Povestea omului care inventează o aplicaţie ce va rezolva una dintre cele mai enervante probleme cu care se confruntă românii

Autor: Ioana Niţă Postat la 22 februarie 2024 1474 afişări

Ai observat cum mereu se face coadă la restaurante de tip „quick service” în orele de vârf, inclusiv în faţa kioskurilor menite să degreveze personalul de preluarea comenzilor? Cum ar fi dacă ai putea comanda mâncarea pe care o vrei direct de pe smartphone-ul pe care îl ai în buzunar, fără a mai sta la coadă? Un start-up local testează deja o astfel de soluţie în cadrul unui restaurant de tip fast-food şi speră ca aplicaţia, numită Rocco, să fie implementată în peste 100 de restaurante din ţară până la finalul acestui an.

Am stat la coadă la un moment dat şi m-am întrebat de ce nu există un ecran de unde să comand, iar apoi mi-am dat seama că nimeni în acel mall nu avea ecran din acela de  comandat. După aceea, reprezentanţii mallului mi-au explicat că nu puteau pune acele totemuri dintr-un motiv de siguranţă împotriva incendiilor. Au găsit până la urmă o soluţie,  le-au pus pe peretele de la marginea restaurantului. Practic de acolo a venit ideea - telefon are oricine. Ce diferenţă este să comanzi de pe un ecran din acela sau direct de pe ecranul propriului telefon?”, a povestit în cadrul emisiunii ZF IT Generation Robert Marian, fondator al Rocco.

El a pus bazele proiectului Rocco, soluţia fiind în prezent implementată pentru testare în cadrul unui restaurant. Cum funcţionează însă aplicaţia Rocco? Utilizatorii trebuie să scaneze un cod QR care îi duce pe site-ul dedicat al restaurantului de unde îşi pot comanda produsele dorite, aleg dacă iau mâncarea la pachet sau o servesc acolo, plătesc de pe telefon, iar apoi primesc o notificare cu privire la timpul pe care îl au de aşteptat până e gata comanda şi ulterior când e gata şi o pot ridica. Start-up-ul susţine că prin implementarea aplicaţiei pentru comenzi de pe mobil în locaţie, restaurantele quick service pot creşte valoarea medie a unei comenzi.

„Restaurantele au avantajul că le creştem comanda medie. Pentru anul acesta avem în plan să adăugăm şi funcţionalităţi de loialitate, fidelizare în funcţie de ce ne spun restaurantele că-şi doresc. Acesta este avantajul în momentul în care clientul comandă de pe telefonul lui - comenzile sunt stocate şi atunci restaurantul ştie că tu comanzi atât de des, cam ce îţi place, îţi dăm puncte, îţi dăm discounturi, te încurajăm şi să revii ş.a.m.d.”, a explicat el. În prezent, echipa Rocco se află în discuţii cu mai multe restaurante tip fast-food care sunt dispuse să încerce aplicaţia. „În principiu, ambiţia noastră este ca la finalul anului să avem 100 de locaţii. Asta nu înseamnă 100 de restaurante, pentru că pot fi lanţuri cu 10 locaţii, ceea ce este realizabil în zona de food court, pentru că în zona de food court foarte multe restaurante sunt lanţuri. În zona de restaurante de dining, de full service, care au ospătari ş.a.m.d. se găsesc mult mai puţine care sunt lanţuri, iar pentru acel tip de restaurante există deja nişte soluţii. Soluţia noastră funcţionează foarte nişat şi specific pentru cei care nu au ospătar, unde clientul îşi face singur comanda şi ridicarea“, a spus Robert Marian. În ceea ce priveşte costurile pentru restaurante, start-upul a ales momentan să perceapă un abonament fix de 19 euro pe lună, iar apoi cu cât vânzările restaurantului vor creşte să perceapă un procent din vânzări care poate ajunge până la 2,5%.

Pentru moment, echipa Rocco nu a luat finanţări externe, ci a susţinut proiectul din fonduri proprii, obiectivul principal al start-up-ului acum fiind de a testa şi îmbunătăţi soluţia şi de a atrage cât mai mulţi clienţi. „Suntem în discuţii pentru o investiţie cu un business angel care a vrut şi de mai de mult să se implice financiar şi argumentul meu pentru el a fost să ne mai lase un pic ca să înţelegem mai bine cum avansează drumul pe care suntem. Este o oportunitate, dar nu ne trebuie finanţare neapărat pentru că suntem în zona asta de bootstrapping, cum se numeşte în engleză, în care practic strângi şiretul foarte tare şi faci cu minim cât de mult poţi”, a menţionat fondatorul Rocco.  

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Rubrica „Start-up Pitch”

1. Invitat: Tudor Pop, managing partner DataEye Consulting

Ce face? A lansat în decembrie 2023 o aplicaţie care să ajute IMM-urile să fie conforme cu cerinţele GDPR – regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal.

„Am ales să lansăm această aplicaţie printr-o firmă de sine stătătoare, astfel încât să separăm un pic activitatea de cea a DataEye Consulting, care este concentrată mai mult spre furnizarea de servicii de securitate informatică. Aplicaţia este cu totul altceva şi noi sperăm să ajungem undeva în zona de 800-1.000 de utilizatori anul acesta. Încă nu am început promovarea efectivă a aplicaţiei. Aceasta este preconizată să înceapă la începutul lunii februarie.“

2. Invitat: Marian Velicu, cofondator Veridian Systems

Ce face? A lansat un nou proiect - Next-M2M, un furnizor de cartele SIM pentru aplicaţii IoT şi M2M

„Ne-a venit ideea ca Veridian Systems să pună pe piaţă un produs dedicat aplicaţiilor IoT şi M2M pentru că este o piaţă încă nesaturată, este o cerere în continuare de astfel de produse şi ne-am gândit că pe lângă faptul că putem să fim concurenţi pentru operatorii tradiţionali locali, putem să încercăm şi noi să devenim un jucător la nivel european, pentru că odată cu scăderea tarifelor de roaming, produsul deja devine accesibil şi la un preţ foarte bun şi vandabil relativ competitiv şi pe alte pieţe din Europa.“

3. Invitat: Robert Marian, fondator Rocco

Ce face? Dezvoltă o aplicaţie prin care clienţii restaurantelor de tip fast food să poată comanda mâncarea dorită direct de pe telefon, fără a mai sta la coadă.


Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Cătălin Rus, cofondator al Prime Dash – soluţii fintech

Ce e nou? Start-up-ul din Oradea va furniza o componentă cheie dintr-un program semnificativ de finanţare a

IMM-urilor derulat de o divizie a Departamentului Economiei din Dubai - mai exact modulul de scoring al cererilor de finanţare depuse de companii şi managementul creditelor pentru firmele acceptate, ca parte a unui consorţiu condus de CXDA, un fintech susţinut de fondul american de investiţii JC Flowers.

„Scopul nostru este acela de a acelera procesul de analiză şi de a face alocări de capital extrem de rapide, obiectivul autorităţilor este ca în 24 de ore o companie care aplică la un credit pe termen scurt să primească banii în cont. Este o provocare extremă, am trecut prin foarte multe validări, foarte multe teste, proiecte pilot, testări după testări, verificări de la securitate, la compliance, la absolut tot.“

2. Invitat: Constantin Cozma, cofondator & CEO, ContApp, platformă de contabilitate pentru PFA-uri şi profesii liberale

Ce e nou? Start-up-ul are în plan să atragă în acest an o finanţare de 500.000 de euro pentru scalarea operaţiunilor şi lansarea de campanii de marketing. La finalul anului 2023, platforma Contapp avea peste 7.000 de utilizatori.

„În 2024 vrem să găsim un investitor care să vină alături de noi, pentru că piaţa este încă la început, oamenii sunt tot mai deschişi să lucreze cu asemenea aplicaţii. Ne gândim la o investiţie de 500.000 euro investiţie. Pot să spun că principalul nostru punct sensibil este legat de scalare şi de marketing. Intenţionăm să atragem un investitor care are experienţă pe partea aceasta de dezvoltare de aplicaţii şi de scalare a unei aplicaţii de contabilitate şi de management.“

3. Invitat: Antonio Enache, cofondator şi CEO al Sense4FIT – aplicaţie pentru fitness în metaverse

Ce e nou? Start-up-ul local va lansa în aprilie anul acesta cea de-a doua versiune a aplicaţiei sale mobile cu acelaşi nume, având ca ţintă să ajungă la finalul lui 2024 la 10.000 de utilizatori plătitori şi la venituri de un milion de euro generaţi de aplicaţie. „Primul obiectiv major pentru anul acesta este să avem un venit de peste un milion de euro din aplicaţia Sense4FIT, iar pentru a obţine acest obiectiv avem nevoie de circa 10.000 de utilizatori plătitori.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi  What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.