Oferta de la miezul noptii

Postat la 22 mai 2007 1 afişăre

Oricat ati cauta, pe magazinul online Ghelir nu veti gasi mai mult de un produs. Partea incurajatoare pentru cumparatorii impulsivi e ca in fiecare zi e altul.

Oricat ati cauta, pe magazinul online Ghelir nu veti gasi mai mult de un produs. Partea incurajatoare pentru cumparatorii impulsivi e ca in fiecare zi e altul.

 

In contrast cu magazinele care spun ca au orice fel de produs, fie ca se afla sau nu in stocurile curente, abordarea Ghelir poate parea anticomerciala. Ce profit ai putea face vanzand un singur produs? Dar tocmai datorita acestei pozitionari inedite, proprietarii magazinului de electronice si IT spera sa fie mai usor remarcati in multimea de mici magazine online. Conform principiului, in fiecare zi magazinul are un singur produs de vanzare, de fiecare data altul. Produsul se gaseste pana la ora 23,59, moment in care magazinul trage obloanele. Daca stocul pentru un produs nu se epuizeaza in ziua in care a fost scos la vanzare, produsele raman nevandute si nu vor mai fi puse pe rafturi a doua zi. Proprietarul site-ului, o firma producatoare de soft, sustine ca unul dintre criteriile de alegere a produsului oferit la vanzare e pretul: daca un magazin cu rulaj foarte mare are acces la importatorii directi si implicit la cele mai mici preturi, Ghelir va cauta alte produse pentru vanzare. Magazinul, deschis de saptamana trecuta, mizeaza pe impresia de apropiere fata de vizitator: toate conditiile si prezentarea politicii site-ului sunt scrise pe un ton glumet, in contrast cu formularele impersonale ale concurentilor.

 

Un bun exemplu este explicatia pentru alegerea acestui nume de magazin: "ghelir" inseamna pe turceste "castig obtinut fara prea multa munca". Cel mai cunoscut model strain al acestui gen de magazin este woot.com, lansat in 2004 de un comerciant texan de articole electronice, cu exact aceeasi abordare glumeata si aceeasi politica de a scoate la miezul noptii produsul oferit la vanzare in ziua respectiva. In 2005, revista Time inclusese deja woot.com in lista sa cu cele mai "cool" 50 de site-uri. La ora actuala, woot.com are peste 700.000 de utilizatori inregistrati si a vandut peste un milion de produse. In privinta sanselor Ghelir de a se impune cu acest model de business pe piata romaneasca, este de asteptat ca unul din cele mai importante atuuri sa vina de pe urma faptului ca unul din directorii firmei care opereaza magazinul, Dragos Manac, este un blogger cu notorietate in Romania, ceea ce a ajutat Ghelir sa beneficieze, inca din prima zi de lansare, de promovare prin intermediul blogosferei autohtone.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Oferta de la miezul noptii
/business-hi-tech/oferta-de-la-miezul-noptii-1009214
1009214
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.