Reacţii contradictorii ale liderilor de afaceri legate de parteneriatul dintre om-maşină

Autor: Florin Casota Postat la 31 ianuarie 2018 72 afişări

Intrăm în următoarea eră a parteneriatelor om-maşină cu o viziune împărţită în privinţa viitorului, conform rezultatelor studiului global al Dell Technologies. Jumătate dintre cei 3.800 de lideri de afaceri globale intervievaţi spun că sistemele automatizate le vor asigura mai mult timp liber, în timp ce cealaltă jumătate susţine contrariul. În mod similar, 42% consideră că satisfacţia la locul de muncă va fi mai mare în viitor datorită delegării anumitor sarcini către maşini, în timp ce 58% nu sunt de acord.

Reacţii contradictorii ale liderilor de afaceri legate de parteneriatul dintre om-maşină

Studiul cantitativ a fost realizat de Vanson Bourne în urma publicării materialului Dell Technologies intitulat “Realizing 2030: The Next Era of Human-Machine Partnerships”. În acest document se menţiona că, până în anul 2030, tehnologiile emergente vor genera parteneriate om-maşină mai extinse şi mai profunde ca oricând, ajutându-ne pe noi, oamenii, să ne depăşim limitele. Liderii de afaceri sunt de acord: 82% dintre respondenţi se aşteaptă ca fiinţele umane şi maşinile să lucreze sub formă de echipe integrate în cadrul organizaţiilor în următorii cinci ani.

În acelaşi timp, liderii au, însă, păreri împărţite dacă viitorul reprezintă o oportunitate sau o ameninţare şi se întreabă dacă e într-adevăr nevoie de luarea de măsuri pentru a minimiza astfel de riscuri:

  • o 48% spun că intensificarea dependenţei noastre de tehnologie va duce la creşterea pierderilor înregistrate în eventualitatea unui atac cibernetic; 52% nu sunt îngrijoraţi de acest aspect
  • o 50% dintre lideri consideră că e nevoie de protocoale clare pentru eventualitatea eşecului maşinilor autonome; cealaltă jumătate se abţine
  • o 45% susţin nevoia unei capacităţi a computerelor de a putea discerne între comenzile bune şi cele proaste; 55% nu consideră necesar acest aspect.

“Putem înţelege de ce este comunitatea de afaceri atât de polarizată”, comentează Jeremy Burton, chief marketing officer, Dell Technologies. “Există două perspective extreme legate de viitor: pe de o parte e problema anxietăţii oamenilor care se simt tot mai inutili şi depăşiţi de tehnologie, pe de alta e viziunea optimistă că tehnologia va rezolva cele mai mari probleme sociale ale noastre. Aceste opinii atât de diferite ar putea complica modul în care organizaţiile se pregătesc pentru un viitor care vine şi fac dificile eforturile liderilor de a pune în practică schimbările necesare”.

Dată fiind anticiparea unor schimbări monumentale - alimentate de volumele în creştere exponenţială de date şi de aplicaţii, de puterea de procesare şi de soluţiile de conectivitate care le accelerează – 56% dintre cei chestionaţi spun că şcolile ar trebui să-i pregătească pe elevi cum să înveţe, în loc de ce să înveţe pentru a-i putea pregăti pentru nişte profesii care încă nici nu există. O astfel de gândire se coroborează cu previziunea IFTF conform căreia 85% din slujbele care vor exista în 2030 încă nici nu au fost inventate.

În plus, o mare parte dintre afaceri nu se mişcă suficient de rapid şi nu fac schimbări suficient de aprofundate pentru a putea depăşi barierele comune de operare ca afacere digitală de succes. Doar 27% dintre lideri cred că se află în avangarda schimbării, încorporând elementele universului digital în tot ceea ce fac. 42% nu ştiu dacă vor reuşi să mai concureze pe piaţă în următorul deceniu, iar majoritatea afacerilor (57%) se chinuie să ţină pasul cu ritmul schimbărilor.

Principalele bariere identificate în calea transformării digitale până în 2030 şi dincolo de acest orizont:

1. Lipsa unei viziuni şi a unei strategii digitale: 61%

2. Lipsa unei forţe de muncă pregătite: 61%

3. Constrângeri tehnologice: 51%

4. Constrângeri financiare şi de timp: 37%

5. Legislaţie şi reglementări: 20%.

Poate că liderii sunt divizaţi în modul cum privesc viitorul şi barierele din calea schimbării, însă sunt unanimi în a recunoaşte nevoia de transformare. De fapt, majoritatea covârşitoare a liderilor de afaceri consideră că în termen de cinci ani se vor găsi într-un stadiu avansat de transformare, în pofida provocărilor cu care se vor confrunta.

Ce se aşteaptă liderii să realizeze în termen de cinci ani:

o Să dispună de apărări eficiente de cibersecuritate: 94%

o Să-şi livreze ofertele de produse ca servicii: 90%

o Să completeze tranziţia către o afacere definită prin software: 89%

o Să facă progrese în organizaţie în urma activităţii de cercetare-dezvoltare: 85%

o Livrarea de experienţe hiper-conectate clienţilor prin realitate virtuală  (VR): 80%

o Folosirea inteligenţei artificiale pentru anticiparea cererilor clienţilor: 81%

Burton adaugă: “Intrăm într-o epocă de schimbări importante. Deşi liderii de afaceri au viziuni diferite în ceea ce priveşte viitorul, ei împărtăşesc o opinie comună asupra nevoii de transformare. Pe baza multelor discuţii pe care le am cu clienţii, cred că ajungem la un moment de cotitură. Afacerile fie vor şti să profite de ocazie, să-şi transforme IT-ul, forţa de muncă şi securitatea pentru a juca un rol definitoriu în viitor, fie vor fi lăsate în urmă.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
lideri,
masina,
parteneriat,
reactii,
viitor,
timp,
refuz

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.