Unul din trei are de toate
Doar 28% dintre gospodariile din Romania folosesc cablu TV, internet si telefonie fixa sau mobila. Proportia creste de la an la an, insa destul de lent, in conditiile in care cei mai multi dintre consumatori considera suficiente numai doua dintre aceste servicii.
Cand si-a cumparat un apartament, in urma cu cateva luni, Cristina Dumitrescu (27 de ani) s-a informat din timp ce furnizori de cablu, internet si telefonie fixa sunt in cartier. “Ma interesa foarte mult sa pot lua toate aceste servicii de la un singur furnizor, fiind mult mai comod pentru mine sa primesc o singura factura pentru toate”, explica Dumitrescu, director de marketing si comunicare la o firma de retail. Cu toate acestea, desi in blocul unde s-a mutat sunt disponibile serviciile a doi furnizori mari de cablu, internet si telefonie fixa, Cristina Dumitrescu a preferat pentru serviciile de internet o retea de cartier: “Pentru ca trebuie sa fiu in permanenta conectata la internet, accesul in retea imi este absolut necesar, or, daca apar probleme, se pot rezolva mult mai repede intr-o companie mai mica”.
La ora actuala, moda folosirii a cel putin doua servicii de telecomunicatii s-a extins, iar numarul de abonati de telefonie mobila se apropie de 23 de milioane, peste nivelul populatiei din Romania. Insa popularitatea serviciilor de telecomunicatii integrate, precum telefonia fixa si mobila, televiziunea si internetul, se datoreaza in principal cresterii numarului de utilizatori de internet, sustine Crina Lungu, research manager in cadrul Telecommunication Research, divizia de cercetare in domeniul telecomunicatiilor a Mercury Research.
La finalul lui 2003, numai 13% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani din Romania navigasera pe internet in cursul anului, insa anul acesta ponderea a ajuns la 36%, potrivit Mercury Research. Aceasta evolutie a atras dupa sine o crestere, chiar daca nu foarte spectaculoasa, a penetrarii serviciilor integrate – voce, cablu si internet. Potrivit studiului res!com realizat anual de Mercury Research pe un esantion de 13.200 de persoane, penetrarea serviciilor integrate a ajuns anul acesta la un nivel de 28% dintre gospodarii, fata de 23% la finalul anului trecut si 15% in 2006. Serviciile integrate sunt folosite mai degraba in gospodarii formate din cel putin doi membri – 17% dintre gospodariile care au doua persoane si 43% dintre cele cu trei persoane le utilizeaza, in timp ce in 8% dintre gospodariile in care locuieste o singura persoana sunt instalate telefonia fixa, internetul si cablul TV. Definita insa dupa zona de rezidenta a consumatorilor, raspandirea serviciilor este destul de diferita, in mediul urban la 43% dintre gospodarii, in timp ce in zonele rurale, nivelul de penetrare este mult mai mic, de 9% dintre gospodarii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro