosebite timp de sapte ani intr-un nou statut de "junior", care invata totul practic de la zero si care trebuie sa dovedeasca totul din nou, atat celor din jur, cat mai ales siesi. "A fost greu, dar la fiecare moment de cumpana ma gandeam la motivele ce m-au determinat sa fac aceasta schimbare: dorinta de a fi aproape de familie si copii si de a face in mod autentic parte din viata lor." Momentul s-a dovedit insa util ca suport psihologic, pentru ca fiecare trecere la alt job a insemnat practic intrarea in alta industrie - de la navigatie la asigurari de viata, apoi la produse chimice industriale, autoturisme premium si acum bere.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/lideri/drumul-de-la-vapor-la-bere-povestea-lui-victor-armaselu-8298900
8298900
comments powered by Disqus
Upgrade de viaţă 2.0 Upgrade de viaţă 2.0

În 2006, sub titlul Upgrade de viaţă, Business Magazin descria o schimbare în comportamentul de achiziţie al consumatorilor români: trecerea de la franzelă la pâinea feliată, de la hainele turceşti la ale retailerilor de fashion internaţionali sau de la automobilul neechipat la unul căruia nu-i lipsesc aerul condiţionat şi airbagul.

vezi continuarea
ZF.ro
LOVITURĂ majoră pentru Opel după ce a fost cumpărat de Peugeot. Ce se întâmplă cu gigantul german LOVITURĂ majoră pentru Opel după ce a fost cumpărat de Peugeot. Ce se întâmplă cu gigantul german
ONE.ro
Cum arată proprietatea pe care Ion Ţiriac şi-a cumpărat-o recent. A costat 8 milioane de euro! Cum arată proprietatea pe care Ion Ţiriac şi-a cumpărat-o recent. A costat 8 milioane de euro!
Cum arată vila lui Teo Trandafir din Pipera. FOTO din interior
Imagini de la nunta lui Emmanuel Macron cu Brigitte. Cum a fost îmbrăcată mireasa
Descopera.ro
Reuşită URIAŞĂ! Un tânăr a REZOLVAT o problemă veche de 60 de ani Reuşită URIAŞĂ! Un tânăr a REZOLVAT o problemă veche de 60 de ani
O DESCOPERIRE-surpriză făcută din greşeală în Egipt ZDRUNCINĂ din temelii BISERICA! ''IISUS şi fratele său făceau des asta''
Hitler a TRĂIT mulţi ani în America de Sud, după căderea nazismului? O descoperire URIAŞĂ făcută în apropiere de Danemarca îi bulversează pe istorici. ''Cum vor reacţiona nemţii?'' - VIDEO
Go4it.ro
Apple a CEDAT, în sfârşit. În curând va face ceva aşteptat de foarte mulţi oameni Apple a CEDAT, în sfârşit. În curând va face ceva aşteptat de foarte mulţi oameni
Un bărbat a furat echipament de minat bitcoin în valoare de 2 milioane de dolari. A fost arestat, iar ce s-a întâmplat la puţin timp după aceea e mai tare decât un film de comedie. „Ori el e geniu ori ei...”
Emil Boc a implementat la primăria din Cluj-Napoca TEHNOLOGIA de care se tem Bill Gates şi Elon Musk
Csid.ro
Cancerul la sân: cum poate fi diagnosticat şi tratat Cancerul la sân: cum poate fi diagnosticat şi tratat
Îngraşă brânza? Explicaţiile nutriţionistului Mihaela Bilic
Antrenorul de fitness Florin Cujbă: „Slăbirea este o consecinţă a acţiunilor noastre''

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.